Dead Infection / Parricide – Looking for Victims / The
Idealist EP 7" (2014)
Do redakce dorazilo další splitko z dílny polských
Parricide, kteří si po loňském splitu se Squash Bowels na letošek připravili
další společnou porci pořádného hluku…tentokráte upekli sedmičku s Dead
Infection.
Recku na tuhle desku bych mohl začít víceméně stejně jako na
výše zmíněný split, s tím rozdílem, že kořeny polské infekce sahají na
rozdíl od Parricide o jednu dekádu zpět a to až do druhé poloviny let
osmdesátých.
Představovat Dead Infection čtenáři Tubery je nejspíš stejně
zbytečné, jako diskutovat o nekvalitách jedné nejmenované české kapely (mezi
námi jsou to Dymytry) s jejími zarytými fans. O Parricide toho na Tubeře
již bylo také něco málo sepsáno. Nyní bych to jen obohatil tím, že aktuálně
mají na kontě další split, s další polskou kapelou, dokonce s další
polskou goregrindovou kapelou a to Pathologicum.
Takže opět tu máme gore, perfektní grind a kapku pořádně
ostrýho death metalu v parádně provedeném balení co se obalu i limitového
zpracování nosiče týče. Válů je k dispozici osm, které si kapely na desce
dělí rovným dílem.
Dead Infection svůj čtyřskladbový, každým coulem kočičí
materiál pořízený v roce 2013 startují mocnými rify s typickým
infekčním vokálem. Sypanice s řezavými kytarami nabízí vcelku slušnou
kompozici a to zejména v práci s tempy. Dvojka Adolf the Cat
pokračuje ve slyšeném, ale přidává na obrátkách, což za slušného zvuku tvoří
další celkem příjemně stravitelný kousek, u kterého se bohužel nemůžu zbavit
pachuti stereotypu. Zmíněný stereotyp částečně však vyvrací třetí vál
nabízející chytlavější kostru dílka, u kterého už by si jeden zakřepčil.
Parádní práce kytar, bubeník v roli kulometčíka a vokál nepouštějící se do
gore poloh. Poslední infekční zářez naštěstí také vystrkuje růžky
z naznačeného stereotypu, bubeník zatím převádí nejlepší práci, kytarové hře
nelze nic vytknout, tempa válu sedí, jen toho gore vokálního bubláku mohlo být
krapet více a ne jen skromný náznak v prvním vále.
Parricide již po prvních tónech otevíráku Sunset určují, kdo
povede hudebně tenhle split. Matroš z roku 2012 otevírá parádní kytarová
hra, která tvoří předzvěst ukázkovému death grind infernu nejen bohatému na
vokální složku, ale i na hráčské nápady a celkovou stavbu kompozice. Ta krom
kvapíků jede i slušně skočné pasáže a libové hutné party. Zvuk patřící
k těm zdařilejším provází i další vál, stejně jako vokální party ve formě
jedovatého screamu a nasraného growlu. Excelentní bubenická hra společně s hráčskými
nápady jen potvrzuje favority splitu. Titulní song splitce The Idealist nabízí
nejdivočejší a i hráčsky nejslusnější kompozici materiálu. Vokál až na hranici
dávivosti, kulomet ladně přecházející za libových vokálů do chytlavých
středních temp vyšperkovaných hradbou kytar – je vidět, že kapela dvě kytary
dokáže zhodnotit. Závěrečná věc má vskutku vražedný potenciál a zejména při
vyšší hlasitosti na vašem stereu dokáže divy. Kompozice je opět bohatší,
sypačky ukázkové, vokály šťavnaté, prostě porážka infekce, smím-li to tak
nazvat, na plné čáře.
V předchozích řádcích je víceméně shrnuto, že prim na
téhle sedmičce hrajou služebně mladší Parricide a to nejen pestřejší tvorbou,
která nepostrádá chytlavé momenty, jež nabízí i Dead Infection, ale i slušnou a
zároveň technickou bubenickou kanonádou a hlavně vokální složkou, ke které
slovo pestřejší sedí víc než knírek na Dodiho.
DI 7,5/10
P 10/10
Grinch
Interpret: Dead Infection / Parricide
Název titulu: Looking for Victims / The Idealist
Rok vydání: 2014
Vydavatel: Selfmadegod Records
Formát nosiče: Split 7"
Hrací doba: 14:18 (7:13 + 7:05)
Počet skladeb: 8 (4 + 4)
Země původu: Polsko
Žádné komentáře:
Okomentovat