Ale dost omáčky okolo. Jako první to hodinu po otevření klubu odpálili LADY GAZA. Dva borci z kapel Murder Inc., Interpunkce, Terminator X nebo Solitar, kteří loni po dvou split kazetách vydali slušně nabušenou desetipalcovou samostatnou desku. Nekompromisní set složený ze zářezů kolem půl minuty stopáže nepostrádal nejen DIY ducha Kudly v zádech, ale i velmi slušné hudební výkony. Kup desku, běž na koncert. Zprvu poměrně nenápadná litoměřická LUDRA dnes složená rovněž z letitých hudebníků z různych kytarových ranků od moderního metalcoru po hopsavý grind, dnes hrdě drží vlajku českého grindcoru po boku veličin jako Ingrowing. Borci sice více než z vlastního rukopisu vycházejí ze severského grindcoru, ale dělají to zatraceně dobře. Loni jim rovněž vyšla oficiální nahrávka branná jako dlouho hrající deska, která pro mě zcela nepochopitelně nemá LP formát. Samotný koncert byl jedna velká precizně zahraná smršť, která rozhodně potvrdila oprávněnou účast na předních domácích žánrových akcích.
pátek 30. května 2025
Obscene Society Fest 2025
čtvrtek 22. května 2025
Děčínská zastávka tour ESAZLESA a DROM
Více než zdatně jim v tom sekundovala
akci pořádající, domácí hudebně obdobná a na scéně nová parta Mariposa Nocturna,
do nedávna fungující pod názvem Kailas, která vydala letos své debutní album, jenž
stejně jako okolnosti změny názvu kapely rozčeřila vody domácího emo hardcoru. Kapela
předvedla logicky své debutní album s novým bubeníkem a dnes i de facto již
hostující ex zpěvačkou…a fakt se toho nebáli. Na to, že uskupení hraje živě teprve
čtyři měsíce a na tuto akci muselo narychlo vše natlouct do nového bubeníka, to
byl velmi slušný hudební zážitek nepostrádající všechny trademarky dnes poněkud
skomírajícího hudebního subžánru. V rozmezí od podmanivého screama á la
Saetia po nářezové stoner pasáže se veteráni scény z kapel jako Eric
Drawen, Shut Up and Dance, Uprostřed pádu, Litha, With the other, BLU82/b a
další, pohybovali s neuvěřitelnou lehkostí. Naléhavost lyrické stránky
věci podtrhoval nejen zpěvákův procítěný přednes, ale i maximální řev bez
mikrofonu (tohle prostě zbožňuju a obdobné kapely to musejí během koncertu
alespoň jednou dát). Rozhodně cením kompletní variabilitu vokální stránky věci
i vlastních kompozic. Dále cením češtinu, jasný postoj ke stále děsivějším
událostem na Ukrajině i to, že hudebníci stále něco dělají a nesedí doma v papučích
s pusou plnou keců, že je scéna naprd. Jak se hrálo najdeš na mém YT,
třeba tady a tady. Desku si poslechni
na bandcampu,
stojí za to.
Akci i přes časový skluz nelze
hodnotit jinak než kladně. Zde se nebojím použít sousloví plný knedlík, protože
to nejen mě neskutečně našláplo i přes časový skluz. O skvělý zvuk se postaral
Ludva, kterého krom od zvukařského pultu můžeš znát i z parádní, časem
neprávem zaváté, českolipské death metalové kapely Laniena Mentis. Fakt
nechápu, že na pop punkový kolotoč Totálního Nasazení (nic proti jejich tvorbě,
první desky si dodnes rád poslechnu) se nedá v děčínské Garáži projít a na
tuhle přehlídku muzikantských, kompozičních, i emotivních výkonů není zaplněna
ani třetina klubu.
Co víc napsat, tenhle večer v Děčíně
bůh opravdu nebyl a mně osobně taky Emo dalo opravdovej smysl až po třicítce.
Grinch