We All Gonna Die – Ruin (2016)
Je to už nějakej ten pátek, co tady strýko Ganaj
vyšleh recku na debutní epko litoměřický deathcore/metalcore partičky We All
Gonna Die (dále jen W.A.G.D.)...recka mimochodem nedopadla vůbec zle. Takže
tímto si dovolim převzít štafetu a představim ti nový album s názvem
„Ruin“.
Úplně na začátek však musim uvíst, že většina
z hudebních škatulí na albu nahozená nepatří mezi moje topinky a vim o
nich asi stejný hovno jako Babitch o morálce. Přesto se pokusim sepsat něco smysluplnýho,
co bude tobě a snad i klukům z bandu k užitku.
Takže na úvod si hodíme krátkej exkurz do
historie. Kapela vznikla léta páně 2008, avšak první koncert odehrála až 2010.
Borci formovali sestavu do dnešního úctyhodnýho počtu šesti řízků poměrně dlouho,
ovšem ani to jim nezabránilo přibrat na aktuální fullko ještě dva hosty. Týhle
desce, která je po grafický stránce úplně úžasná…postapokalypticky laděnej
třípanelovej digipack s hodně staženýma barvama zelený, hnědý a šedý…pecka,
předcházelo pouze uvedený epko, rovněž na digipack CD a rovněž s parádní
garafikou.
Výslednej sound vznikal, stejně jako debut pražských
The Corona Lantern, pod rukama Tondy Smrčka a jeho Seabeast Production. Osobu
tohohle člověka můžeš znát nejen ze zmíněný Corony, ale i ze spolku Rise of
Surya. V obou grupách drtí kytaru a zadrtil si i v jednom
z tracků W.A.G.D. Tím ovšem s Coronou nekončíme, jelikož
v dalším tracku máš možnost slyšet božský hlas zpěvačky Dahlien. Ostatní
si kluci spíchly sami a špatně to rozhodně nedopadlo.
Na poctivý půlhodince stopáže tě v rozhodně
vydařenym zvukovym kabátě čeká devět tracků v rozmezí dýlky od minutky a
půl do půlky šestý minuty. Už od prvního válu „The Book of Desolation“ borci
jasně ukazujou, že měkota tuhle partu nezasáhla. Po postapo intru následuje
apokalyptická smršť beatdownů s dvouma brutálníma vokálama z nichž
jeden se topí převážně v growlovym marastu a druhej jedovatě vystrkuje
růžky. Samo v rámci žánru dochází i na typickej USBDM rykot, kterej ti
rozčísne pořádně ofinku v dvojce „Ruin“, která si ze zmíněnýho stylu bere
celkem dost. BDM brutalitu a slam party naštěstí trhaj nejen zdařilý katyrový kousky,
ale i nádech post-hardcore, kterym band aktuálně šperkuje svojí tvorbu.
Kytarový kudrlinky střídaj brutální down tempa s vokálem, kterej zavání
harmonizérem a dočkáš se i kytarovejch vichřic smrdící atmosférickou
černotou…když se samply používaj s rozumem, dovedou divy. Práce
s vokálama je stejně pestrá jako samotný hudební kompozice, ovšem tenhle
dort nevařila neschopná kočka s ještě víc neschopnym čoklem…tohle je jen z vybranejch
surovin a ukuchtěný s notnou dávkou umu a citem pro věc. Při třetim tracku
„Unleash Carnage Upon Thy Nemesis“ si sice nejspíš řekneš, ty vole, tenhle
motiv jsem slyšel u jiný metalcore kapely a následující rif u mý oblíbený deathovky…ale
tak to je, co chceš furt vymejšlet…skládáš věci, který se ti nastřádaly
v makovici a chceš, aby to znělo fajn. Musim se znova opakovat…tady se
daří. Násobkama narůstající stopáž skladeb nabízí násobkama plný hrstě nápadů ze
zmíněnejch stylů s metronomickou přesností, plynulýma přechodama,
čitelností nástrojů, sólovou kytarovou prací a výbornym post nádechem, kterej
kouzlí parádně atmošku…mluvenej projev v druhý polovině stopáže obalenej
z obou stran do samplů a melodický hry si prostě musíš dát znova. Toť
první chod, kterej si budeš muset dost přežvejkat, aby se ti odkryly všechna
zákoutí ruin.
Druhej chod nastupuje z počátku absolutně
nekompromisní věcí „Cold Embrace“, brutální řezničinu ovšem opět pročísne další
nápad, zde v podobě chytlavejch partů, při kterejch si určitě s vokalistama
zařveš „Rise up!“ a následně i hostující party…top kytarový kousky na nahrávce
podbarvený samplama a čistějšíma polohama vokálů…bomba. Prostě klobouček…přechody
mezi jednotlivýma hudebníma škatulema jsou na výbornou…z prasečího rykotu
k čistý poloze, z makabrózního downtempa do vyšperkovaný melodiky…no
víc už z toho určitě vyždímat nešlo. „Release the Virus“ nastoluje metal
core diktát u kterýho si nakrájíš salám v placatý čepici od stropu
k podlaze. Opět se nejedná o bezduchou volovinu, užitý mathcore prvky
s decentně nastolenýma krkolomnýma zvratama dělaj samotný kompozici nejen
vlastní ksicht, ale i punc hudební kvality. Šestej zářez „Collapse“ ti instrumentálně
připomene řadu postapo bijáků a dá ti prostor pro oddech před závěrečnym
nášupem tohohle triptychu.
Během úvodních partů „Wielder of Chaos“ padaj
torza staveb v postapo pustině, která dřiv bejvala městem plnym života a
zlověstnej nádech všemu dodává zpěv dalšího hosta, kterým není nikdo jiný než
Dahlien. Vokální party jsou zde obzvlášť vypečený a vůbec není na škodu, že
track i přes řadu hudebních parádiček působí zprvu oproti ostatním o poznání
jednodušeji...protože k tomu co představuje (minimálně v mý hlavě) se
hraje hlavně na údernost a pocity, který má v posluchači vyvolat…uf,
slintám do klávesnice a pouštim několikrát dokola, protože to co ohraničuje „poslední
vysílání kdysi civilizovanýho světa“, pro mě subjektivně představuje TOP celý
nahrávky. „Conflagration“ ti vykouzlí úžas ve tváři, jelikož od desky dostáváš
opět něco na ní doposud neslyšenýho…neidentifikovatelnej, leč na poslech
poutavej, hybrid black/progressive/moderny tě vystřelí do oblak, aby si mohl
pořádně spadnout do mlejnice down temp a brutálních vokálů. Jelikož od začátku
fošny pěju pouze chválu, tak ani zde se nic samo nevysírá a mix post a
metalcore v podání W.A.G.D. chutná skvěle a o kvalitách jednotlivejch
hudebníků včetně hostů se asi nemá smysl rozepisovat. Na samotnej závěr
přichází na řadu klipovka „Uncivilized“ shrnující a podtrhující pro mě
absolutně novej, jednoznačně lepší ksicht W.A.G.D.
Co napsat na závěr? Nemám v oblibě modernu
v podobě metalcoru a deathcoru, slam se mi prakticky nelíbí…placatý čepice
nenosim, salám na akcích nekrájim…ale z týhle desky jsem unešenej a
nechápu, jak můžu dát tomuhle hudebnímu žánru plnej knedlík?! Nechápeš taky?
Pusť si klip, nech ho uležet. Pusť si desku, nech ji uležet…a pochopíš...
PS: na hodnocení jsem se shodl s člověkem,
kterej je hudebně částečně jinde než já, ovšem moderna taky není její šálek
kávy. Desku jsem poslouchal tejden nespočetkrát a momentálně při korektuře,
která se mi nikdy nezdaří stopto si jí stopro pustim znovu.
Grinch
Interpret: We All Gonna Die
Název titulu: Ruin
Rok vydání: 2016
Vydavatel: samovydání
Formát nosiče: CD
Hrací doba: 33:00
Počet skladeb: 9
Země původu: ČR
Web: facebook.com/We-All-Gonna-Die
Žádné komentáře:
Okomentovat