Dead Infection / Parricide ‎– Looking for Victims / The Idealist EP 7" (2014)


Dead Infection / Parricide ‎– Looking for Victims / The Idealist EP 7" (2014)

Do redakce dorazilo další splitko z dílny polských Parricide, kteří si po loňském splitu se Squash Bowels na letošek připravili další společnou porci pořádného hluku…tentokráte upekli sedmičku s Dead Infection.

Recku na tuhle desku bych mohl začít víceméně stejně jako na výše zmíněný split, s tím rozdílem, že kořeny polské infekce sahají na rozdíl od Parricide o jednu dekádu zpět a to až do druhé poloviny let osmdesátých.

Představovat Dead Infection čtenáři Tubery je nejspíš stejně zbytečné, jako diskutovat o nekvalitách jedné nejmenované české kapely (mezi námi jsou to Dymytry) s jejími zarytými fans. O Parricide toho na Tubeře již bylo také něco málo sepsáno. Nyní bych to jen obohatil tím, že aktuálně mají na kontě další split, s další polskou kapelou, dokonce s další polskou goregrindovou kapelou a to Pathologicum.

Takže opět tu máme gore, perfektní grind a kapku pořádně ostrýho death metalu v parádně provedeném balení co se obalu i limitového zpracování nosiče týče. Válů je k dispozici osm, které si kapely na desce dělí rovným dílem.

Dead Infection svůj čtyřskladbový, každým coulem kočičí materiál pořízený v roce 2013 startují mocnými rify s typickým infekčním vokálem. Sypanice s řezavými kytarami nabízí vcelku slušnou kompozici a to zejména v práci s tempy. Dvojka Adolf the Cat pokračuje ve slyšeném, ale přidává na obrátkách, což za slušného zvuku tvoří další celkem příjemně stravitelný kousek, u kterého se bohužel nemůžu zbavit pachuti stereotypu. Zmíněný stereotyp částečně však vyvrací třetí vál nabízející chytlavější kostru dílka, u kterého už by si jeden zakřepčil. Parádní práce kytar, bubeník v roli kulometčíka a vokál nepouštějící se do gore poloh. Poslední infekční zářez naštěstí také vystrkuje růžky z naznačeného stereotypu, bubeník zatím převádí nejlepší práci, kytarové hře nelze nic vytknout, tempa válu sedí, jen toho gore vokálního bubláku mohlo být krapet více a ne jen skromný náznak v prvním vále.

Parricide již po prvních tónech otevíráku Sunset určují, kdo povede hudebně tenhle split. Matroš z roku 2012 otevírá parádní kytarová hra, která tvoří předzvěst ukázkovému death grind infernu nejen bohatému na vokální složku, ale i na hráčské nápady a celkovou stavbu kompozice. Ta krom kvapíků jede i slušně skočné pasáže a libové hutné party. Zvuk patřící k těm zdařilejším provází i další vál, stejně jako vokální party ve formě jedovatého screamu a nasraného growlu. Excelentní bubenická hra společně s hráčskými nápady jen potvrzuje favority splitu. Titulní song splitce The Idealist nabízí nejdivočejší a i hráčsky nejslusnější kompozici materiálu. Vokál až na hranici dávivosti, kulomet ladně přecházející za libových vokálů do chytlavých středních temp vyšperkovaných hradbou kytar – je vidět, že kapela dvě kytary dokáže zhodnotit. Závěrečná věc má vskutku vražedný potenciál a zejména při vyšší hlasitosti na vašem stereu dokáže divy. Kompozice je opět bohatší, sypačky ukázkové, vokály šťavnaté, prostě porážka infekce, smím-li to tak nazvat, na plné čáře. 
V předchozích řádcích je víceméně shrnuto, že prim na téhle sedmičce hrajou služebně mladší Parricide a to nejen pestřejší tvorbou, která nepostrádá chytlavé momenty, jež nabízí i Dead Infection, ale i slušnou a zároveň technickou bubenickou kanonádou a hlavně vokální složkou, ke které slovo pestřejší sedí víc než knírek na Dodiho.

DI 7,5/10
P 10/10

Grinch

Interpret: Dead Infection / Parricide
Název titulu: Looking for Victims / The Idealist
Rok vydání: 2014
Vydavatel: Selfmadegod Records
Formát nosiče: Split 7"
Hrací doba: 14:18 (7:13 + 7:05)
Počet skladeb: 8 (4 + 4)
Země původu: Polsko

Žádné komentáře:

Okomentovat