pondělí 18. března 2019

Novinky z tábora The Corona Lantern


Po vynikajícím albu "Consuming the Tempest" z roku 2016 se po delší době hlásí o slovo The Corona Lantern s novym materiálem v podobě klipu "Turning Possibly Into Never". Víc se nemá smysl rozepisovat, vše pochopíš, pokud si přečteš níže recku na uvedený album.





profily kapely:


RECENZE: The Corona Lantern – Consuming the Tempest (2016)

Na navážce suti za velmi skromnýho osvětlení, tun umělýho kouře a vlhkýho studenýho vzduchu jsem v Liberci poprvé viděl živě pětici hudebníků, která dokázala z pražskýho studiovýho projektu vykřesat maximum v podobě na domácí poměry značně nadstandardního sludge / doom bahna.

Poslech CD vyhrabanýho ze hřbitovní hlíny vlastníma silama kapely působí stejně znepokojivě jako živej set. Černobílá grafika tří panelovýho digipacku s kompletní textovou přílohou, což má na svědomí „hlas kapely“ Dahlien, kterou určitě znáš ze spolku Keep on Rotting, působí jako parte pro poslední zbytky tvýho optimismu, o který po poslechu tohohle bahna zaručeně přijdeš.

Pohřební hlas Dahlien (taky zmíněný Keep on Rotting, Diligence), doplňujou na kytaře Igor Krakhmalev (Diligence, Demimonde), na druhý kytaře Tonda Smrčka (Rise of Surya), na base Dima Borovkov (ex Sepsis) a za bicíma Šimon Hajdovský (Monna, Sinuhet).

Výčet v předchozim odstavci by tě měl ujistit, že se nejedná o borce, který maj nástroje poprvé v ruce a jejich jediná hudební zkušenost je agro fest v nejbližšim městě nad pět tisíc obyvatel. I když kapela působí teprve třetím rokem, sehranost i studiovou práci si již hudebníci měli možnost vyzkoušet na epku s názvem „MMXV“, který zplodili ještě o kytaru chudší léta páně 2015.

Digipack obsahuje sedm kompozic na stopáži něco málo přes čtyřicet minut a jako bonus nabízí právě zmíněný epko a to dva tracky na stopáži dalších jedenácti minut. Jestli seš schopnej dát přes padesát minut instantní deprese, by sis měl dobře rozmyslet, ještě než vložíš CD do přehrávače a po úvodním tření provazu o větev, na jehož druhym konci se drtí něčí hrdlo za smíchu havranů…intro „Vertical Whispers“ nemohlo znít líp.

Po libovym úvodu přichází na řadu první regulérní kompozice, přes šest minut je u bandu až na dvě drobný výjimky standardarní dýlka tracku. Depresivnosti válu dodává nejen úvod jak vystřiženej z DSBM nahrávek, ale i zmíněnej pohřební growl a mocný downtempa. Hudebníci vskutku nikam nespěchaj a tenhle kar servírujou s naprostym citem vytaženym k dokonalosti melodickýma kytarovýma linka. Hutnost střidající se s umrlčí lehkostí pěchuje tvoje pocity pod takovym tlakem, že ti začne bejt krapet úzko a údery kopáku ti ježí chlupy. Neidentifikovatelný pazvukový podbarvení jen utvrzuje nejistotu a úzkost vzrůstá.

Předností nahrávky je jasně její zvuk a samo taky jakási varianta modernity vyhýbající se trendovejm sračkám. Tam, kde tě první válec nechal ležet, tě druhej zářez „Apathy That Resonates“ pomalu ale jistě posouvá k poslední díře, kterou v životě uvidíš. Hall na growl a spodní elektronická místama vostře nepříjemná hluková hradba tě nenechá ukolíbat v monotónním tempu poplatnýmu stylu, stejně jako občasný přiostření kompozice. Nechybí ani podmanivý melodický linky, který s rychlým breakem bubeníka načechrávaj stavbu tracku.

„Incompatible Structures“ představuje kytarovej koncert mezi tradičníma bahenníma postupama. Vokální koncovky zahřívaj u srdce, teda pokud ho máš dostatečně černý a díky zmíněnými zvuku i přes lehkou disharmoničnost a náznak noisovosti slyšíš každý břinknutí o činel. Slabší jednici už by ve vypolstrovaný cele žrali mouchy, mně teče poleva do gatí a to fest při dalších melodíích, kterýma band svůj pohřební pochod vyšperkovává. Intenzivní závěr válu patří jednoznačně pánovi za škopkama.

„A Ray of Black Light Lantern“ se vymyká konceptu dílka nejen stopáží, ale i pojetím tracku samotnýho. Démonická našeptávačka toho zlýho, kterýho nepouštíš ven, pokud máš dostatek léků…zní sice medově, ale nic pěknýho ti neradí a to nepěkný pořád opakuje…přerušíš ho jen vlastnim řevem nebo bolestí…vyber si. I přes zdánlivou jednoduchost válu ti při vnímavym poslechu neunikne libová kytara schovaná pod ústředním motivem. Věc hodící se na finále vyznívající do ztracena říkáš si, ovšem tak to rozhodně není…

„Beneath the Leaves of Solitary“ využívá předchozí zářez pro nekompromisní kontrast, kterym tě vytrhne z počínající letargie, aby tě do ní mohla zavrtat ještě hlouběji. Nakládá ti nejen údernýma přechodama a další z řady kurevsky podmanivejch melodickejch linek, ale i další parádní noisovou složkou. Kytaristi místama občasně jen hrábnou do strun, místama ostře zarifujou nebo vykouzlí libovej nářek. Ústřední motiv skladby z hlavy dlouho nedostaneš, to mi věř, již několik dní s tim bojuju. Hodně silná věc.

Základní stopáž sedmi kompozic končí věcí „Consuming the Tempest“, která si zpočátku už jen tak pohrává s tvym bezvládnym tělem na okraji díry, kterou pro tebe vykopali. Dahlien chroptí několik slov, aby někdo něco řek, než tě zasypou. Kytary ti brečí na poslední cestu a basovka mocně odměřuje poslední minuty do posledního výdechu. V polovině přichází mocnej nádech, band nešetří melodičností ani tempama, který tasí tahle pražská pětka zatraceně nízko. Totálně zčernalá věc, ve který slyšim svý oblíbence Algaion… Vox Clamentis, ve který dostávám přehlídku hudebního a kompozičního umu...ve který dostávám absolutní TOP alba!

I když nejsou na track listu uvedený, tak na řadu přichází dva válce z v úvodu uvedenýho epka „MMXV“. Nejprve stopáží netradiční „Thick Lava in My Mouth“, kde Dahlien chroptí obzvláště silně, což v soft partech zářezu působí neskutečně silně, což zajisté doceníš, pokud už tě nezahazujou vrstvama hlíny. Soft části podkreslujo opět blíže neidentifikovatelný změti zvuků, který až lehce zastíní mocnější hra Corony. Post apokalyptickej závěr válu opět nádherně kontrastuje s extra pomalym nájezdem „An Embrace Discolored“, kterej prezentuje bahno ve svý nejryzejší podobě. Mocnej growl, místama zkreslenej jakoby už druhý strany, kam si tě chtě nechtě tvorba Corony připravuje. Tempa pomalejší, údery bicí baterie silnější, kytary naléhavější…konec neodvratnej.

Ve výslednym dojmu se jedná o naprosto výbornou desku, který chybí k dokonalosti pouze jedna věc…a to aby vyšla na asfaltu…samozřejmě černym. Smekám a vytahuju plnej počet…jelikož zaujmout a nepřestat udivovat přes padesát minut, to už je kumšt.

10/10
Grinch

Žádné komentáře:

Okomentovat