3.3.2018 – Waco Jesus, Cliteater,
Bleed The Victim, Death bed Confession, Meet the Mailman
SO MANY WAYS TO KILL, název
tourka čtyř americkejch kapel a jednoho holandskýho supportu, který nemohlo
nechat žádnýho grindovýho fanouška v klidu. Proč? Protože hlavní americká banda
byli mocní WACO JESUS, kteří udělali před patnácti lety na scéně svým druhým
full albem „Filth“ pořádnej death grindovej rozruch.
Navíc když si přičteš support v
podobě CLITEATER, pak už tě vlastně ani nezajímá, jak hrajou další kapely a
prostě na akci vyrazíš. Tohle byl přesně můj případ, když jsem se chystal K
Farářovi do Bolky na třetí a zároveň poslední zastávku týhle vražedný hudební
nálože v Čechách.
No nakonec jsem byl o to víc mile
překvapenej, z toho co předvedly zbylý tři kapelky DEATH BED CONFESSION, BLEED
THE VICTIM a MEET THE MAILMANN, který dovalily společně s Waco ze zámoří.
Sice jsem čekal v Orthodoxu větší
nátřesk, ale i tak měly kapely poměrně slušnej support ze strany fans, došlo i
na mosh včetně poněkud nesmělejch vpádů na pódium, vyřvávaly se přídavky,
prodával se merch, kapely si nehrály na hvězdy…prostě UG jak má bejt. Zvukově
za danejch podmínek klubu bych neměl krom mírnýho vazbeníčka žádný výtky,
stejně jako ke slušně ukočírovanýmu line-upu, kterej nekončil v ranních
hodinách, jelikož to měl Jirka Farář pevně ve svejch rukách.
S minimálním skluzem oproti
avizovanýmu času naběhli na pódium kanadští MEET THE
MAILMANN, který byli alespoň pro mě, stejně jako následující dvě grupy,
velkou neznámou. Šestičlenná kapela profilující se jako thrash metal předvedla
spíše hudební porci v ranku, jak ji charakterizoval na posteru pořadatel a to
punkující heavy metal. Ostatně můžeš posoudit sám na bandcampu kapely, kde
je kompletně k dispozici epko „Knock Knock Dead, Blood Scream and Gore“ z roku
2014. Na akci se hrálo samo i z novýho full materiálu „Then You Will Die“. Na
rovinu se přiznám, že když zazněly klávesy, polil mě horkej pot z toho, co se
bude dít, ovšem obavy nebyly rozhodně na místě. Šestice hudebníků tísnící se na
poměrně malym pódiu předvedla kompoziční středně dlouhý jednohubky odehraný s
pořádnou dávkou nadšení. V průběhu dvou tracků jsem vstřebal nejen klávesy
házející do muziky i nějakej ten sampl, ale i převážně heavy metalově znějícího
vokalistu. Hrátky obou kytaristů lahodily nejen uchu, ale i oku. Stejně jako se
zpěvák občas pustil do ostřejší polohy vokálu, tak hudebníci nejedenkrát
dokázali bez jakýkoli křeče přejít k brutálním rifovačkám spojenejch s
rychlejšími tempy. Celkově koncert vyzněl výborně a jsem věru rád, že jsem si
opět rozšířil hudební obzory.
Ještě bych rád upřesnil, že
zmíněnej minimální skluz lze přičíst i téměř tetrisu ve skládání cajků v klubu,
kde se s fanouškama dělil o plac ještě Rowdies (Maximed Records) s distrem a
kapely se svým merchem.
Druhá vystupující kapela,
tentokráte přímo ze Spojenejch států BLEED THE VICTIM, mě čapla
ihned od úvodních tónů. Čtveřice technickejch thrasherů z Kansasu
nezapomínající na melodičnost nabídla nehoráznou hudební kadenci čpící místy
kultovními Death (poloha vokálu, kompoziční stavba…živě to bylo
nepřeslechnutelný). Grupa čerpala z debutního fullka „Flawless Execution“,
který vypustila jako „digitální nahrávku“ v roce 2016. S ohledem na kvality
materiálu, kterej najdeš k poslechu na youtube
kanálu kapely, se opravdu divim, že se nahrávky nechopil ještě žádnej label.
Navíc, to co předvedli na pódiu, bylo jedním slovem famózní…nasazení za hranicí
únosnosti, precizní hráčský výkony…rychlost, technika ve spojení s agresí
přecházející nenuceně do melodičnosti…jedna velká paráda. V Evropě se kapela
působící na scéně osmým rokem ukázala poprvé a popravdě s ohledem, že
neočekávám záporný reakce ze strany fans ani pořadatelů, rozhodně ne naposled.
Kapelku si rozhodně poslechni, neprohloupíš.
DEATH BED CONFESSION profilující
se jako heavy fucking metal byla další na první poslech poměrně zvláštní
vystupující kapelkou tohoto večera. Parta týpků z Denveru (pozor na záměnu s
Deathbed Confessions z Washingtonu, jak jsem to viděl v různých eventech) se
vyhoupla na pódium taktéž s klávesovou a navíc PC složkou obstarávající spíše
samply a různý zkreslující efekty vedoucí k záměru skloubit v pěti členech to
nejlepší z těžkýho kovu od 70. let do současnosti, což se jim poměrně dařilo.
Velká variabilita vokálu frontmana dotahovaná doprovodným vokálem sakra
zručnýho kytaristy mě vskutku překvapila. Kytarová práce projíždějící žánry
jako stoner, groove, heavy či hard rock nedala ani na vteřinu prostor k nudě.
Hrálo se ze stejnojmennýho debutu z roku 2011, kterej nadeš na bandcampu, epka z roku
2014, ze kterýho najdeš ukázky na youtube a s odstupem
času (i vstřebáváním spousty doposud neznámý muziky) nejsem schopen posoudit,
jestli zaznělo i něco z nový desky, kterou kapela chystá. Naprosto zlomovým
momentem setu, byl pro mě track „Nautilus“ z uvedenýho čtyři roky starýho epka,
kterej mě kloubením moderně znějící hry á la XKRUDE v nej formě a totálního
rockovýho softu posadil na prdel. Pokud se tahle kapela vymykala z koncertního
večera, tak max. svým pojetím metalu nikoliv kvalitou, kterou se rozhodně
nešetřilo ani v sestavování kapel na tour.
To, že se nešetřilo na kvalitě je
samo patrný už z headlinerů večera v podobě holandských CLITEATER a amerických
WACO JESUS.
Jako první rozdrtili na prach
Farářovu sluj právě holandští grindeři CLITEATER,
při jejichž kolizi grindu, rock n rollu a špetky gore se strhl poměrně solidní
mosh pit. Vokalistovi artistický kousky umocňovali zběsilost vystoupení týhle
všem dobře známý grupy mající na kontě od roku 2002 již šest full alb
nepostrádající krom kvalitní muziky i notnou dávku nadhledu. Kdybych napsal
cokoliv víc, než že vyřvanej přídavek ze strany fans byl na místě, bylo by to
nošením dříví do lesa.
Vrcholem večera, alespoň teda pro
mě, bylo vystoupení death grindový mašiny (samo se jednalo o death US střihu) z
americkýho městečka Eureka ve státě Illinois WACO JESUS. Stejně devastačně
jako dopadl zátah FBI na sektu Davidiánů, dopadl i dnešní gig Waco Jesus, který
si dali název právě po neblaze proslulý události poblíž města Waco v roce 1993.
I když v pozměněný sestavě, tak naprosto bravurně, tahle čtyřka šílenců,
šokující potencionální posluchače už koncepcí obalů svejch nahrávek, vypálila
tracky z průřezu celý tvorby (pět full alb). Nechyběly samo štychy z v úvodu
zmíněný kultovky „Filth“, tak z mojí osobní topinky a zároveň poslední fošny
„Mayhem Doctrine“. Zvuk byl stejně jako vlastní koncert vskutku vražednej,
pokračoval mosh, dokonce se i nějakej ten odvážlivec vrhnul na pódium v rámci
odvety „útoku“ zpěváka do publika. Hudebníci předvedli vysokooktanovou palbu
bez sebemenšího zaváhání…metronomická bicí baterie, rychlý prsty a hmatnících a
extrémní poloha vokálu…pro mě jednoznačně prozatím nej live set letošního roku.
Velkej respekt patří Jirkovi, že
se pustil do takovýho pořadatelskýho sousta. Nějaký fotky jsem na akci udělal,
takže až je proberu, jelikož z moshe bude spousta materiálu nepoužitelnýho,
hodím odkaz.
Edit: link na fotky
Grinch
Žádné komentáře:
Okomentovat