úterý 13. srpna 2019

11.8.2019 – Total Chaos v Liberci


11.8.2019 – Total Chaos, Just War – Liberec, Bunkr

Pokud má člověk rád hardcore punk, nemohl vynechat alespoň jednu zastávku světovýho tour legendárních Total Chaos v ČR. Já jsem samozřejmě nevynechal a i přes ne příliš atraktivní datum, který vyšlo na neděli, jsem zvolil z několika akcí v ČR osvědčenej libereckej klub Bunkr. Lákavá byla i předkapela v podobě domácích Just War, jejichž letošní debutní velká deska sklízí samý pozitivní recenze.

Je to asi velká hanba, ale debutní desku JUST WAR, ač ji mam doma v polici už nějakej ten tejden, jsem na gramec ještě nepoložil, takže řadu skladeb během třeskutýho setu s jedinou vadou na kráse v podobě přehulenýho zvuku, jsem tenhle večer slyšel poprvé. No a byl jsem zatraceně spokojenej. Delší čekání na zahájení akce po otevíračce klubu na osmičku se vyplatilo, jelikož i pro mě známý tracky protlačovaný kapelou videoklipama, dostaly živě nějaký to oktanový číslo navíc a takovej ten soft dojem z jinak povedený punk metalový muziky byl tatam. Celej set včetně přídavku, kterej si s ohledem na uvedený datum poněkud prořídlejší publikum vyřvalo, byl výbušnej koktejl metalu, punku i crustu namíchanej s precizností ostřílenýho žižkovskýho barmana. To, že maj tihle punkeři něco odehráno, není potřeba zdůrazňovat (historie jednotlivejch členů je na scéně dobře známá), takže asi nikoho nepřekvapí, že set vysekli jak z partesu. Navíc jsem neskutečně rád, že Jehuda is back…Brian rozhodně není špatnej zpěvák, ale prostě patří do Jonestownu. Celkovej dojem bez debat výbornej.

TOTAL CHAOS je bezesporu hardcore punková legenda, která ovládá řemeslo bezpochyby na vysoký úrovni. Ovšem jejich desky, který jsem slyšel, mě nenadchly nikdy na tolik, abych si je zařadil do sbírky. Mym takovym mezníkem bylo předloňský vystoupení kapelky na OEF, kde mě totální chaos konečně více než jen břinknul přes ucho. O to víc jsem byl zvědavej na klubovej set, jelikož jsem ještě neměl s touhle partičkou prakticky žádnou klubovou zkušenost. Nakonec jsem byl spokojenej nejen s délkou setu včetně přídavků, z nichž jeden odeřval i Jehuda z předchozích Just War, ale i s vlastním nasazení kapely jako takový. Slušně poskládanej setlist včetně posledních singlů jako „Street punk“ či „Toxic Fallout“ představoval to, co mě na živejch přehrávkách kapely baví a to šmakózní spojení chytlavosti a agrese. Hudebníci si vskutku nehráli na hvězdy, takže nebyla nejen fyzická, ale ani pomyslná bariéra mezí pódiem a fanouškama, kterejch teda k pódiu na těsno moc nepřišlo, což byla trošku škoda. Zazněly samo i více než čtvrt století starý fláky včetně v roce 2016 oprášený pecky „Riot City“, na kterejch se zub času prakticky nepodepsal…ostatně jako na kapele samotný.

Až na krapet přehulenej zvuk a časovej kluz nelze na akci prakticky nic vytknout. Bunkr je fajn klub a jak řvali SPSka: „chtěl bych ti říct, že mezi pankerama cejtim se líp“ a to nejen s ohledem na ns shit, kterej se šíří na metalový scéně jako mor.

Fotky z akce sleduj na mejch stránkách.

Grinch

Žádné komentáře:

Okomentovat