pondělí 16. září 2019

Scrapyard wellness (din music and tinny literature) - 25. 10. 2019 Praha, Underdogs/ Eternia


Scrapyard wellness (din music and tinny literature)
25. 10. 2019
Underdogs/ Eternia
Noise&punk -2 stage!
18:00
DOPORUČENÝ VSTUP 100-200

UNDERDOGS STAGE:
KAREL BRAUN
"U jeho poezie jde o krátké texty beze strof, bez velkých písmen, často i bez členění do větných celků. Ve většině případů se jedná o surreálné dialogy lyrického subjektu s milovaným-nenáviděným objektem nebo nějakou vyšší mocí ve smyslu konfese, např. „Násilí je projevem té nejjemnější lásky“. Ve všech případech jde vždy o odhalení jakéhosi temného momentu (hlava milované rozseknutá pohrabáčem, vykousané milostné vzkazy do kůže, nafouklé černé srdce), kterým báseň graduje. Zábavná ironie až cynismus zobrazený v kresbách se objevuje i v básních, v nichž jde o vystřízlivění ze sna, o probuzení do horš&ia cute; re ality."

KAROLINA VÁLOVÁ
píše jen sem tam článek, sem tam báseň. Ale pro relaci Bawagan jednoho slovenského rádia přes tři roky sbírala rozhovory s experimentálními umělci, sepisovala reporty a recenze. Poté to zásadní redaktorsky upravila v nevšední publikaci (ne tak úplně knihu) nazvanou 3/R. A ty řídké básničky tam různě poschovávala taky.
https://www.facebook.com/Bawagan-na-Radiu-TLIS-1412254565675120/

3/R publikace
Netradiční název znamená 3 roky na Bawaganu a taky "rozhovory-recenze-reporty" nebo cokoliv, co si si za uvedené číslo, lomítko či písmeno dosadíte.
Kromě mnoha jiného se v ní dočtete lecos netušeného o hudebnících i literátech podílejících se na Scrapyard wellness večeru. Všichni totiž poskytli Bawaganu rozhovory o své tvorbě, o hudebních začátcích a používaných nástrojích. Místo životopisných či tvorbypopisných medailonků jsme proto uvedli fragmenty z oněch rozhovorů a článků:

NBDY
(harsh line)
"V mým zvuku najdeš všechno, co mě ovlivňuje. Ve všech smyslech. První efekty sem pořídil spoustu let zpět, testoval jsem veškerej hluk, kterej jsem dokázal dostat z kytary a basy. Ale za posledních 6 -7 let sem naprosto zahryzlej do harsh noise a pořád se snažím někam posunout. Nejvíc se mi líbí, že nejsi vůbec ničím limitovanej a seš sám svým pánem. Neexistuje pravidlo, kterým se máš řídit, a ta svoboda je to, co mě na tom všem baví asi nejvíc."
https://soundcloud.com/user-119290716/hunt-hunters-b-side?fbclid=IwAR1EEPnVBg4djxDLVDC48SjpQXydJytpKryfy6boDlxRW1He5CcXx6pFsy0

DRÉN
(acid noise violence)
„Milujem hlavne na tom to, že môžem uchopiť do rúk neuchopiteľné. Chytiť signál, rôzne ho naťahovať, ohýbať, klonovať, deformovať. Som prítomný u stvorenia, vzniku niečoho naprosto nového. Môžem niečo vytvoriť aby som to zničil a niečo zničiť aby som to opätovne vytvoril, což je temer božská úroveň. Je to každopádne úplne iné hranie ako do gitarových projektoch a kapelách. Každá živá noise performance znamená hlavne absolutnú slobodu! Ocitám sa mimo realitu, nie som v tomto prítomnom svete, som v inom časopriestore, zaseknutý vo svete zvuku a dynamiky. Zažívam naprosto odlišné vnemy než v bežnom živote.“
https://www.facebook.com/drensoundwork/
http://bandzone.cz/dren?at=info
https://www.youtube.com/watch?v=0CvVUfo-bO8&fbclid=IwAR3DL7vD7ag1R3LXSDprTLfHvGiJ3yiqz77Pvedqsc9JFEVrCtaSjdYtDWo

PAREGORIK
(harsh noise wall)
„Mám rád ticho, ale můj tinnitus mi ho nedopřává. Jsem v hluku nedobrovolně už od dětství a chci se o ten nepříjemnej pocit, kterej je požehnáním i prokletím, podělit a u sebe přehlušit to nedobrovolný vězení něčím, co sám chci. Chci mít hluk pod kontrolou, stejně tak jako lidi, kteří ho poslouchají na koncertě nebo z nahrávky. Je to druh manipulace – zvukové i člověčí. … Když jsem kdysi poprvé četl Nahý oběd od opiátníka Williama S.Burroughse, tak se tam asi dvakrát mihla postava nazvaná Paregorik Kid. Když jsem pak po letech přemýšlel o jméně, napadl mě právě Paregorik, což dřív byla opiová tinktura.“
https://stoned-to-death.bandcamp.com/album/molly-paregorik-split-tape

UNCLE GRASHA´S FLYING CIRCUS
(powerelectronics)
Ačkoliv je Willhelm Grasslich členem několika hudebních těles, jeho stěžejní formací je Uncle Grasha's Flying Circus (UGFC), která sama sebe charakterizuje jako „surrealistický projekt žánrově se pohybující na pomezí harsh noise wall, military industrialu, atmosferického dark ambientu a zvukového DADA primitivismu.“ Nutno poznamenat, že je to také projekt výrazně intelektuální, který si pohrává s nejrůznějšími hlubokomyslnými kulturně-politickými odkazy, které dalece přesahují rámec běžné ironie, nadsázky až provokace. Zvolená estetika je plná revolučních či naopak totalitních obrazů, také odkazů k avantgardním filmům, k různým formám utrpení, k hromadám pohřbených či nepohřbe n&yacute ;ch mrtvol, k vojenské technice a kromě jiného rovněž k náboženským symbolům. A to ani nemluvím o okázalé destrukci jakožto uměleckém prostředku.
https://unclegrashasflyingcircus.bandcamp.com/
https://www.youtube.com/watch?v=n5dbs-4Kf-w

CHRUP
(raw noise)
Míra Vejvoda říká, že se tak dlouho motal kolem cizích kapel a věnoval se organizátorské činnosti kolem koncertů a festivalů, až bylo víceméně jen otázkou času, kdy se vrhne na vlastní tvorbu. Rozvzpomenul se tedy na své původní elektrikářské řemeslo, nakoupil efekty, něco si sám sestavil a velmi originální noise projekt Chrup byl na světě. Má na kontě jedno CD z roku 2018, split s Pole Dancing Madre Teresa a spoustu koncertů, z nichž některé nebyly v tak úplně obvyklých destinacích, všeříkajícím příkladem je místní rádio v nepálském městě Káthmándú.
„Základem je koncept, chci vždycky, aby to mělo trošku hlavu a patu, ale všechno nahrubo. Potom to podle momentální nálady do těch lidí naperu."
http://chrup-noise.simplesite.com/
https://www.youtube.com/watch?v=vH2eOpcae4w&fbclid=IwAR3JgamINWKphJh0grmrGkjFFeva7ZCfWSJReIWov7BsJabGEM_6OkLR8I0

KOROZE
(drone-noise)
"Nejsem zrovna pozitivní člověk a i můj vztah k sobě je dost heavy, ale u toho hraní se začaly objevovat chvíle, kdy se v tom zvuku úplně ztratím."
https://koroze.bandcamp.com/
https://koroze.bandcamp.com/track/let-s-talk-about-the-end?fbclid=IwAR1r52DLCrZXcmjgP59DibEImkgfSXehjJtwjYd5t6oHIAaAlsJ0lnFpLP0

AURAL / AUDIO
Dva bubeníci v nových rolích - v totálně improvizovaných plochách a stěnách Viki z Massoly posune hranice možností hlasového procesoru a Kobylka ze Zabloudil(a) zaplní všechny zbývající prostory analogovými i digitálními zvukovými noisy a rytmy. A nejspíš dojde i na perkuse.


BONUS
midnight demolition collaboration "Spare parts" set
ETERNIA STAGE:

Matrak Attakk
→ crust (Liege)
https://matrakattakkcrust.bandcamp.com/album/split-ep-with-grenzlinie

Organes-frits Man
→ one man powerviolence (France)
https://organes-frits-man.bandcamp.com/releases

Vzteklec
→ speed hc punk (Plzeň)
https://vzteklec.bandcamp.com/releases


Bude neživočišné jídlo, budou rozmanité wellness procedury bojující proti času i nánosům nezdravých hudebních návyků, budou různá překvapení místy spadající až do kategorie "pasti". Legrace nebude.

Přizvaní literáti ozvláštní prostor klubu tematickými 3D "vrakáč" instalacemi.

Žádné komentáře:

Okomentovat