A North-East D-beat Lobotomy představuje po pěti tracích
nejnovější tvorbu švédskejch hardcore punkerů s metalovýma úletama Passiv
Dödshjälp a domácích zatraceně hlučnejch d-beat řízků Fear Of Extinction, kteří
jsou bohužel od vydání tohohle splitu už nějakej ten pátek stále v hibernaci.
Dvanáctipalcová deska vyšla v kooperaci pěti
evropskejch labelů včetně domácích Phobia Records. K dispozici je krom
standardního asfaltu i barevná, zde modrobílá limitovaná edice desky. Limit se
liší pouze barevným zpracováním vlastního nosiče, jinak je náklad pěti stovek
kusů obsahově i graficky úplně stejnej. U švédů je barevná přebálka ukrývající
krom desky i kartu s texty už standardem (stačí mrknout na jejich poměrně
bohatou diskografii), ovšem u Fear Of Extinction, doposud razících černobílý
koncept, je toto trošku překvapením.
Deset tracků pokrejvá stopáž pětadvaceti minut a
na uvedený kartě k nim najdeš i kompletní textovou přílohu. Švédská strana
jede tradičně v mateřštině, domácí partička preferuje angličtinu, ovšem ke
svým skladbám přikládá dodatky v češtině. Ale všem je naprosto jasný, o
čem skladby dvou angažovaných partiček asi budou…navíc řadu nápověd ukrejvá vydařenej
titulní grafickej cover. Celej grafickej koncept i přes uvedený překvapení
nelze hodnotit jinak než kladně a jak je to s tím hlavním, vlastní hudební
náplní?
Jelikož se šestice týpků (včetně hostující
hudebníka) okupující první stranu asfaltu pohybuje v rámci švédský scény mimo
další hardcore punkový kapely (Kronisk Misantropi, Förgiftad, Makabert Fynd, Irritation)
i v dalších extrémních žánrech jako jsou death, black metal nebo grindcore
(Asylium, Gast, Votur, Dawn of Zombies, Sound Of Detestation a další), je to na
pětici tracků Passiv Dödshjälp poměrně znát. Jejich třináct minut je krom
výbušnýho a zatraceně chytlavých hardcore punku odpálenýho nenásilnym intrem
prošpikováno řadou metalovejch zlověstnejch postupů. Uštěkaný vokály přecházejí
stejně jako muzika do uvedenýho metalovýho pekla, kdy mezi všemi tolik oblíbenou
rychlou crustovou rytmikou nenásilně naskočí i pomalejší hutná metalová rifovačka
či výborná kytarová vyhrávka…druhej kytarista si mimochodem zahostoval i na glam
nahrávce švédských Ruff Justice. Všichni zúčastnění tlačí tuhle káru stejnou silou,
žádnej z autorů nehraje se svým nástrojem prim a šlape jim to o šest set šedesát
šest. Muzika se hemží nápady, úročí se nejen více kytar, ale i více hrdleních
projevů, což je dohromady s typickym švédskym zvukem hudební lahůdka nejen pro zarytý crustery. Třešníčkou na dortu je cover verze švédský metal/crust/hardcore úderky Achilles, se kterýma si mimochodem střihli Passiv Dödshjälp taktéž dvanáctiplacovej splitec…v celkovym dojmu je první strana asfaltu bez debat pecka rovnou mezi světla!
Druhá strana asfaltu navazuje na švédské
předpeklí a trackem „Abyss“ se trefně otevírá nefalšovaný zatraceně hutný
d-beat peklo s hrubym vokálnim projevem…ostatně jak jej dobře znáš z předchozích
desek Fear Of Extinction či jejich pověstnějch hlasitejch koncertů (jednou mi
po koncertu v Liberci zvonilo v makovici zatraceně dlouho). Zvuk z Davosu
je sice správně zastřenej, ovšem rozhodně neutápí jednotlivý nástroje. V pětici
skladeb není moc místa k oddechu, protože primární účel rozdrtit
zhudebněnou nasraností vše co je v cestě, je bez sebemenších pochyb
naplněn. Ovšem není potřeba se děsit, jelikož se rozhodně nejedná o samoúčelnou
řežbu od startu do konce. Kytarový linky protkávají jako žilky tuhle drtící
pěst, jejíž údery parádně zvoní basovou kytarou. Doslova jako dar přichází nejchytlavější
věc stopáže domácích a to track „Gift“. Tohle je vážení vysokojakostní
kanonáda, po který přeživší neodolají dalšímu poslechu!
Splitec jako celek rozhodně stojí nejen za pozornost,
ale bez debat i za pevný místo v tvojí polici s deskama!
5/5
Grinch
Žádné komentáře:
Okomentovat