Právě PRACH s luxusním zvukem celou akci na devátou hodinu odpálili a dle očekávání to byl set ve velkém stylu. Průřez tvorbou zobal nejen z vydaných materiálů, ale nabídl i nějaké novinky, které trojice hudebníků upekla. Intenzita v průběhu čtyřech desítek minut poměrně vzrůstala a po dvaceti minutách jsem byl fakt spokojený. Šátrám v paměti, která post punková kapela mě takto živě vzala a sahám téměř deset let zpět ke Countdown To Armageddon, kteří v čele Davem Tafoyou přivezli do Liberce z amerického Seattlu vskutku výživnou porci tohoto hudebního subžánru. Zmíněný americký frontman drtící basovou kytarou má s frontmanem slovenského Prachu společnou nejen uvedenou baskytaru, ale i všestranné umělecké nadání, jelikož Dáša, kterého znáš z Dáša Fon Fľaša, Burina Records, Vločka, ex: Disident, Brigada, The Kľemones, Rúbanisko, rozhodně čas také neztrácí. Záblesky Slobodné Európy s naléhavostí CtA a s ohledem na žánr jistou dávkou autorského přístupu to i přes lehce nejistý začátek (asi jako první tykačka s demíčkem na bandcampu) válcovali dobrou půlhodinku, pak už hudebníkům začal docházet lehce dech…punkovej set nemá bejt asi dlouhej, i když hraješ pětiminutový věci s luxusními texty, kterým publikum rozumí. No, jdu si poslechnout Prach a pak Nox Novacula.
S emocemi nešetřila ani děčínská LITHA, která si odbyla svou koncertní premiéru, pokud tedy nepočítáš stream ze zkušebny v době covidových restrikcí. K dokonalému zážitku děčínského emíčka s hlasem z teplické Krupky chyběl dobrý zvuk. Zvukař zcela nepochopitelně utopil kytaru, takže jak kytarové plochy, tak vyhrávky byly sotva znatelné. Tahle poměrně nová kapelka složená z lidí z těles Aso-Naga, Pozitivní Deviace a Destrukce Papri měla i tak co nabídnout i když největší sláva tohoto subžánru na domácí scéně vyšuměla již před několika lety. Od zpěvu mísící přednes, hardcore punkový řev i děsivý scream či growl po promyšlení instrumentální kompozice. Ostatně tohle můžeš posoudit sám na bandcampu kapely. I přes na půl zaplněný klub, dostala kapela příjemnou zpětnou vazbu od publika.
Pro mě tenhle večer byli asi nejvíc slovenští oldskullový hardcore punkeři ANTISOCIAL SKILLS, jejichž vyšší oktanové číslo rozpoutalo pod pódiem slušný kotel. Po slovenštině a čeština zazněla i angličtina. Na úkor údernosti klesla stopáž jednotlivých válů a přišlo mi to jako dostat pěstí do ksichtu. Nejen, že se mi set líbil více, než ten poslední, co jsem viděl v Liberci, ale i takovýhle kopanec jsem s ohledem na počínající únavu (poslední dobou byly koncíky jen do desíti) potřeboval. Vše najdeš na bandcampu.
Po slovenštině, češtině a angličtině přišla na řadu uršulovina. To jest nelidský řev drobné ženy, který doprovázela bicí kanonáda a vazbící kytara ex-Sick Gore Suffer, jejichž kazeta mě dodnes baví. No, ale zpět do současnosti, kdy Šimin (také ex-Controlled Existence) s Jéžou (Onanizer) tvoří pod hlavičkou GARBAGE FEAST, což je vazbící zčernalý grind violence. Temnota čpí nejen ze samotného řevu, ale i kytarové hry. Zvuk řešit netřeba, hlavně že to vazbí a tlačí...a taky tlačilo. Songy nikde nenajdeš, ale deska je prý skoro nahraná, takže číhej u svého dealera hluku…jo a hoď na koncerty a nebuď debil.
Grinch