čtvrtek 30. prosince 2021

Death Coffee Párty 9.

I když jsou Litoměřice skutečně blízko od mého bydliště, dostal jsem se na již poměrně zaběhnutý festival Death Coffee Párty až letos. Hned v úvodu musím napsat, že to byly vskutku příjemné dva srpnové dny na litoměřickém výstavišti, kde se festival odehrával. Samozřejmě nebylo vše úplně ideální, ale to není nikdy a těch pár nedostatků, o kterých bude ještě řeč, nesebralo v celkovém dojmu festu prakticky žádné body.

Po příjezdu do Litoměřic bylo zapotřebí objet místní kasárny a zaparkovat na zpevněné ploše, jejíž kapacita s přehledem převyšovala počet potřebných míst pro auto nebo stany. Z tohoto nijak nehlídaného a neoploceného kempu to bylo k bráně do areálu pár desítek metrů. Standardní graficky pěkně vyvedené pásky, které bohužel padaly z ruky a lidové vstupné na dvacet sedm kapel. Cenovky za pití a jídlo už takovou lidovkou nebyly a cena bohužel v nejednom případě těžce převyšovala kvalitu…přežít se to ovšem dalo. Kompenzací byla parádní krytá stage v podobě obřího stanu s prkennou podlahou a kvalitní zvukem. Na stage do stanu fanoušek viděl i zvenčí z několika desítek laviček nebo prostě jen z trávy, kam se usadil na deku. Mezi jednotlivými sety, které samozřejmě s ohledem na pořadatele tvořila moderní death core páteř mohl fanoušek zavítat do kryté jídelny, která krom možnosti nadlábnout se sloužila i jako místo pro prodej merche vystupujících kapel. K dispozici byl u vstupu stánek s merchem festivalu a v areálu i stánek Bizarre Leprous Production. V kvalitním zázemí pro fanoušky můžu směle pokračovat toaletami, z nichž ty větší se na noc bohužel zamykaly a vskutku příjemným areálem litoměřického výstaviště, do řady jehož částí neměli bohužel fans přístup. Asi nejvíce mě mrzelo zaplocení dětských prolézaček, jelikož jsem byl na akci se synem, ale je mi jasné, jak by prolézačky dopadli po rumové smršti některých návštěvníků…kór když si festival několik jedinců spletlo s volebním mítinkem SPD…což je na metalu obecný a dlouhodobý problém.

Line-up naštěstí nezůstal jen u zmíněné death core páteře, ale nabídl i výlety do dalších žánrů. Asi se nebudu podrobně zabývat jednotlivými sety, ale v pátek se hrálo od tří hodin, kdy akci zahájili melodičtí death metalisté VANGUARD, jejichž set neurazil ani nenadchnul. Do hry mě úplně nezatáhli ani následující staří dobří známí ARAWN, jejichž thrash death je na festech slyšet poměrně často. Chytl jsem se až na následující italský technický death metal NECROSY, který si jako první dnes šperkoval stage včetně kostýmů, ve kterých tahle partička vystoupila. Domácí deathcore WICTIMS nebo italští brutalisté BLOODTRUTH ve mě nezanechali žádné zvláštní dojmy…zaplněný pařící stan s nejedním párty kostýmem to ovšem viděl jinak. Mě osobně zaujala až německá hardcore partička BEAR, která se skvělou pódiovou šou a neuvěřitelně chytlavou i variabilní tvorbou aspirovala na překvapení dne. Další energickou jízdu předvedla holandská hardcore mašina NONE SHALL FALL. S dozimetry vyběhli na pódium proslulí techničtí brutalisté CYTOTOXIN, kteří nezklamali nejen hudebně, ale ani pověstnou choreografií. Společně s následujícími kultovními poláky SQUASH BOWELS, to byly bez debat top sety dnešního festivalového dne. Dost mě mrzelo, že jsem neviděl DECULTIVATE, DEWDROP a THE CORONA OF LANTERN, ale junior už začínal klimbat u monstrózních goregrindových riffů Squash Bowels, kterým posílám palec nahoru za LP reedici fošny “No Mercy“, kterou jsem si od nich na akci pořídil.

Následující den v pravé poledne startoval beatdownem NO FACE NO CASE. Česká partička a její koncertní premiéra rozběsnila nejednoho šílence před pódiem. Český brutální death metal MIVEDANTAL nechal většinu přítomných chladných. Publikum ožilo až u další české kapelky SILENT GENERATION produkující minimálně naživo dobře stravitelný slamming deathcore/beatdown. Kapelu jsem měl možnost následně posoudit i v klubu, ovšem poněkud mě odradilo chování některých členů. DIVERSITY byli příjemným čistě instrumentálním moderním metalovým pohlazením po duši. Opět CZ scéna. Na moderní vlně se svezli i MADAFAKA, kteří zaskočili za vypadnuvší slováky CRANIOTOMY. Více než důstojná náhrada a více než slušný set. Maďarský grindcore PAEDIATRICIAN mě nikdy neposadil na zadek a ne jinak tomu bylo i na tomto festu. Za to následující grindcore sypec ATTACK OF RAGE mě rozsekal jako vždy…dvacet let na scéně a pořád to šlape, jen by to chtělo už nový album. Holandsko-slovenský pomalý deathcore DISTANT byl pro řadu fans velkým hudebním lákadlem stejně jako jejich nepřeberné množství merche. Kvality můžeš posoudit sám na jejich dvou albech. Akci pořádající ANIME TORMENT předvedli standardně kvalitní set, o kterém se nemá smysl rozepisovat, protože dřevo se do lesa prostě nenosí. Velkým překvapením pro mě byla další nemecká hardcore partička RISK IT!. Tahle kapela, která kolem mě již několik let pravidelně vystupuje, a nikdy jsme se prozatím nepotkali, mě doslova vystřelila z kecek. Borci nejenže svoje řemeslo ovládají na výbornou, ale jsou to i fajn lidé, což se cení zejména v dnešní poněkud nahnuté době. Holandská brutální mašina KORPSE je jedna z mála žánrových kapel, které živě strávím a na kafíčku to trávilo výborně. Korn pro “chudé“ předvedla chilská kapela CHAOSEUM…jejich set mě bez pardonu nudil. Za to následující JIG-AI už s Jardou Hažem za bicími předvedli vysokooktanovou grindovou jízdu, jak ji všichni známe a která se společně s RISK IT! Směle podělila o TOPku dne. Na následující dvě kapely ABYSS ABOVE a MENSTRUAL SOUP už nezbylo sil.

Celkový dojem z festu je výborný a to i přes několik uvedených negativ. Krátké video shrnutí zde a více doporučení na následující jubilejní ročník snad už nepotřebuješ, ne?

Death Coffee Párty Anniversary 10. - official event

Žádné komentáře:

Okomentovat