čtvrtek 30. července 2020

17.-18.07.2020 – LIVE ROCK FEST Varnsdorf


Po polovině letošního července proběhl náhradní festiválek za tradiční varnsdorfský HELPFEST (zrušeno kvůli Covidu 19) a to pod názvem LIVE ROCK FEST Varnsdorf, na kterém se během dvou dnů za symbolickou stovečku představilo deset kapel od krutýho sudetskýho býkbýtu až po našlapaný grindcore.

Uvedený sudetský bigboš zahřměl v minimalisticky pojatém, leč plně vybaveném festivalovém areálu v pátek v podobě kapely VŠECEKPÍSEK. Osobně jsem na akci dorazil až v sobotu, která nabízela devět domácích kapel mému uchu jednoznačně bližších. Po odbavení na anti-covidové bráně mě příjemně zarazilo, že i takhle relativně malá akce může být připravena vskutku profi.

První to na čas odpálili klecanští crossover střelci KDOTOŘEK. Jednalo se o rytmický otevírak s texty v mateřském jazyce přesahující do další žánrů. Kapelka sice funguje od roku 2010, ale měli delší pauzu…víc informací i něco k poslechu najdeš na bandzone profilu. Zpočátku jsem na to civěl jak opařenej, protože jsem přijel hlavně na jinou muziku, ale musím uznat, že to borcům slušně šlapalo. Druhá punková kapelka POWČEREJŠKU poměrně překvapila. Kapelu jsem neznal a spíše jsem čekal, že se bude jednat o další tupej hospodskej punk. Nejednalo se sice o žádnou extra angažovanou ani instrumentální jízdu, ale bylo bez debat vidět, že kapelka za těch osm let existence hrát umí a texty nevznikaj po flašce nejlevnější kořalky. Sluncem povadlé obecenstvo skočná punková jízda sice pod pódium nepřitáhla, ale solidní hudební zážitek si odnesli všichni včetně metalistů, kterým punk nesmrdí. Koncert týhle kapelky z Lipový rozhodně doporučuju stejně jako návštěvu bandzone profilu.

Během následujícího setu gastrogore šílenců BUM mi poněkud vyhládlo, takže jsem obhlédl místní stánek a spokojil se s bramborákem a kafem za férovou cenu. Ale zpátky k BUMákům, kteří mě prostě z desky, kterou vydal BLP a který měl na akci také stánek, nebaví. Živě mě jejich zelňačka sice přišla stravitelnější, ale ani tentokráte mě to nepřesvědčilo, abych se kapelou více zabýval. BUMáci pašují do gore i hardcore, takže nejedou dle standardní a už poněkud vyčpělé šablony tanečního gore a své obecenstvo si rozhodně najdou, což bylo vidět i na návštěvnících festu, ale za mě téměř ledovec. Pokud si v tomhle rochníš, rozhodně nepropásni letošní Bumbál, pokud ho tedy zase nějaká vojtěchocovidovina nestopne.

No, následující knedličí komando SMASHING DUMPLINGS už byla doslova voda na můj mlýn. Borci do set listu nacpali i nějaké starší věci, které mě upřímně neberou jako poslední album či předchozí split, ale celkově to vystřelili na výbornou. Grindcore par excellence s gastro vsuvkou navazující na předchozí kapelku. U knedlíků jsem se namlsal i zvukově, proto nechápu, proč se nepovedl zvuk u následujících téměř domácích industrial death grinderů DEAF&DUMB, kteří stále patří k topkám na scéně. Konala se sice pověstná zvuková hradba s metronomickým automatem, ale hlavy z krku, jako když mají tihle staří pardálové dobrý zvuk, to tentokráte neřezalo…škoda.

Rozevlátí pražští grindoví punkeři HALALÍ vysázeli dle očekávání jednu hudební legrácku za druhou. Nechyběly kostýmy ani nadhled a byla to jedna velká taneční párty, kterou už rozvířily dvě předchozí kapely. Osobně jsem se chytal pouze místy, jinak mě jejich setík opět nijak extra neoslovil (a že už jsem je párkrát viděl). Jelikož jsem měl zálusk na nové split LP pod hlavičkou Support Underground (žánrový vskutku kvalitní label), kde se o drážky dělí Kaar s Murder Inc. a následně si jej konečně od kapelky i pořídil, byl jsem zvědavý, jak si s publikem poradí thrashová blasfemická pumelenice KAAR (netřeba představovat). Ve zkratce…tmu prořízla nejen příjemná světla pana zvukaře, ale i řízné kytary. Vše dostálo názvu thrash a vše získalo ohlas u poměrně početného publika, které akci navštívilo. Ač nerad, tak jsem nedal set celý, jelikož už nevozím na festy pouze krabice na asfalty, ale i dětskou sedačku…ovšem to co jsem viděl, bylo prostě skvělý.

Dřívější odjezd znamenal i nemožnost vidět následující česko-německé všem dobře známé deathové tváře PIKODEATH a novou litoměřickou thrashovku FATAL PUNISHMENT, což mě teda dost mrzí. Až na drobné zvukové peripetie a chudší jídelní nabídku nelze akci prakticky nic vytknout. Za mě palec nahoru a pár fotek zde.

Grinch

Žádné komentáře:

Okomentovat