Papagáj již řadu let
poctivě a vkusně archivuje na vinylových vydáních tuzemskou punkovou scénu s kořenem
často ještě v bolševické kleci. Dalším počinem o krok blíže ke kompletnímu
dobovému hudebnímu archivu je na desku digitálně přenesené a ve studiu Davos
masterované nejen Otynem, ale i na nahrávce samotné bublajícím basákem Wonidem,
bez pochyby kultovní demo kapely Pohlavní styk s názvem “V oslovských
lavicích“.
Kapsa z poctivého
papíru vychází z dobového přebalu kazetového dema a kromě samotné desky, která
vyšla v klasické černé i limitované barevné edici, obsahuje i nádherný booklet
plný dobových i téměř současných fotek, zážitků zainteresovaných v komiksech i v textu
mapující jak první období fungování PS v druhé polovině osmdesátých let včetně
vzpomínek na nahrávání počinu “V oslovských lavicích“, tak proces vzniku
tohoto LP domlouváním vydavatele s hudebníky po festech od roku 2020 po
sehnání původní kazety odpovídající zvukové kvality pro digitalizaci od zpěváka
Thalidomide.
Musím uznat, že kvalitní
práci neodvedl jen samotný vydavatel, ale i studio Davos. V téhle fázi
recenze se musím přiznat, že demo slyším celé vlastně úplně poprvé až z této desky,
jelikož se ke mně prvně dostalo až CD “Hele...!...“, u kterého jsem s ohledem
na jeho lepší zvukovou kvalitu zůstal. Čitelný, leč s ohledem na dobové
možnosti nahrávání odpovídající zvuk netrhá uši, jak to u některých vydání, kdy
se musí vydat na LP cokoli, co kdy kdo sesmolil, bývá a posluchač si může tedy bez
rušivých elementů vychutnat dvacet pecek…tedy až na závěrečnou skladbu “Řev
šibeničního tura“, která byla sejmuta při živé přehrávce o rok a půl dříve před
nahráním samotného demáče mezi litry piva během dvou dnů roku 1988 ve zkušebně
v Kouřimi a tedy zvukově už vylepšit prostě nešla. Vtipně a leckdy i
nebojácně tvořená intra, která mohla s přehledem znamenat pozvánku do
Bartolomějské, se kterou měla již kapela zkušenost, dokreslují jednotlivé
tracky, které nejsou pouhým neumětelem kovovým, ale jsou jednoznačně hudebním hardcore
punkovým vzdorem, často nesporným kompozičním umem i nikdy nekončícím mejdanem.
Kapela se odkazuje také na dobové zahraniční kapely a tímto spojením vznikla třebas
úderná skladba “I am not“, kdy by za ty exploity s úvodním telefonátem mohly
s přehledem létat obušky vzduchem. Kopance do socialismu i Sovětského
svazu střídají dnes již téměř zlidovělé sklady jako “Pivo za 2,50“, “Písničku
si zazpíváme“ nebo “Mejdan“. Celkově se deska poslouchá velmi příjemně a
vůbec není na škodu její délka…tomu krom již uvedeného napomáhá i do krve
vylámaný zub času.
Po grafické, zvukové
i samotné hudební stránce je to zatraceně povedená práce, kterou si rád každý
punker šoupne mezi své nejčastější krouťáky v polici.
5/5
Grinch
Žádné komentáře:
Okomentovat