úterý 2. ledna 2018

Láje - Přicházíme ze tmy



Stoner metalová atmosféričnost s pevnym DIY hardcore kořenem Láje byla pro mě v loňskym roce jako blesk z čistýho nebe. Kapela vydala v kooperaci několika labelů debutní desku a ke konci roku ohlásila po odchodu několika členů hibernaci, ze který se pomalu ale jistě dle posledních zpráv z větvitého podhoubí jihlavského podzemí probouzí opět k životu.

V kapele spojila síly pětice hudebníků, který můžeš znát z několika poměrně známých jmen na nejen kytarový DIY scéně jako jsou Gattaca, Rapsöd, Disbeatless, E.R.C.P., Kolona, Křikzticha a ukuchtili šest tracků na ploše dvaceti minut, který maj rozhodně co nabídnout.

Jmenovitě LP vyšlo ve spolupráci Chyba Records, Zaječí Úmysly Records, Pure Heart Records. Nahrávalo se u Bluma a mastrovalo u škrdlovickejch AB Records. Obě uvedený dílny ti asi nebudou úplně neznámý, takže je ti jasný, že výsledek v tomhle ohledu rozhodně nebyl předurčenej k neúspěchu. Jak je na tom nahrávka kapely, která brázdila český a slovenský pódia od podzimu roku 2015 do podzimu roku loňskýho, v ostatních aspektech, se poď mrknout.

Do děje zhudebněnýho příběhu lidského souboje s přírodou a prozření mysli uprostřed temného lesa tě uvede v žánru oblíbenej mluvenej prolog podbarvenej úvodníma tónama otevíráku a zároveň titulní skladby „Přicházíme ze tmy“. Pak už tě jen začne pozvolna unášet  převážně střednětempá heavy jízda s místama extra naléhavym špinavym ženskym vokálem vyzývajícím k obratu k přírodě a odsuzující jednání člověka jako „pána“ tvorstva. Tahle angažovanost nepůsobí nijak křečovitě a v klasickym LP přebalu, kterej je teda na mě na danej žánru poněkud světlej, ji najdeš jak v češtině, tak v angličtině natištěnou na vlastní přebálce asfaltu. V cca tři minutových skladbách je dost místa pro obě kytary, takže o pestrost rozhodně není nouze. Deska solidně odsejpá, nepostrádá potřebnou chytlavost a už po dvou posleších si tě dokáže omotat kolem prstu, je zvukově krásně čitelná, příjemně atmosférická…těží nejen z těžkejch heavy rifů, ale i „post“ kompozičních postupů. Z tohohle velice příjemnýho zážitku tě na okamžik vytrhne až další mluvenej prolog v polovině druhý strany desky startující kompozičně i instrumentálně bravurně zmáknutou věc „V hrobě“, kterou si budeš muset naservírovat rozhodně opakovaně…ostatně jako celou desku.

4,5/5

Grinch

Žádné komentáře:

Okomentovat