Poměrně mladá pražská doom metalová kapela The Tower (založeno 2012) o sobě dávala vědět hlavně po klubových akcích. Na začátku letošního roku jsem měl možnost navštívit jeden z jejich koncertů a odnesl jsem si pouze pozitivní dojmy stejně jako z poslechu nahrávek umístěných na bandzonu kapely. Již v té době viselo ve vzduchu kazetové zpracování taktéž na bandzonu zveřejněného demáče, který spatřil světlo světa předminulý měsíc v duchu DIY release za pomoci pražských L‘ infantile collective.
Bílá kazeta zabalená ve strohém černobílém bookletu s logem na lícové straně představuje typickou dostačující jednoduchost dávající důraz hlavně na hudební obsah nosiče, který disponuje dvěma delšími vály na obou stranách nahrávky.
S muzikou čtyř hudebníků (dvě kytary, basa, bicí) už to tak jednoduché není…zde pouze v pozitivním slova smyslu. Čtyři vály se stopáží motající se od pěti do téměř devíti minut naprosto přesně vystihují to, co si představuju pod pojmem doom. Posluchač, pokud má naposlouchané nějaké starší žánrové nahrávky, mi dá zajisté zapravdu. Extrémní downtempa s depresivně laděným do čistých poloh zasazeným vokálem umocněným hallem koketují s optimální dávkou psychadeliky. Při poslechu se posluchač ocitá vskutku o několik dekád zpět v čase a vychutnává si velmi podmanivou jízdu, která i přes více než půlhodinovou stopáž jednoduše k uspokojení hudebních choutek na jeden poslech nestačí.
Uvodní vál Messiah si jede těžce stereotypní lajnu, kterou lehce narušují decentní kytarové vyhrávky a v poslední minutě tento depkoidní zával doslova trhá monstrózní basovka s další parádně nazvučenou kytarou. Blood of the Romans pokračuje v nastoleném, neskutečný tlak na posluchače s řadou hudebních parádiček (kytarový wah pedál, vynikající práce s vokálem opět evokující bandy o několik dekád zpět). Ovšem zde nastupuje gró, kterým si mě kapela získala na první poslech a tím je zakomponovaná neskutečná chytlavost sestavená sice z jednoduchých, ale o to funkčnějších a pospolu držících prvků gradujících přes sólovou kytaru k samotnému vynikajícímu závěru válu. Tohle z hlavy jen tak nedostanete.
Po otočení kazety přichází doom v pravém slova smyslu, bolestivé, naléhavé, místy plačtivě a velmi podmanivé. Opět parádní kytarová práce oživující depresi umocňují stereotyp. Monstrózní downtempa dotažená na krev hrubším vokálním projevem. Libové melodické linky. Doslova lahoda. Finální vál Ageless Slumber po znepokujícím šepotu jdoucí ruku v ruce s nesmělou kytarou valí další monstrózní downtempa s kytarovou hrou na pomezí melodičnosti a psychadeliky. Šepot přecházející do murmuru, se kterým band na druhé straně nahrávky pracuje, podtrhuje celkově démonický nádech finálního zářezu, stejně jako na poměry celé nahrávky poměrné zrychlení potoků bahna, bolesti, beznaděje a utrpení se jménem The Tower. Jelikož se finále odehrává v rychlejších tempech, více ožívá i bicí baterie.
V rámci ranku opravdu vynikající nahrávka, která si posluchače dokáže omotat kolem prstu a na nějaký čas si jej zotročit. Myslím, že zde není na místě v čemkoliv srážet body. Na demíčko od Grinche zcela oprávněná jednička s hvězdičkou.
10/10
Grinch
Interpret: The Tower
Název titulu: Demo 2015
Rok vydání: 2015
Vydavatel: DIY za pomoci L‘ infantile collective
Formát nosiče: MC
Hrací doba: 30:21
Počet skladeb: 4
Země původu: CZ
Web: thetowerdoom.bandcamp, facebook.com/thetowerdoom,
Žádné komentáře:
Okomentovat