pátek 8. července 2022

25.06.2022 – TENGRI + BLOODY CAPES v libereckém Azylu

Na tuhle akcičku jsem se fakt těšil. Velikým lákadlem nebyla jen živá přehrávka nové desky náladotvůrců Tengri, ale i představení nové kapely lidí z libereckých LRU, kteří mě zaujali před dvěma lety na liberecké přehradě.

Smůla je, že virový dáreček od čínského totalitního režimu opět posílá na střídačku jednoho hudebníka za druhým a ne jinak tomu bylo dnes. Černého Petra si tentokráte vytáhli pražští psychedelici TRIPONAUT a sestava se tedy smrskla pouze na dvě kapely.

K mému překvapení večer zahájili TENGRI, kteří aktuálně válcují nejedny po kvalitní hudbě lačné uši svojí…bez minulosti, bez budoucnosti, vědomě a v přítomnosti…novou deskou “Kontinuum“, která vyšla opět pod labelem Metalgate Records. Jak jsem byl spokojen s předchozím materiálem na splitu s libereckými DROM, tak jsem spokojen s novými čtyřmi tracky na dobré půl hodince stopáže. Zážitek z vinylových drážek (koupil jsem si desku teda až na tomhle koncertu…předtím jsem jel pouze stream) kapela dokázala bez debat přenést na malou stage libereckého Azylu, kde pod rudým nasvícením v post rockové lavině umocněné violou a decentními samply houstla atmosféra s výlety do takových dálek, jako jsou italští Goblin nebo britský multiinstrumentalista John Murphy. Bylo a je tam toho slyšet s nezaměnitelným autorským přístupem samozřejmě více a jedná se o podstatně známější jména, ale tyhle dvě veličiny mě břinkly přes uši fest… i když jen třeba v budování atmosféry nebo užitím určitých postupů. Tohle prostě chceš doma na gramci a na pódiu pokaždé, když máš chuť na poctivou porci post rocku.

S laťkou nasazenou zatraceně vysoko nastoupili na stage BLOODY CAPES. Hudební těleso tvořící kytarista s basákem z LRU nahradilo bubeníka potemnělou elektronikou a s podmanivými vokály předvedlo řadu jemných i těžkotonážních partů/skladeb. I když jejich angličtina netahala za uši, určitě by procítěným skladbám slušela více čeština, která by zajisté umocnila již tak velmi dobrý zážitek z předvedeného setu. Na netu o kapele nenajdeš nic, takže budeš muset vyrazit na koncert…sleduj liberecké hudební dění…neprohloupíš.

Grinch

Žádné komentáře:

Okomentovat