sobota 23. února 2019

Dissekerad ‎– IV


Švédská crusty partička Dissekerad nemá sice na scéně extra hluboký kořeny, její diskografii tvoří „pouze“ dvě velký desky a tři epka, ale její vysokooktanovost prošpikovaná muzikantským umem vážícím se k poměrně provařenym jménům scény, stojí rozhodně za pozornost.

V pořadí čtvrtá nahrávka s praktickým názvem čtyři obsahuje čtyři tracky a natloukli a nařvali ji čtyři nestoři švédský hardcore punkový scény, kteří do minimalistický porce muziky v celkový stopáži sedmi minut zúročili nejen roky strávený ve zkušebnách, ale bez debat i energii načerpanou nespočetnym množstvím odehranej koncertů.

Dissekerad zahájili svůj útok na ušní bubínky posluchačů v roce 2013 rovnou debutním full albem nesoucím název kapely samotný. Tenhle debutní štych vyšel pod labelem Skrammel Records a to ne zcela náhodou. Spoluzakladatelem uvedenýho labelu je totiž Mattis Rundgren, kterýho znáš určitě z Makabert Fynd a ten drtí kytaru právě v Dissekerad. Od debutu si ve vydávání nahrávek kapely předává Skrammel Records štafetu zejména s labelem Phobia Records, od kterýho dorazilo epko na recenzi. Uvedený dva labely nejsou provázaný pouze vydáváním nahrávek, ale i po vlastní hudební stránce…ve stejnym roce kdy vypuklo tažení Dissekerad si zakladatelé obou labelů testli se svýma kapelama kdo na společnym splitu potrápí více svoje hlasivky…určitě víš o jakej sedmipalec se jedná.

Ale nebudu tě nudit exkurzem do jednoho zákoutí historie velmi spletitý a poměrně nejen personálně provázaný scény. Epko se čtyřmi minimálně pro mě opět těžce vyslovitelnými názvy tracků…ach ta Švédština, ve který jsou samozřejmě i texty, který najdeš na přiložený kartě…vyšlo ve dvou verzích lišících se limitovaným pojetím vlastního vinylu. Sto kusů spatřilo světlo světa v rudě červenym provedení korespondujícím s nasraností na již milionkrát skloňovaný nešvary společnosti, z nichž některý jsou zachycený nejen na fotografický koláži na druhý straně vložený karty, ale i na kresbách přebálky epka.

Po pokochání se oku lahodícím černobílým zpracováním grafiky dosedá jehla na gramec a vzteklí psi se trhají ze řetězu. Poffen (Totalitär, pozdější Krigshot, Makabert Fynd a další) štěká do zběsilýho bubenickýho díla Pyriho (Avskum). Kytaru drtí uvedenej Mattis a čtyři basový struny Andre Linder (Östermalm). Na sedmi uvedenejch minutách můžeš slyšet špinavej švédskejch hardcore, tepající d-beat i nespoutanej neméně špinavej punk. S ohledem na grafický výjevy přebálky bude špinavá i textová náplň. O zvuku se zmiňovat asi nemusim…je to Švédsko a hardcore punk. Jednotlivý válce maj vskutku náboj, jejich refrény sílu a s ohledem na výčet zkušeností jednotlivejch hudebníků, se sázej i zajímavý – zde zejména výborný kytarový nápady…samo včetně basovky.

Žádná nuda, žádnej kolovrátek…každej track má vlastních ksicht a potenciál se ti zavrtat do lebky. Hodně povedená záležitost.

4,5/5

Grinch

Žádné komentáře:

Okomentovat