úterý 6. srpna 2019

3.8.2019 - Pos-T-rash party 35.


3.8.2019 – OiOi Piratoi, NEW|OLD, Jonestown, Thalidomide

Začátek srpna v libereckém klubu Azyl patřil tradičně narozeninový akci pod taktovkou oslavence Rashe. I když byl letošní line-up více soft, opět nebylo potřeba oddělovat zrno od plev a tak během osmý liberecký narozeninový párty teklo proudem nejen kvalitní pivko a točená limoška, ale na pódiu se střídaly i zatraceně kvalitní kapely. Asi tě nemá smysl zahlcovat informacema, o tom, že se klub potýká s existenčními potížemi, ovšem situace je tak vážná, že pár řádků si to prostě bez debat zaslouží.

Poslední shrnutí celýho cirkusu rozpoutanýho pár jedincema, kterým nejen hudební klub, ale vlastně celej alternativní prostor, kterej Azyl představuje, ležel a stále leží v žaludku, přinesl portál náš Liberec. Je mi jasný, že pro zainteresované odpůrce Azylu nepředstavuje tohle místo žádný přínos a na danym fleku by nejraději viděli nějakou komerční výnosnou sračku (toto jen potvrdil příjezd dvou policejních aut během akce), ovšem asociace Azyl-Liberec vyvstává nejen na domácí ug mapě, ale na mapě celosvětové. Stačí projít nepřeberný množství kapel z různejch koutů světa, který buďto v Azylu již hrály a nebo tam hrát chtějí…a to není rozhodně málo. O společenskym přesahu Azylu se asi nemá smysl rozepisovat vůbec. Za tohle místo stojí rozhodně bojovat všemi prostředky.

Ale zpět k muzice. Ještě na terásce, která se musela pod tíhou snahy zničit Azyl přesunout přes ulici před klub, nasázel se španělkou svoje poselství hudebník říkající si OI OI PIRATOI. Abych řekl pravdu. nejsem zarytym příznivcem folk punku, takže pro mě jeho set představoval spíše kulisu pro prohození pár slov se řádkou lidí, který jsem rád viděl a že jich bylo celkem dost. Takže tohle ber spíše jako tip pro rozšíření hudebních obzorů o písničkáře s hudební zkušeností z hardcore punkovejch kapel jako Pipes and Pints, Edelweiss Piraten či Who Ate My Skate.

Pražský uskupení NEW|OLD bylo pro mě jednou velkou neznámou. V Liberci si odbyli teprve svůj druhý koncert – ten první absolvovali o den dřív, na bandcampu mají teprve dva singly a navíc v hudebním ranku, kterej mě fakt nebere. Živě mě ovšem hudebníci z kapel The Oxx, Cirguz, Worldhood nebo Thalidomide přesvědčili, že dobrá muzika nemá žánrový omezení a že má jejich punk rock vskutku co nabídnout. Skočný i podmanivý středně dlouhý tracky s využitym potenciálem dvou kytar a sadou muzikantskejch nápadů mě nejen donutily téměř celej set, než se ozvala závislost na nikotinu, setrvat u podia, ale následující den i projet jejich webový profily…tobě doporučuju to samý.

Kdo, holdující crustový muzice, by neznal dvanácti palcovej splitec slovenský úderky Adacta s kladenskýma JONESTOWN. Stejně tak lze nahlížet na sedmipalec týhle crust punkovky s d-beat ranařema Messerschmitt 109. No prostě tohle bylo lákadlo číslo jedna. Navíc nedávno kapela vystoupila z hibernace a to rovnou v prapůvodní sestavě s Brianem na vokálu, což poutavost setu minimálně pro mě zdvojnásobilo. Desky jako většina z vás samozřejmě znám, mám je doma a občas je provětrám, ovšem koncert měl pro mě nejen logicky mnohem větší drive, ale spojení tracků s Brianovým vokálem, kterej mi mimochodem vůbec neseděl v Just War, bylo naprosto famózní. Tvl, jízda přímo z pekla!

Pražští THALIDOMIDE mě na OEF rozštípli, hráli fakt rychle a fakt tvrdě. V Azylu jsem čekal něco jinýho, větší důraz na další fláky kapely…a nakonec to bylo ještě ukrutnější než v Trutnově. Vskutku vysokooktanovej, samo angažovanej set s litrama potu a pár proběhnutíma po stropě. Hudebně, textově i nasazením samozřejmě TOP…nic jinýho asi nikdo nečekal. Jen bych stejně jako v reportu z letošního OEF rád upozornil na benefiční split LP s V.A.P.

Zvukově se akce vydařila, návštěvnost byla vysoká a se vzrůstajícím oktanovým číslem od folk punkového warm-upu až po crust či hardcore punk řežby v závěru vzrůstala i aktivita fans, která nakonec vystupňovala až k uvedenýmu pobíhání po stropě. O DIY etice a vstřícnosti kapel k fanouškům se rozepisovat nemusím. Jen dodám, že avizovaná kapela Cardio Radio nevystoupila.

Fotky z akce sleduj na mejch stránkách.

Grinch


Žádné komentáře:

Okomentovat