Kaar -
Svatej holocaust
Pražskou
thrashovku Kaar není třeba nějak extra představovat. Přiznivci tvrdé kytarové
muziky ji znají nejen z koncertů a festů, ale i z řady nahrávek včetně
kolaborací s dalšími esy ze stáje Support Underground jako jsou Exorcizphobia,
Catastrofy nebo Murder Inc.
Album “Svatej
Holocaust“ by se dalo svým způsobem považovat za debutní velkou desku kapely
pod uvedeným labelem, jelikož předchozí věci “Kaarokalypsa“, “Thrash Attack“ a “Kaarový
Eso“ vyšly samonákladem. Kaarový Eso bylo demíčkem a ke kompletnímu výčtu
nahrávek včetně výše uvedených kolaborací nám už chybí jen ípko “Choroby Vaší
Doby“. Inu, za patnáct let na scéně to není rozhodně málo a co se týká kvality
uvedeného materiálu, tak to je snad bez debat. Ostatně napovědět ti může už předchozí
recenze na nejlibovější czech thrash kolaboraci.
Dalším
faktem, proč jsem si dovolil označit “Svatej Holocaust“ za debutní full, je skutečnost,
že nahrávka vyšla krom CD formátu (u labelu standardní digipack) i na bílém LP,
jehož formát dává ještě lépe vyniknout obalu z dílny Jana Amose Erbena
kloubící ono pověstné sex, drogy a rock´n´roll (zde spíše thrash & koks…haha)
a dlouholetý terč kapely v podobě církve svaté. Nasraná vulgarita kapele
vlastní zde krom vlastní muziky útočí už rovnou z přebalu, což na
následujícím LP splitu s Murder Inc. dotáhli do úplného extrému, ale o tom
jindy.
Na stole
mám zmíněný digipack, ukrývající nejen stříbrný kotouček, ale i minimalistický
booklet s full textovou výbavou. Vlastní nosič zdobený třemi šestkami
nabízí na půl hodince osm tracků plus kratičké instrumentální intro.
Nepřepálená stopáž a zvuk ze studia Davos nahrávce sedí stejně jako lehce
čitelná mateřština ze třech hrdel Kaaru (až uslyšíš sousloví děvka na trůnu,
mrkni pod set list…haha). V celku…pokud k nahrávce přistoupíš se
znalostí pravidel žánru, dostaneš bez debat vše a ještě něco navíc. Na rovinu
mi samostatný materiál sedí více než na kolaboraci v linku. Deska má jasně
nastavený koncept, ve kterém se útočí na démony všech podob a to i přes
skutečnost, že si s nimi kapela s hostujícími hudebníky z uvedené
kolaborace zatančí. Tanec je to výživný od začátku do konce, thrashové trademarky
s plechověji znějícími bicími tě provedou ve společnosti chytlavých
refrénů zdobící kompozičně dobře odvedené vály k ještě zlejšímu a o to
více uvěřitelnějšímu konci v podobě zařezu “Odraz Zničené Mysli“, při
jehož poslechu duše upí a vyteká krev z uší…koncepční kruh nahrávky se
uzavřel a to na dobro. Je zarážející, jak se pětce hudebníků povedlo spojit
tuhle nefalšovanou nasranost, frustraci a znechucení s radostí z hraní,
která je v tomto ohledu ze schizofrenní desky neuvěřitelně cítit.
Jak jsem
už psal kompozičně je nahrávka zmáknutá na výbornou, čemuž napomáhá i
skutečnost, že i přes hráčskou preciznost a chuť ukázat i nějakou tu muzikantkou
parádičku si Kaar zachovávají syrovost špinavé ulice, kde skončí po poslechu/svatym
holocaustu všechny slabší povahy v toxickym komatu…tvl, ten závěrečnej recitál
je fakt vražda! Od stropu, kde se při koncertu proběhneš chybí pár centimetrů!
4,5/5
Grinch
Žádné komentáře:
Okomentovat