čtvrtek 15. září 2022

07.09.2022 – Pro-Pain, Backfist – Bunkr, Liberec

Pro-Pain si ke třicetiletému výročí střihli další evropské tourko a jednou z jeho zastávek byl liberecký klub Bunkr. Nebyli zde zdaleka poprvé, a i když tenhle styl hardcoru až na pár vyjímek nevyhledávám, mrzelo mě, že jsem před lety koncert propásl. Tentokráte jsem to pojistil a číhal na set už s lupenem z předprodeje. 

Ke klubu jsem dorazil na poslední chvíli, protože každou návštěvu hudebních akcí v Liberci spojuju s nákupem sportovních potřeb a ten večer jsem se v krámu fakt seknul. Naštěstí mi právě odjíždějící polský řidič uvolnil flek na jinak plném parkovišti před klubem, takže jsem se nemusel vláčet až od bazénu či riskovat botičku od aktivní městské policie – bacha na ní. 

S menším skluzem proti avizovanému plánu rozehřáli cca polovinu přítomných domácí BACKFIST. Druhá půlka seděla po zahrádkách patřící k přilehlým hospodám a čekala na americký hardcore…škoda, protože ten český hardcore v podání BACKFIST nebyl vůbec marný. Nemělo to tedy takový náboj jako posledně, kdy jsem je viděl ve stejném klubu ve společnosti HOPE, ale nakládalo to slušně. Během setu se ukázali dva basáci. Jeden po devíti letech v kapele končící a druhý právě nastupující. Jinak bezchybně zahranému setu s několika silnými momenty by rozhodně slušel mohutnější zvuk – tohle na mě působilo, jako když si na přehrávači až moc stáhneš basy. A pozor, prý se bude něco nového z dílny Backfist nahrávat, tak sleduje jejich sociální sítě.

Na PRO-PAIN se logicky nahrnuli dovnitř všichni, kdo měli lístky. Trošku jsem se divil, že není úplně natřískáno na kapelu takového jména, ale to, že se dá projít na záchod nebo ven z klubu v případě nedýchatelného vzduchu, je prostě k nezaplacení. Na rozdíl od posledního koncertu amíků neinstaloval pořadatel zábradlí před stage, což bylo moc fajn a následně to umožnilo i nespoutaný stagediving. Abych pravdu řekl, čekal jsem, že mě bude set bavit prvních pár tracků a pak to odfotím a odzývám, ovšem mýlil jsem se. Samozřejmě, že s ohledem na daný styl byly jednotlivé skladby vystavěny dost podobně, ovšem zajímavé kytarové party, nečekané změny tempa i metalický ocásek setu moc prostoru k nudě i přes poměrně statické vystoupení vskutku nedávaly. Zvuk vpředu mi přišel standardní. Hrálo se od skladeb, které vznikly v době, kdy řada návštěvníků akce nebyla ještě ani na světě až po věci z poslední desky léta páně 2015. Velmi se mi líbilo, že pařily tři generace hardcoráků (jestli tam zůstal ten malý chlapec ve věku mého syna, tak možná čtyři generace) včetně řady zahraničních fans z Polska a Německa. Jediný v sestavě zákládající člen Gary Meskil byl neuvěřitelně vstřícný k publiku, ostatně stejně jako jeho mladší spoluhráči a po akci se s nadšením fotil s fanoušky. Nadšení a zápal do hry provázely v podstatě celý koncert, který se vstřícnými gesty do publika jen hemžil. 

Do Bunkru určitě v následujících dnech/týdnech/měsících zavítej…SPS, Sham 69 a další…sleduj FB. Pár fotek z akce sleduj na mých stránkách.

Grinch

Žádné komentáře:

Okomentovat