neděle 24. února 2019

Passiv Dödshjälp / Fear Of Extinction ‎– A North-East D-beat Lobotomy


A North-East D-beat Lobotomy představuje po pěti tracích nejnovější tvorbu švédskejch hardcore punkerů s metalovýma úletama Passiv Dödshjälp a domácích zatraceně hlučnejch d-beat řízků Fear Of Extinction, kteří jsou bohužel od vydání tohohle splitu už nějakej ten pátek stále v hibernaci.

Dvanáctipalcová deska vyšla v kooperaci pěti evropskejch labelů včetně domácích Phobia Records. K dispozici je krom standardního asfaltu i barevná, zde modrobílá limitovaná edice desky. Limit se liší pouze barevným zpracováním vlastního nosiče, jinak je náklad pěti stovek kusů obsahově i graficky úplně stejnej. U švédů je barevná přebálka ukrývající krom desky i kartu s texty už standardem (stačí mrknout na jejich poměrně bohatou diskografii), ovšem u Fear Of Extinction, doposud razících černobílý koncept, je toto trošku překvapením.

Deset tracků pokrejvá stopáž pětadvaceti minut a na uvedený kartě k nim najdeš i kompletní textovou přílohu. Švédská strana jede tradičně v mateřštině, domácí partička preferuje angličtinu, ovšem ke svým skladbám přikládá dodatky v češtině. Ale všem je naprosto jasný, o čem skladby dvou angažovaných partiček asi budou…navíc řadu nápověd ukrejvá vydařenej titulní grafickej cover. Celej grafickej koncept i přes uvedený překvapení nelze hodnotit jinak než kladně a jak je to s tím hlavním, vlastní hudební náplní?

Jelikož se šestice týpků (včetně hostující hudebníka) okupující první stranu asfaltu pohybuje v rámci švédský scény mimo další hardcore punkový kapely (Kronisk Misantropi, Förgiftad, Makabert Fynd, Irritation) i v dalších extrémních žánrech jako jsou death, black metal nebo grindcore (Asylium, Gast, Votur, Dawn of Zombies, Sound Of Detestation a další), je to na pětici tracků Passiv Dödshjälp poměrně znát. Jejich třináct minut je krom výbušnýho a zatraceně chytlavých hardcore punku odpálenýho nenásilnym intrem prošpikováno řadou metalovejch zlověstnejch postupů. Uštěkaný vokály přecházejí stejně jako muzika do uvedenýho metalovýho pekla, kdy mezi všemi tolik oblíbenou rychlou crustovou rytmikou nenásilně naskočí i pomalejší hutná metalová rifovačka či výborná kytarová vyhrávka…druhej kytarista si mimochodem zahostoval i na glam nahrávce švédských Ruff Justice. Všichni zúčastnění tlačí tuhle káru stejnou silou, žádnej z autorů nehraje se svým nástrojem prim a šlape jim to o šest set šedesát šest. Muzika se hemží nápady, úročí se nejen více kytar, ale i více hrdleních projevů, což je dohromady s typickym švédskym zvukem hudební lahůdka nejen pro zarytý crustery. Třešníčkou na dortu je cover verze švédský metal/crust/hardcore úderky Achilles, se kterýma si mimochodem střihli Passiv Dödshjälp taktéž dvanáctiplacovej splitec…v celkovym dojmu je první strana asfaltu bez debat pecka rovnou mezi světla!

Druhá strana asfaltu navazuje na švédské předpeklí a trackem „Abyss“ se trefně otevírá nefalšovaný zatraceně hutný d-beat peklo s hrubym vokálnim projevem…ostatně jak jej dobře znáš z předchozích desek Fear Of Extinction či jejich pověstnějch hlasitejch koncertů (jednou mi po koncertu v Liberci zvonilo v makovici zatraceně dlouho). Zvuk z Davosu je sice správně zastřenej, ovšem rozhodně neutápí jednotlivý nástroje. V pětici skladeb není moc místa k oddechu, protože primární účel rozdrtit zhudebněnou nasraností vše co je v cestě, je bez sebemenších pochyb naplněn. Ovšem není potřeba se děsit, jelikož se rozhodně nejedná o samoúčelnou řežbu od startu do konce. Kytarový linky protkávají jako žilky tuhle drtící pěst, jejíž údery parádně zvoní basovou kytarou. Doslova jako dar přichází nejchytlavější věc stopáže domácích a to track „Gift“. Tohle je vážení vysokojakostní kanonáda, po který přeživší neodolají dalšímu poslechu!

Splitec jako celek rozhodně stojí nejen za pozornost, ale bez debat i za pevný místo v tvojí polici s deskama!

5/5

Grinch


Žádné komentáře:

Okomentovat