pondělí 14. května 2018

12.5.2018 – Kolize dvou metalovejch tour u Faráře


12.5.2018 – Centrate, Trallery, Skeletal Remains, Angelus Apatrida, Selvans

Do Bolky k Farářovi jezdim rád. Nejen že tenhle týpek dokáže ve spolupráci s řadou bookingů dotáhnout do svýho klubu moje srdeční záležitosti (aktuálně Skeletal Remains, předtím např. Waco Jesus), ale na zmíněnějch koncertech poměrně často tasí českýmu posluchači nepříliš známý, leč poutavý kapelky, ke kterym by asi jinak nečuch…ne jinak tomu bylo na dost našlapanym koncertu, kterej tentokráte startoval už v sedm večer.

Jako první vyběhli na pódium pro mě prakticky neznámí špinavý (až do blackened) thrasheři CENTRATE. Pět borců z Němec s kořenem v roce 2010 a dvěma nosičema na kontě prezentovalo převážně full album „Ritual“ z roku 2016 (prvním počinem je o rok starší čtyřskladbový epko  „Tiger Force“). Jejich set stál na uvedený špinavosti, thrashový řezavosti, nemalý porci hutnosti a nefalšovaný nespoutanosti. Pokud se borci pustili do sólovější práce, nebylo to naživo úplně ono. Jak zní studiová deska, se určitě dozvíš, jelikož „Ritual“ mi od borců přistál na recenzi. Ochutnávky z uvedenejch nosičů i nějaký živý záznamy můžeš poslechnout na youtube kanálu kapely a novinky samo sledovat na facebooku.

S povedenym zvukem, kterej si kapely ve spolupráci s pořadatelem šéfovaly samy na mixu na pódiu, to před poměrně rozpařenym a pěkně se rozrůstajícím publikem rozbalili španělští TRALLERY. Jejich těžkej thrash inspirovanej ikonama žánru byl u mě při letmym poslechu před akcí někde na půl cesty ke spokojenosti a to zejména s ohledem na užitej vokál. Stejně jako Centrate se tahle ostrovní trojka (pochází přímo z Malorky) nebála sociálně kritickejch témat a živou hrou mě posadila přímo na prdel. V sestavě basa + vokál, kytara a bicí…hudebníci předvedli neuvěřitelně živou šou plnou parádních hudebních výkonů a nasazení za hranicí únosnosti…navíc jsem naživo docenil mi zpočátku poněkud nešmakující vokál, na kterej se přímo hodí adjektiva variabilní a korespondující s ohledem na důraz v extra naléhavých částech lyrický stránky věci. Od roku 2010, kdy tahle banda vznikla, vzešly dvě studiový záležitosti a dva živáky…vše nejdeš na bandcampu. Nezapomeň mrknout i na youtube kanál, protože tam najdeš řadu klipů, živáků i promo video z nahrávání zbrusu nový desky. Kdybych kapelku neviděl živě, nedal bych jim dle několika slyšenej ukázek místo ve svým playlistu a to bych udělal chybu…neudělej jí ty…za mě jednoznačně nej překvápko celý akce.

No kapela, kvůli který jsem hlavně vážil cestu do Bolky, rozhodně nezklamala…ba naopak. Old skull death metal z Los Angeles SKELETAL REMAINS mě už zaujal před dvěma lety na OEF…sice nadšení lehce uvadlo mezi desítkami dalších na festu vystupujících kapel, ovšem i tak jsem si jejich dvě první fošny „Beyond The Flesh“ a „Condemned To Misery“ občas doma prohnal makovicí. Ovšem když borci letos v březnu vypustili klip „Seismic Abyss“ k nový desce „Devouring Mortality“, čaplo mě jejich death metalový šílenství pevně za pačes a do dnešního dne nepustilo ze svejch osidel. Co napsat o koncertu než nehorázná masáž se zvukem, kterej naštěstí nic nepohřbil…takže rachot lebek vycházejí z nesmrtelnejch jmen žánru (jako jsou Obituary, Pestilence, Gorguts, Death, Asphyx a další) s vlastní invencí drtil vše, jak měl. Set samozřejmě rozpoutal nehoráznou melu a následně i přetlak u merche. Jedním slovem bomba! Jen dodám, že nová deska vyšla před měsícem u Century Media (evropská verze) a při tý příležitosti si německej label FDA Rekotz nachystal limitovaný edice prvních dvou alb (u debutu se jedná už o třetí vydání, takže to už taky o lecčems svědčí).

Spousta fanoušků ovšem dnešní koncert navštívila zejména s ohledem na vystoupení španělskejch thrasherů ANGELUS APATRIDA, kteří na tour představili již svou šestou řadovou desku „Cabaret De La Guillotine“. Čtverka hudebníků kvalitou i poutavostí setu navázala na předchozí masáž a nasypala do nadšenejch fanoušků poměrně promakanej thrash metal nepostrádající krom všech nezbytných atributů žánru i slušnou dávku chytlavosti. Matroš jsem neměl a dodnes nemám naposlouchanej, ovšem s ohledem živý vystoupení se minimálně na novou desku zaměřím podrobně. Velkej palec nahoru frontmanovi za triko, který během tour i novýho klipu dává všem jasně najevo, že náglové prostě na metalovou scénu nepatří, i když to poslední dobou vypadá jinak. Vynikající koncert evidentně ostřílenejch hudebníků, který už to valej osmnáctym rokem.


Na poslední kapelu jsem po půlnoci neměl už moc buňky a navíc black metal s prvky folku není opravdu můj šálek kávy. To, co jsem z koncertu viděl, nevyznělo zle, ovšem zvuk nebyl úplně optimální a utopenej folkovej podklad s nazvučením zpěvu mi kazil dojem jinak z kvalitně zahraný muziky. Jednalo se o italskou partičku SELVANS, která je při práci ve studiu poměrně personálně hubenější (přesně o půlku) a další hudebníky využívá při živejch přehrávkách, jako byla tahle. I když čtverka hudebníků vystoupila bez líčení, obula se do setu i přes uvedený hendikepy (pokročilá noční doba, zvuk) + problém s autem, s plným nasazením, což neřídnoucí publikum náležitě ocenilo (alespoň v cca první třetině setu, kterou jsem viděl). Kapelka má na bandcampu k poslechu materiál ze čtyř doposud vydaných nahrávek včetně loňský desky „Hirpi“, takže pokud holduješ uvedenýmu ranku, určitě na to mrkni/poslechni.

Ve výsledku nelze akci hodnotit opět jinak než kladně. Navíc opět velkej respekt pro pořadatele, kterej makal i na akci den předtím a to zrovna nebyl ve svý kůži. Pokud si stále ještě nezavítal do Sloje aka Orthodoxu, přidej si klub na facebooku, sleduj akce a koukej to napravit.

Pár fotek z kotle sleduj na mejch stránkách.

Grinch

Žádné komentáře:

Okomentovat