sobota 19. prosince 2020

Kaar - Svatej holocaust

Kaar - Svatej holocaust

Pražskou thrashovku Kaar není třeba nějak extra představovat. Přiznivci tvrdé kytarové muziky ji znají nejen z koncertů a festů, ale i z řady nahrávek včetně kolaborací s dalšími esy ze stáje Support Underground jako jsou Exorcizphobia, Catastrofy nebo Murder Inc.

Album “Svatej Holocaust“ by se dalo svým způsobem považovat za debutní velkou desku kapely pod uvedeným labelem, jelikož předchozí věci “Kaarokalypsa“, “Thrash Attack“ a “Kaarový Eso“ vyšly samonákladem. Kaarový Eso bylo demíčkem a ke kompletnímu výčtu nahrávek včetně výše uvedených kolaborací nám už chybí jen ípko “Choroby Vaší Doby“. Inu, za patnáct let na scéně to není rozhodně málo a co se týká kvality uvedeného materiálu, tak to je snad bez debat. Ostatně napovědět ti může už předchozí recenze na nejlibovější czech thrash kolaboraci.


Dalším faktem, proč jsem si dovolil označit “Svatej Holocaust“ za debutní full, je skutečnost, že nahrávka vyšla krom CD formátu (u labelu standardní digipack) i na bílém LP, jehož formát dává ještě lépe vyniknout obalu z dílny Jana Amose Erbena kloubící ono pověstné sex, drogy a rock´n´roll (zde spíše thrash & koks…haha) a dlouholetý terč kapely v podobě církve svaté. Nasraná vulgarita kapele vlastní zde krom vlastní muziky útočí už rovnou z přebalu, což na následujícím LP splitu s Murder Inc. dotáhli do úplného extrému, ale o tom jindy.

Na stole mám zmíněný digipack, ukrývající nejen stříbrný kotouček, ale i minimalistický booklet s full textovou výbavou. Vlastní nosič zdobený třemi šestkami nabízí na půl hodince osm tracků plus kratičké instrumentální intro. Nepřepálená stopáž a zvuk ze studia Davos nahrávce sedí stejně jako lehce čitelná mateřština ze třech hrdel Kaaru (až uslyšíš sousloví děvka na trůnu, mrkni pod set list…haha). V celku…pokud k nahrávce přistoupíš se znalostí pravidel žánru, dostaneš bez debat vše a ještě něco navíc. Na rovinu mi samostatný materiál sedí více než na kolaboraci v linku. Deska má jasně nastavený koncept, ve kterém se útočí na démony všech podob a to i přes skutečnost, že si s nimi kapela s hostujícími hudebníky z uvedené kolaborace zatančí. Tanec je to výživný od začátku do konce, thrashové trademarky s plechověji znějícími bicími tě provedou ve společnosti chytlavých refrénů zdobící kompozičně dobře odvedené vály k ještě zlejšímu a o to více uvěřitelnějšímu konci v podobě zařezu “Odraz Zničené Mysli“, při jehož poslechu duše upí a vyteká krev z uší…koncepční kruh nahrávky se uzavřel a to na dobro. Je zarážející, jak se pětce hudebníků povedlo spojit tuhle nefalšovanou nasranost, frustraci a znechucení s radostí z hraní, která je v tomto ohledu ze schizofrenní desky neuvěřitelně cítit.

Jak jsem už psal kompozičně je nahrávka zmáknutá na výbornou, čemuž napomáhá i skutečnost, že i přes hráčskou preciznost a chuť ukázat i nějakou tu muzikantkou parádičku si Kaar zachovávají syrovost špinavé ulice, kde skončí po poslechu/svatym holocaustu všechny slabší povahy v toxickym komatu…tvl, ten závěrečnej recitál je fakt vražda! Od stropu, kde se při koncertu proběhneš chybí pár centimetrů!

4,5/5

Grinch

Žádné komentáře:

Okomentovat