neděle 12. července 2020

03. 07. 2020 – Kytary na hladině liberecké přehrady


03. 07. 2020 – SORRY HOLKA, LRU, DROM – Restaurace na Liberecké přehradě, Liberec

První páteční červencový večer nabídla Liberecká přehrada hudební program, který se lehce vymykal standardní hudební produkci, která se zde pravidelně odehrává. Na zastřešené terase místní restaurace zahřměly kytary v žánrech indie rocku, psychedelického stoneru a depresivního post hardcoru.

Teplické trio SORRY HOLKA s velmi slušným zvukem jsem vnímal vskutku jen letmo z podmanivého prostředí areálu přehrady, kde už volně dýchající lidé chytající sluneční paprsky hodili Covid-19 dávno za hlavu a užívali si nefalšovanou letní pohodu…no, i když texty hudebníků v mateřském jazyce, kteří kapelu založili pod silným vlivem uskupení jako Dinosaur jr, Pixies či Sonic Youth, úplně o letní pohodě nebyly. Sice jsem chytl řadu velmi zajímavých hudebních momentů, ale prostě tento na mě poněkud soft rank zůstal nadále mimo můj žánrový hledáček. Někde jsem se dočetl, že kapela není sama moc spokojená se svým názvem, který byl neuváženě vyřčen a už jim zůstal. Mě teda název připadá v pohodě, a jestli je v pohodě i jejich muzika můžeš posoudit třeba na bandcampu.

Alternativní podobu rocku následně angličtinou a stonerem poměrně zhutnili místní LRU. Čistá a poměrně podmanivá podoba vokálů obou kytaristů lehce klamala tělem, jelikož lyrická stránka věci jdoucí ruku v ruce s psychedelickým odérem setu opět nenabízely nic pozitivního. Účelová jednoduchost bicí soupravy zde opět potvrdila tisíckrát omílané “v jednoduchosti je síla“. Na studiových deskách z let 2009 a 2014, které najdeš na bandcampu je tomu zase poněkud jinak, takže neváhej a pokud neznáš, prozkoumej. I když, jak jsem ostatně už psal, nejsem úplně na soft věci, tohle byl vskutku povedený soundtrack k nástupu tmy, která postupně pohltila celý areál liberecké přehrady.  

Obě předchozí kapely měly velmi slušný ohlas u početného obecenstva, ovšem na další domácí a dnes už můžu napsat, že všem dobře známé libereckého post hardcoráky DROM, bylo natřískáno. Při podmanivém nasvícení a elektrizující atmosféře, kterou dokážou DROM vytvořit při každé živé přehrávce, se hrálo logicky ze dvou posledních dvanáctipalcových splitů s Tengri a Blues for the Redsun. První jmenovaná deska je prakticky ještě novinkou, kterou kapela promuje, ale deska samotná jak grafickým, tak hudebním zpracováním nějakou přílišnou propagaci nepotřebuje, jelikož její kvalita je nesporná…ostatně také vyšla na labelu, který dává přednost kvalitě před kvantitou a nemá problém vyzobávat zrno z plev všemožných kytarových žánrů. O vlastním průběhu koncertu si asi rozepisovat nemusím…emoce, tlak, kompozice, podání…TOP. Jeden postřeh přeci jen dodám. Poslední tracky kapely jsou povedené, depresivní, kompozičně precizní a lezou pod kůži, ovšem tentokráte mě nejvíce rozbila závěrečná skladba, která jela díky menšímu skluzu již mimo stanovený čas, a to “V Tanci Světel“ z uvedeného splitu “Fullmoon Alchemy Narcotic Session“ s Blues for the Redsun.

Celkový dojem z akce byl na výbornou umocněnou post-covidovým uvolněním. Zvukově i organizačně nelze až na drobný (téměř azylácký) skluz vytknout nic. Pár obrázků najdeš na mých stránkách a zřejmě i řadu lepší fotoalb na stránkách Restaurace na Liberecképřehradě.

Grinch

Žádné komentáře:

Okomentovat