Děčínská Garáž patří k těm komornějším
klubům na severu Čech, takže to byla ideální zastávka pro letošní tour dvou tuzemských
veličin oplývajících množstvím kytarových ploch a delších emotivních skladeb, a
to libereckých DROM a chebských ESAZLESA, která po poměrně dlouhé době vydala
svá další, i další hudební obzory otvírající, dlouhohrající alba.
Více než zdatně jim v tom sekundovala
akci pořádající, domácí hudebně obdobná a na scéně nová parta Mariposa Nocturna,
do nedávna fungující pod názvem Kailas, která vydala letos své debutní album, jenž
stejně jako okolnosti změny názvu kapely rozčeřila vody domácího emo hardcoru. Kapela
předvedla logicky své debutní album s novým bubeníkem a dnes i de facto již
hostující ex zpěvačkou…a fakt se toho nebáli. Na to, že uskupení hraje živě teprve
čtyři měsíce a na tuto akci muselo narychlo vše natlouct do nového bubeníka, to
byl velmi slušný hudební zážitek nepostrádající všechny trademarky dnes poněkud
skomírajícího hudebního subžánru. V rozmezí od podmanivého screama á la
Saetia po nářezové stoner pasáže se veteráni scény z kapel jako Eric
Drawen, Shut Up and Dance, Uprostřed pádu, Litha, With the other, BLU82/b a
další, pohybovali s neuvěřitelnou lehkostí. Naléhavost lyrické stránky
věci podtrhoval nejen zpěvákův procítěný přednes, ale i maximální řev bez
mikrofonu (tohle prostě zbožňuju a obdobné kapely to musejí během koncertu
alespoň jednou dát). Rozhodně cením kompletní variabilitu vokální stránky věci
i vlastních kompozic. Dále cením češtinu, jasný postoj ke stále děsivějším
událostem na Ukrajině i to, že hudebníci stále něco dělají a nesedí doma v papučích
s pusou plnou keců, že je scéna naprd. Jak se hrálo najdeš na mém YT,
třeba tady a tady. Desku si poslechni
na bandcampu,
stojí za to.

Následující polské hosty Dr
Fleischman jsem nejen s ohledem na jejich alternativně pojatý punk/post-hardcore
prostě nestrávil. Co jsem ovšem konečně strávil, byla nová a dost víc soft
tvorba chebské čtveřice ESAZLESA. Jejich poslední desce jsem prostě do tohoto
koncertu i dost s ohledem na větší soft stránku věci nemohl přijít jako
celku na chuť, a dokonce jsem uvažoval, že si jí ani do sbírky nepořídím. Esa
jsem viděl naposled během proma předchozího full alba “Společnost psů“ a s předchozím
basákem rovněž s Drom v Liberci už pěknou řádku let zpátky…a odrovnali
mě stejně tehdy jako dneska. Docenil jsem tedy konečně i jejich “redykirkén“
odér v nové tvorbě, jak poznamenal po koncertu jeden nejmenovaný děčínský
black metalista, který cení rané nahrávky kapely. Nové věci pro mě překvapivě dravým
živým přednesem rozkryly své kouzlo, a i přes často neveselou lyrickou stránku
věci, která by při domácím poslechu s náhledem do bookletu zajisté zasela
semínko deprese, jsem si je užil. O naprosto skvěle odehraném koncertu, stejně
jako o muzikantských dovednostech téhle kapely se v médiu věnovanému hudbě
fakt rozepisovat nemusím. Hrálo se krom poslední desky “
Dokud vím, co mám“
i z předchozí “
Společnost
psů“, což můžeš ostatně posoudit na mém YT, třeba
tady a
tady. Poslední desku
nakonec doma v polici mám a jsem spokojený.

Stejně tak jsem spokojený i s novou
deskou libereckých DROM, která mě vzala hned na první poslech…ostatně stejně
jako všechny jejich předchozí desky včetně split EP s BBYB. Drom stejně
jako Esa vyměnili od posledního alba jednoho kytaristu a stejně jako Esa
předvedli nahrávky z posledních dvou desek…Drom teda ze tří, hrál se i “Tanec
světel“ z “
Fullmoon
Alchemy Narcotic Session“, která ve formě splitu vyšla ve stejný rok jako předchozí
full album “
Tady bůh
není“. Liberečani i přes technické potíže s kytarou vokalisty Jirky Šticha
udrželi s přehledem vysoce nastavenou laťku předchozím setem. Jejich
přehrávka byla krom bezkonkurenčních hudebních výkonů plná emocí včetně nefalšované
zloby, kterou svým vokálem umocňoval již na nové desce podílející se nový
kytarista Honza Myslivec. Atmosféra by se dala krájet, mráz běhal po zádech a
odezva publika byla i přes pro mě zcela nepochopitelně slabší návštěvnost zaslouženě…doslova…čiré
nadšení…posuď sám
tady
a
tady.
Akci i přes časový skluz nelze
hodnotit jinak než kladně. Zde se nebojím použít sousloví plný knedlík, protože
to nejen mě neskutečně našláplo i přes časový skluz. O skvělý zvuk se postaral
Ludva, kterého krom od zvukařského pultu můžeš znát i z parádní, časem
neprávem zaváté, českolipské death metalové kapely Laniena Mentis. Fakt
nechápu, že na pop punkový kolotoč Totálního Nasazení (nic proti jejich tvorbě,
první desky si dodnes rád poslechnu) se nedá v děčínské Garáži projít a na
tuhle přehlídku muzikantských, kompozičních, i emotivních výkonů není zaplněna
ani třetina klubu.
Co víc napsat, tenhle večer v Děčíně
bůh opravdu nebyl a mně osobně taky Emo dalo opravdovej smysl až po třicítce.
Grinch
Žádné komentáře:
Okomentovat