středa 8. května 2019

Arrogant State / Slutet


Promo na tenhle sedmipalcovej splitec pro mě nepříliš známejch / naposlouchanej kapel znělo: „dvojitej švédskej d-beat / crust útok!“. S ohledem na skutečnost, že mě debutní  dvanáctipalcová nahrávka Slutet „När Helvetet Brunnit Mot Sitt Slut“, nějak zvlášť nechytla (netvrdím, že je špatná…jen mi prostě nekápla do noty), jsem byl zvědavej, s čím se vytasí na sedmiplaci předcházejícímu druhé velké desce „Livet Dödar Min Sjal“. Arrogant State pro mě byl na rovinu úplně krok do neznáma.

Sedmička vyšla u prověřenýho domácího labelu Phobia Records a s ohledem na vinylovej „trh“ vycházející z poptávky fanoušků samozřejmě ve dvou verzích. Stokusová limitka se od „běžného“ presu liší čistě jen barevným zpracováním vlastního nosiče, který je v téhle variantě zelený a průhledný. Deska je ukrytá v klasické rozevíračce, kterou si kapely stejně jako desku rozdělily rovným dílem a to každá dle svýho gusta. Slutet mají barevný titulní cover, ovšem na druhé straně sázejí spíše na minimalističnost. Arrogant State s ohledem na blackened pojetí daného žánru razí černobílé pojetí, který stejně jako u jejich split parťáků Slutet nepůsobí vůbec optimisticky…ale čekal někdo vůbec něco jiného. Arrogant State dále nabízí fotky kapely a full textovou výbavu.

V rovině hudební se jedná o čtyři tracky na ploše, bez nějakých drobných, deseti minut. Stranu „A“ okupují pořádně zčernalý Arrogant State. Kapelka s kořenem v roce 2014 a čtyřma nahrávkama, z nichž tři předchozí najdeš v čistě digitální podobě na bandcampu, odpaluje splitec ženskym screamem (asi viděla oběšence na přebalu) a pak se jak jinak než sype. Zvuk chrastí, jak to máme všichni rádi a čtyři ranaři se s tím vskutku nepářou. Zběsilej d-beat rytmus umocněnej nenávistnýma vokálama občas nabere ještě na větších obrátkách. Kompozičně se úročí dvě kytary, který se neboj i menší metaličnosti, která nahrávce sluší. Skrze zčernalou nenávist se občas vydere i nějaký to vazbeníčko, sólíčko či zajímavá kytarová linka. Křiklouni se taky nebojí lehčí variability vokálů a vcelku dva představený tracky zní vskutku fajně. „Béčko“ patří sestavě Slutet, která je složená z lidí z kapel jako 3-way cum, Warcollapse, Unarmed, Handgranat, Operation a SMOL. Desky bandy chrlí nejen Phobia ale i Insane Society, takže by ti kapela neměla bejt cizí. Refrén „MDMA“ ve stejnojmenný skladbě si můžeš zařvat rovněž s dvěma vokalistama. V kompozici kapela i přes údernost refrénů rozhodně netlačí na pilu a krom klasických Skandi trademarků čerpá i z americkýho kontinentu, zejména z Portlandu. Tempo oproti „A“ straně sice klesá, ale nastupuje chytlavost s melodičností jdoucí ruku v ruce s refrény až na úroveň jistý hitovosti. Při poslechu si ovšem i přes preciznost tracku připadám lehce jako na chodbách nemocnice, kterou má šestka hudebníků na přebálce…nemůžu si k tomu i přes řadu mnoha silnejch momentů najít cestu. S druhym trackem „Mardröm“ si už tykám trochu víc, oceňuju dvě kytary, vlastní stavbu válu i nespornou nápaditost, ale na zadku pořád nesedim…možná je to tim, že jsem obdobnýma spolkama poslední dobou přejedenej.

Obě kapely, ač každá po svym, servírujou kvalitní porci crustový muziky, kterou slupneš jako malinu a pokud nejseš jako já překrmenej, zvládneš v pohodě a to bez nějaký pachuti i opakovanej nášup. Tenhle sedmipalec se ti ve sbírce rozhodně netratí.

4/5

Žádné komentáře:

Okomentovat