středa 25. září 2019

PAŘÁT VYDÁ V REEDICI DOPOSUD POSLEDNÍ ALBUM ABSTRACT "Lightheory" Z ROKU 2014 (TZ)


Slovenská kapela ABSTRACT byla založena už v roce 1995 a její odlišnost spočívá především v tom, že po celých skoro 25 let skládá a hraje metalovou hudbu výhradně na instrumentální bázi. Mikrofon jí na pódiu slouží maximálně tak k hecování publika. Pokud by si někdo myslel, že taková hudba musí zákonitě postrádat energii a drive, jedinou odpovědí bude, ať navštíví nějaký jejich koncert a uvidí (uslyší), jak hluboce se mýlil.

Rok 2014 se stal pro tyto zručné instrumentalisty další metou, když výsledek své letité snahy vtiskli do alba „Lightheory”, které Pařát vydal v říjnu téhož roku. Jelikož je album už několik let vyprodáno, slovo dalo slovo a 1.11. letošního roku dojde na jeho digipakovou reedici, obohacenou o hudební i fyzické bonusy. Fanoušci se poprvé dočkají také merchandise přímo s motivem obalu alba „Lightheory". Nové desky ABSTRACT se pak dočkáte příští rok, který se pro kapelu zároveň stane oslavou čtvrtstoletí na metalové scéně. 

Křest digipakové reedice „Lightheory" se uskuteční zmíněného 1. listopadu v Banské Bystrici v rámci narozeninové párty PYOPOESY. Podrobnější informace a spuštění předobjednávek již brzy! 

Pařát magazine & Productions
Klášterec nad Orlicí 196
56182
tel. 774967229

Novinky u Aback distribuce


Venku jsou dva tituly k dostání. 

BAKOUNINE - Is there any point in this? 12" LP (Francie)
Druhá velká deska, naprosto zničujícího alba d-beat raw punk likvidace od BAKOUNINE, oproti předchozím vydáním nahrávka jede více punk, střetnutí někde mezi Chaos Uk a Totalitär do vás napumpuje maximální dávku surového punku o rozpočtu deseti válů. Vyšlo k jejich turné. Poslech je možný na bandcampu kapely. 

PISSCHARGE - 8 Minutes of your attention 7" EP (Německo)
Po velké desce vychází druhé vydání v podobě singlu, opět tu jde o nekompromisní střelbu autentickým hc/punkem až d-beatem v jihoamerickém podání. Čtyři nakopané vály s čitelným zvukem sestřelí každého fanouška stylu. Singl, texty jsou věnovaný utlačovaným lidem v Jižní Americe. Poslech je možný na bandcampukapely.

Sobota 19.10.2019 Koncert, Vraclav - Klub Absolutely Free


středa 18. září 2019

FEMME FATALE - Festival tvrdé hudby a krásných žen! (TZ)


V sobotu 21. září proběhne na Melodce šestý ročník tradičního festivalu zaměřeného na female fronted ROCK/METAL. Domácí ALIA TEMPORA zde pokřtí své nové CD „DRAGONFLY EFFECT“, se kterým záhy vyráží na podzimní turné (UK, Mexiko).

Dále se na Vás budou těšit kočky z XIPHEA (DE), ARTHEMION a HAIRY GROUPIES!

Více info zde: https://www.facebook.com/events/429359580994497/

LINE-UP:
18:45 - otevření klubu
19:00 - Arthemion
20:05 - Xiphea
21:25 - Alia Tempora
22:55 - Hairy Groupies

Vstupné 120 v předprodeji, 150 Kč na místě.

pondělí 16. září 2019

Novinky z NTEY Deathfestu 2020


Je čas, představit Vám headlinera NTEY Deathfestu 2020!
Není jím nikdo jiný, než holandská kultovní kapela Pestilence!

Kapela, která na scéně působí od neuvěřitelného roku 1986, se zprvu profilovala jako death / thrash metal. Který fanoušek raného death metalu by neznal fošny Malleus Maleficarum a Consuming Impulse, alba, která pomáhala spoludefinovat celý žánr?! Od alba Testimony of the Ancients pak začala kapela do své tvorby přidávat ve větší míře jazzové a progresivní prvky, které najdeme na všech zbylých pěti albech – poslední Hadeon vyšlo v roce 2018.

V současnosti kapela, která nyní působí v sestavě Patrick Mameli – kytary, vokál, Edward Negrea – basová kytara, Rutger van Noordenburg – kytara, Septimiu Harsan – bicí, podepsala smlouvu s labelem Agonia Records a maká na nové desce, která ponese název Exitivm.

Takže buďte připraveni, holandská smrtka si pro Vás přijde na NTEY Deathfestu 2020!



Soupiska kapel festu:
Pestilence (Holland - Death metal)
Hour Of Penance (Italy - Death Metal)
Birdflesh (Sweden - GrindCore)
Gutalax (CZ - GoreGrind)
Deranged (Sweden - Death Metal)
Despondency (Germany - Brutal Death Metal)
Spasm (CZ - Gigollo GoreGrind)
Squash Bowels (Poland - GoreGrind)
Embrional (Poland - Death Metal)
Mixomatosis (Spain - GoreGrind)
Darkfall (ThrashDeath - Austria)
Decrepit Cadaver (Chile - Brutal Death Metal)
Kandar (CZ - GrindCore)
Tortharry (CZ - Death Metal)
Fleshless (CZ - Death Metal)
Blasphemer (Italy - Brutal Death Metal)
Anime Torment (CZ - Modern Death Metal)
Brutal Sphincter (Belgium - GoreGrind)
Basement Torture Killings (UK - GoreGrind)
Suffocate Bastard (Germany - Brutal Death Metal)
Purulent Spermcanal (CZ - GoreGrind)
Parental Advisory (Austria - SlamDeath Metal)
Reincarnation (Spain - Brutal Death Metal)
Brutally Deceased (CZ - Old School Death Metal)
Blackest Dawn (Germany - Death Metal)
Mortally Infected (Slovakia - Brutal death Metal)
Dead Carnage (CZ - Old School Death Metal)
Incarnate (CZ - GrindGore)
Carnal Tomb (Germany - Old School Death Metal)


Scrapyard wellness (din music and tinny literature) - 25. 10. 2019 Praha, Underdogs/ Eternia


Scrapyard wellness (din music and tinny literature)
25. 10. 2019
Underdogs/ Eternia
Noise&punk -2 stage!
18:00
DOPORUČENÝ VSTUP 100-200

UNDERDOGS STAGE:
KAREL BRAUN
"U jeho poezie jde o krátké texty beze strof, bez velkých písmen, často i bez členění do větných celků. Ve většině případů se jedná o surreálné dialogy lyrického subjektu s milovaným-nenáviděným objektem nebo nějakou vyšší mocí ve smyslu konfese, např. „Násilí je projevem té nejjemnější lásky“. Ve všech případech jde vždy o odhalení jakéhosi temného momentu (hlava milované rozseknutá pohrabáčem, vykousané milostné vzkazy do kůže, nafouklé černé srdce), kterým báseň graduje. Zábavná ironie až cynismus zobrazený v kresbách se objevuje i v básních, v nichž jde o vystřízlivění ze sna, o probuzení do horš&ia cute; re ality."

KAROLINA VÁLOVÁ
píše jen sem tam článek, sem tam báseň. Ale pro relaci Bawagan jednoho slovenského rádia přes tři roky sbírala rozhovory s experimentálními umělci, sepisovala reporty a recenze. Poté to zásadní redaktorsky upravila v nevšední publikaci (ne tak úplně knihu) nazvanou 3/R. A ty řídké básničky tam různě poschovávala taky.
https://www.facebook.com/Bawagan-na-Radiu-TLIS-1412254565675120/

3/R publikace
Netradiční název znamená 3 roky na Bawaganu a taky "rozhovory-recenze-reporty" nebo cokoliv, co si si za uvedené číslo, lomítko či písmeno dosadíte.
Kromě mnoha jiného se v ní dočtete lecos netušeného o hudebnících i literátech podílejících se na Scrapyard wellness večeru. Všichni totiž poskytli Bawaganu rozhovory o své tvorbě, o hudebních začátcích a používaných nástrojích. Místo životopisných či tvorbypopisných medailonků jsme proto uvedli fragmenty z oněch rozhovorů a článků:

NBDY
(harsh line)
"V mým zvuku najdeš všechno, co mě ovlivňuje. Ve všech smyslech. První efekty sem pořídil spoustu let zpět, testoval jsem veškerej hluk, kterej jsem dokázal dostat z kytary a basy. Ale za posledních 6 -7 let sem naprosto zahryzlej do harsh noise a pořád se snažím někam posunout. Nejvíc se mi líbí, že nejsi vůbec ničím limitovanej a seš sám svým pánem. Neexistuje pravidlo, kterým se máš řídit, a ta svoboda je to, co mě na tom všem baví asi nejvíc."
https://soundcloud.com/user-119290716/hunt-hunters-b-side?fbclid=IwAR1EEPnVBg4djxDLVDC48SjpQXydJytpKryfy6boDlxRW1He5CcXx6pFsy0

DRÉN
(acid noise violence)
„Milujem hlavne na tom to, že môžem uchopiť do rúk neuchopiteľné. Chytiť signál, rôzne ho naťahovať, ohýbať, klonovať, deformovať. Som prítomný u stvorenia, vzniku niečoho naprosto nového. Môžem niečo vytvoriť aby som to zničil a niečo zničiť aby som to opätovne vytvoril, což je temer božská úroveň. Je to každopádne úplne iné hranie ako do gitarových projektoch a kapelách. Každá živá noise performance znamená hlavne absolutnú slobodu! Ocitám sa mimo realitu, nie som v tomto prítomnom svete, som v inom časopriestore, zaseknutý vo svete zvuku a dynamiky. Zažívam naprosto odlišné vnemy než v bežnom živote.“
https://www.facebook.com/drensoundwork/
http://bandzone.cz/dren?at=info
https://www.youtube.com/watch?v=0CvVUfo-bO8&fbclid=IwAR3DL7vD7ag1R3LXSDprTLfHvGiJ3yiqz77Pvedqsc9JFEVrCtaSjdYtDWo

PAREGORIK
(harsh noise wall)
„Mám rád ticho, ale můj tinnitus mi ho nedopřává. Jsem v hluku nedobrovolně už od dětství a chci se o ten nepříjemnej pocit, kterej je požehnáním i prokletím, podělit a u sebe přehlušit to nedobrovolný vězení něčím, co sám chci. Chci mít hluk pod kontrolou, stejně tak jako lidi, kteří ho poslouchají na koncertě nebo z nahrávky. Je to druh manipulace – zvukové i člověčí. … Když jsem kdysi poprvé četl Nahý oběd od opiátníka Williama S.Burroughse, tak se tam asi dvakrát mihla postava nazvaná Paregorik Kid. Když jsem pak po letech přemýšlel o jméně, napadl mě právě Paregorik, což dřív byla opiová tinktura.“
https://stoned-to-death.bandcamp.com/album/molly-paregorik-split-tape

UNCLE GRASHA´S FLYING CIRCUS
(powerelectronics)
Ačkoliv je Willhelm Grasslich členem několika hudebních těles, jeho stěžejní formací je Uncle Grasha's Flying Circus (UGFC), která sama sebe charakterizuje jako „surrealistický projekt žánrově se pohybující na pomezí harsh noise wall, military industrialu, atmosferického dark ambientu a zvukového DADA primitivismu.“ Nutno poznamenat, že je to také projekt výrazně intelektuální, který si pohrává s nejrůznějšími hlubokomyslnými kulturně-politickými odkazy, které dalece přesahují rámec běžné ironie, nadsázky až provokace. Zvolená estetika je plná revolučních či naopak totalitních obrazů, také odkazů k avantgardním filmům, k různým formám utrpení, k hromadám pohřbených či nepohřbe n&yacute ;ch mrtvol, k vojenské technice a kromě jiného rovněž k náboženským symbolům. A to ani nemluvím o okázalé destrukci jakožto uměleckém prostředku.
https://unclegrashasflyingcircus.bandcamp.com/
https://www.youtube.com/watch?v=n5dbs-4Kf-w

CHRUP
(raw noise)
Míra Vejvoda říká, že se tak dlouho motal kolem cizích kapel a věnoval se organizátorské činnosti kolem koncertů a festivalů, až bylo víceméně jen otázkou času, kdy se vrhne na vlastní tvorbu. Rozvzpomenul se tedy na své původní elektrikářské řemeslo, nakoupil efekty, něco si sám sestavil a velmi originální noise projekt Chrup byl na světě. Má na kontě jedno CD z roku 2018, split s Pole Dancing Madre Teresa a spoustu koncertů, z nichž některé nebyly v tak úplně obvyklých destinacích, všeříkajícím příkladem je místní rádio v nepálském městě Káthmándú.
„Základem je koncept, chci vždycky, aby to mělo trošku hlavu a patu, ale všechno nahrubo. Potom to podle momentální nálady do těch lidí naperu."
http://chrup-noise.simplesite.com/
https://www.youtube.com/watch?v=vH2eOpcae4w&fbclid=IwAR3JgamINWKphJh0grmrGkjFFeva7ZCfWSJReIWov7BsJabGEM_6OkLR8I0

KOROZE
(drone-noise)
"Nejsem zrovna pozitivní člověk a i můj vztah k sobě je dost heavy, ale u toho hraní se začaly objevovat chvíle, kdy se v tom zvuku úplně ztratím."
https://koroze.bandcamp.com/
https://koroze.bandcamp.com/track/let-s-talk-about-the-end?fbclid=IwAR1r52DLCrZXcmjgP59DibEImkgfSXehjJtwjYd5t6oHIAaAlsJ0lnFpLP0

AURAL / AUDIO
Dva bubeníci v nových rolích - v totálně improvizovaných plochách a stěnách Viki z Massoly posune hranice možností hlasového procesoru a Kobylka ze Zabloudil(a) zaplní všechny zbývající prostory analogovými i digitálními zvukovými noisy a rytmy. A nejspíš dojde i na perkuse.


BONUS
midnight demolition collaboration "Spare parts" set
ETERNIA STAGE:

Matrak Attakk
→ crust (Liege)
https://matrakattakkcrust.bandcamp.com/album/split-ep-with-grenzlinie

Organes-frits Man
→ one man powerviolence (France)
https://organes-frits-man.bandcamp.com/releases

Vzteklec
→ speed hc punk (Plzeň)
https://vzteklec.bandcamp.com/releases


Bude neživočišné jídlo, budou rozmanité wellness procedury bojující proti času i nánosům nezdravých hudebních návyků, budou různá překvapení místy spadající až do kategorie "pasti". Legrace nebude.

Přizvaní literáti ozvláštní prostor klubu tematickými 3D "vrakáč" instalacemi.

pondělí 9. září 2019

Novejch "12 od Aargh Fuck Kill


O něměcký hardcore punkový úderce Aargh Fuck Kill už tady něco málo padlo, stejně jako o německym labelu Sengaja Records, kterej kromě týhle kapelky vydává i další zajímavý tvrdě kytarový spolky. Takže to tentokrát vezmeme pěkně zkrátka. Aargh Fuck Kill maj v kooperaci uvedenýho labelu venku nový LP “Ruled by the Insane“ čítající osm tracků, z nichž jeden s názvem “ Im Namen Der Forschung“ můžeš ochutnat na bandcampu Sengaja Records (na bandcampu kapely samotný najdeš k poslechu desku celou). Label u týhle nahrávky vstoupil do kolaborace s poněkud provařenějším vydavatelstvím Rawmantic Disasters a desku nabízí nejen na klasickym asfaltu, ale i na fialový limitce. Celkový náklad 300 kusů bude mít dle mýho slušněj odpal, takže bych neváhal. Jen doplňuju, že na LP najdeš tracky z předchozího sedmipalce a nahrávku si můžeš pořídit i na DIY split kazetě s Asocial Distortion (pokud budeš mít kliku, jelikož kazeta vyšla v nákladu 20 kusů).


neděle 8. září 2019

Svých 30 let V.A.R. oslaví vydáním nového alba "... Temná". Už 20. října pod Pařátem! (TZ)


V.A.R. nahráli jako vždy v minulosti během dvou víkendových seancí ve studiu Hacienda. Tentokrát však navíc za zvukové spolupráce s Milošem Doležalem juniorem. Nahrávalo se opět „naživo“, což znamená, že kapela krom sól a zpěvu hraje dohromady. Nicméně V.A.R. natočili celkem deset skladeb, z čehož vyplývá, že jedna z nich, jmenovitě „Odpal mě jako raketu“, se na první verzi alba, kterou Pařát vydá 20. října, neobjeví, protože jsou s ní jiné záměry. O tom později :-)

Jedna z nejdéle fungujících tuzemských metalových kapel letos slaví 30 let nepřetržité existence! Jak takové vydání nejlépe oslavit? Samozřejmě vydáním nového alba! To ponese název „… Temná“ a bude obsahovat devět nových skladeb, které 

Také na sedmém studiovém albu V.A.R. spolupracovali s malířem Ivanem Mračkem, s jehož pracemi už se fanoušci kapely setkali na minulém počinu „Level 6“ a reedici „Pod vodou“.

Album „… Temná“ vyjde pod Pařátem 20. října a hned 25. října se v Liberci, domovském městě V.A.R., uskuteční křest nahrávky. Hudební ukázky z ní již brzy!

Pařát magazine & Productions
Klášterec nad Orlicí 196
56182
tel. 774967229

sobota 7. září 2019

Durman Doll + November Might Be Fine v Liberci


Srdečně vás zveme na další hudební večírek na tradičním místě na konci široké ulice. Tentokrát opět pořádně kytarový!

November Might Be Fine se v Liberci ukáží již potřetí. Naposled jste je mohli potkat na Ještědské Odysee a tentokrát opěv v Široké. NMBF hrají urančivý instrumentální post-rock se silnými momenty a melodiemi, které se vám vkradou do hlavy a nebudou chtít pryč. Dva dny po této akci budou NMBF nahrávat s 645 tapes live session, takže nám určitě předvedou něco nového.

Durman Doll se také vrací na známé místo, i když po trochu delší době. DD na konci loňského roku vydali skvělé EP "Res Nullius", které si můžete poslechnout na jejich bandzone níže v odkazech. Hudebně je lze těžko řadit do jedné škatulky, jejich hudba má post-hardcorový základ s prvky z progresivnějších stylů a to celé je okořeněné texty a osobitým křikem/zpěvem vokalisty Hynka.

Těšíme se na vás!

*******

November Might Be Fine
https://nmbf.bandcamp.com/

Durman Doll
https://durmandoll.bandcamp.com/
https://bandzone.cz/durmandoll

********
Doražte a pošlete to dál!
Your Mother


Nové LP "Arvsynd" od M:40


V kooperaci Suicide Records, Phobia Records, Insane Society Records, Halvfabrikat Records a Deviance Records vychází po sedmi letech další, v celkovém pořadí čtvrté, řadové album švédských crusties M:40. Nahrávka vychází na klasickém asfaltu pod názvem „Arvsynd“. Název i vlastní náplň vychází z hříchů předchozích generací, umírající planety plné fašismu a egoismu, které necháváme našim dětem. S ohledem na uvedené i zveřejněný track formou videoklipu „In I Labyrinten“ očekávej velmi temnou nahrávku. Desku si můžeš předobjednat třeba u Mirka na Phobia Records.


Rutka Laskier · Pacino · Caemento v BIO


V roce 2017 spolu vydali splitko, v roce 2018 se spolu ukázali v DC a letos přijedou zas. Pacino a Rutka Laskier. Koncert doplní nová DC kapela Caemento.

Pacino
– Trojice z Orlové hrající indie post-punk
A třeba tohle se o nich píše na internetech:
"Vychází z do it yourself undergroundu, je poučená z dobrých zdrojů, ať to je americký indie rock 80. a 90. let, jako Dinosaur Jr. nebo Polvo, a zároveň vyrostli na poetice kapel z pražského vydavatelství Silver Rocket. Všechny inspirace ale přetváří v něco osobitého. S deskou Půl litru země nebo na koncertech dokáže chytnout lidi z různých scén a mimo ně. Spíš spojuje, než rozděluje, aniž by se ale vzdálila skromnému prostředí, odkud vychází,"
https://pacino.bandcamp.com/

Rutka Laskier
– Tahle pětka kluků, která má sen o turné v Mexiku a Indonesii si to střihne hezky v DC. (Vem sombrero a uděláš jim určitě radost) Drtí emohardcore, kde můžeš slyšet vliv francouzských emo kapel s texty v češtině.
https://rutkalaskier.bandcamp.com/

Caemento
- Nová parta, staré ksichty z DC
zatím můžeš sledovat zde, s nahrávkou přijdou…
https://www.facebook.com/caementocz/

24.8.2019 - 10 let Azylu aneb Mejdan roku v Azyláku!


24.8.2019 – Fasteratu, Kibera, Infekcja, Drom
Liberecký pivní bar/hudební klub Azyl i přes problémy posledních let oslavil svý desátý narozeniny. Oslava to byla samozřejmě mnohem větší, než když se slavila před lety pětiletka. Rozhodně více než třístovka návštěvníků se tříštila mezi fanoušky dobrýho pivka, který se začalo točit na terásce už krátce po poledni, fanoušky ostrý muziky prahnoucí po HC punk výplachu  a zvědavce, který se přišli mrknout, co se v tomhle alternativnim doupěti vlastně děje.

Na rovinu, poslední pivko jsem vypil cca minimálně před patnácti lety, takže fakt nejsem žádnej pivní znalec. Dle toho, co jsem četl a viděl, se točilo na deseti pípách více než deset druhů piva včetně limitek místních domovarníků. Někdo koštoval s citem, někdo se do toho obul tak, že první večerní set domácích Fasteratu byl plnej alko vpádů na pódium. Zde i přes značnou míru tolerance ze strany kapely nelze než napsat otřepanou frázi provařený český kapely a to: „míň piva, víc crustu“…docentův kytarovej efekt by mohl vyprávět.

Koncert zahájili doslova a do písmene místní ranaři FASTERATU. Tuhle grupu s více než dvěma stovkama koncertů na kontě fakt není, i přes jejich poměrně skromnou diskografii, představovat. Během setu s naprosto libovym zvukem zazněly nejen extra starý fláky, ale i jedna novinková bomba. Přeplněnej koncertní sál dával během crust punk rubanice kapele jasně najevo, že tohle bere. Pařilo se nejen v rámci možností prostoru, ale i s ohledem na promile v krvi, takže několik vpádů na pódium bylo už poměrně na hraně…naštěstí nikdo nepřišel o zuby, takže cajk. Vedro jako v peci, hostující křikloun z Dromu…nehorázná jízda…hluk, pot a řev!  

Pokud se člověk prodral z klubu, mohl se na čerstvym vzduchu účastnit benefiční dražby limitovaný série trik s potiskem v podobě plakátu akce a samo i logem klubu. Dražilo se nejen pro organizaci bojující za práva zvířat, ale i na antifašistickou akci, což je dneska pro řadu lidí sprostý slovo…stejně jako neziskovka…njn nová hnědá doba. Naštěstí dost lidí vidí věci jinak, protože zajímat se o práva zvířat je prostě nutný a bejt antifašista je zcela normální, takže nebylo výjimkou poslat triko do světa i za dvě tisícovky.

Po mírnym vyvětrání přišla na sále opět vichřice, jelikož další setík měla na svědomí angažovaná hardcore crust jízda s metalickym ocáskem KIBERA. Možná se budu opakovat, ale v jednom z reportů (cca 3 roky zpět) jsem psal, že o týhle kapele ještě uslyšíme. Loňská kazeta nabízející dvacet minut ve společnosti novejch i starších znovu nahranejch válů, je toho jasný důkazem. Stejně jako si kapelka zaslouží pozornost při živejch přehrávkách, tak oněch deset pecek by si zasloužilo bez debat otisk do asfaltový drážky. Kapela sama netlačí zbytečně na pilu a více než rychlosti se věnuje údernosti, což mělo naživo dle očekávání devastační účinek. Čtverka si v pohodě vystačí i s jednou kytarou, aniž by sklouzávala do stereotypní hudební pasti, která je zatraceně ošemetná zejména pro danej rank. Po vokální stránce nelze vytknout vůbec nic…zpěvaččin projev doplňovanej řevem bubeníka a basáka sedí do hutnejch kompozic náramně…radost vidět, radost poslouchat.

Stejně jako Kibera a Fasteratu zdevastovali s výbornym zvukem Liberec i wroclavští syroví crust punkeři INFEKCJA. Vysokooktanovej set těhle veteránů scény (kořen v roce 1991) obsahoval jak přímočarý d-beat grindem čpící válce, tak v rámci ranku „progresivnější“ kytarový disha kousky, ostatně jak je můžeš poslechnout v epkový diskografii kapely. V kapelním distru byl v nabídce letošní LP kompilát s vše říkajícím názvem „Singles 1997“, kterej krom sady pecek od týhle kapelky obsahuje i parádně vyvedenej booklet s texty a řadou dobových fotek…prostě ve všech ohledech povedenej asfalt, kterej se ti bude ve sbírce pěkně vyjímat. Celkovej dojem z koncertu…nehoráznej diktát. Škoda jen, že kleknul větrák, což při návštěvnosti akce, byl vskutku hrob.

Na atmosférický DROM jsem se těšil, ve spolupráci s Metalgate tahle kapela stoupá v rámci scény raketově vzhůru. Hlavní zásluhu na rozšíření jména DROM do širšího podvědomí má ovšem kapela samotná a to zejména dvěma loňskýma dvanáctipalcovýma nahrávkama „Tady Bůh Není!“ a kolaborací s těkotonážní jízdou Blues For The Redsun pod názvem „Fullmoon Alchemy Narcotic Session“. O kompozičním umu a citu pro věc týhle doomy post-kytarový partičky jsem psal mnohokrát a živě tomu nebylo na týhle akci opět jinak. Jen mi přijde, že ty kytarový efekty se klukům na pódiu poněkud rozrůstají, takže se tam prostě všichni neposkládaj…haha. Na místě nechybělo samozřejmě bohatý kapelní distro, o jehož jednotlivý kousky si můžeš klukům napsat.

No nezbejvá než napsat, že minimálně hudebně nemohla oslova deseti let fungování klubu proběhnout lépe (ehm…ledažeby přijeli ty Oi Polloi, že Hanzi). Tak směle do další desítky, jelikož pevně věřím, že klub nepřízeň osudu překoná a ještě upevní svoje dneska už poměrně silný jméno na mezinárodní DIY scéně. 

Fotky z akce sleduj na mejch stránkách.

Grinch

čtvrtek 5. září 2019

Domácí BAESTIEN odkrývají polovinu druhého alba

Pořádná ochutnávka z druhé řadové desky domácích „crust, křik a slzy“ grupy BAESTIEN se objevila na bandcampu vydávajícího labelu Alerta Antifascista Records. Proč pořádná? Protože se jedná o jeden ze dvou patnáctiminutových eposů „Metus“ a to v plný verzi, přesně jak je bude obsahovat samotná deska. Kdo má s kapelou zkušenost, respektive slyšel debutní asfalt nebo slyšel/viděl na koncertech kompletní přehrávku nové placky „Ritual“, nebude sice moc překvapenej, ale pokud si hoví v daném ranku, bude si při téhle atmosférické jízdě spokojeně pochrochtávat… kapela drží laťku stále zatraceně vysoko. Nahrávka opět vznikala v nefalšovaném DIY duchu v kapelní zkušebně, kde si čtverka hudebníků opět sáhla na strop žánrově kompozičních možností. Jedinou změnou je nový bubeník, který dílko odtloukl a se kterým kapela už nějaký ten pátek otevírá pandořiny skřínky duší fanoušků nejen v ČR, ale i v dalších evropských zemích. O grafiku, kterou, teda pokud si desku objednáš, dostaneš na gatefold formátu, se postaral kytarista František Jirák. Kdo si pospíší, může z celkového nákladu 500 kusů ulovit jednou z dvou stovek barevných limitek. Deska vyjde na sklonku roku a rozhodně zamíchá pořadím nejlepších kytarových nahrávek letošního roku. Nelze než doporučit!