pátek 1. června 2018

28.05.2018 – Liberecká zastávka THE LORD OF THE UNDERWORLD


28.05.2018 – Dead Eyes Always Dreaming, Morose Vitality, Critical Mess, Infernal Tenebra, Six Feet Under – Liberec Bunkr

Pouze dvě zastávky v Čechách si v rámci svýho THE LORD OF THE UNDERWORLD tour naplánovali SIX FEET UNDER se svým poměrně objemnym supportem čítajícím další čtyři deathový kapely. Na rovinu píšu, že nejsem zarytym fanouškem grupy kolem Chrise Barnese, ovšem v době svýho vzniku mě album „Maximum Violence“ poměrně dost chytlo a stejně sem drtil i předchozí dvě full i ep. Po desce „True Carnage“, která disponovala sice výbornou klipovkou, ale z hudební náplně jsem už tak unešenej nebyl, jsem přestal SFU sledovat…ovšem i tak jsem si živě kapelku nechtěl nechat ujít.

Vydal jsem se teda logicky do Liberce, jelikož Ostravu mám fakt z ruky…totéž učinilo poměrně dost fanoušků nejen z Čech, ale i z německýho pohraničí a libereckej klub Bunkr si sáhl na samou hranici svý kapacity (co vim, bylo při otevření klubu cca dvacet lístků do úplnýho vyprodání).

Distrař Rowdies a jeho Maximed Records se dělil s jedním tour busem a hloučky postávajících fanoušků o plácek před klubem, kapelky prodávaly merch standardně uvnitř, kde se už připravovala na stagi vybavený kovovym zábradlím první partička DEAD EYES ALWAYS DREAMING z americkýho Michiganu. Poměrně mladá grupa (fungující od roku 2014) nasázela s dobrym zvukem do prozatím řidšího publika moderní porci smrti v ranku deathcoru, kterej teda naštěstí nestál pouze na masivních down tempech, ale i na blackened zlobě vyšperkovaný dvěma kytarama. V jejich mimozemsky krvavě naštvanym pokojíčku jsem nebyl úplně doma, ale ty to třeba budeš mít jinak…posuď na bandcampu, na youtube.

Další zástupci americký smrtící invaze MOROSE VITALITY natloukli do narůstajícího počtu taktéž lehce zčernalej, ale naživo fest brutální death metal starý školy. I když set čtyř borců ze Severní Karolíny disponoval taktéž dvěma kytarama, lehce klouzal k monotónnosti drtící publikum převážně v rychlejších tempech. Aktuální vyznění kapely opravdu nemůžeš posoudit z nahrávek, jelikož krom dvou demáčů, maj venku pouze dvě epka a to novější je z roku 2013. Webovky kapela neaktualizuje, takže smolec. Z takovýho toho pokukování po kapelách a prohození pár slov s řadou známejch tváří napříč ČR mě zatraceně rychle vytrhla německá partička CRITICAL MESS, která mě mimochodem z doprovodu SFU už při letmym shlédnutí nějakejch videí na youtube, zaujala rozhodně nejvíce. Naživo ovšem s přehledem předčila moje očekávání a nabídla naprosto libovej set, po kterym jsem si ihned zašel pro debutní CD, který kapelka před pár měsíci vypustila. Basa a zpěv CM pocházely z dnes již hybernující thrash deathový bandy „Cripper“ a v poutavosti koncertu tvořily největší devízu. Ostatní členové si zřejmě dle výkonů na pódiu taktéž již nějakou hudební zkušeností před CM prošli (minimálně bubeník). Kapela vydala debutní CD „Human Præy“ po šesti letech existence a dle následnýho poslechu v pohodlí domova, můžu napsat, že „neuspěchání“ tvorby debutu se rozhodně vyplatilo. Old skullová páteř obalená do dalších smrtících odnoží mě přilepila v Bunkru k pódiu stejně silně jako debutní nahrávka k přehrávači u mě v obejváku. Klipy můžeš sčíhnout na youtube kanálu, desku volně k poslechu prozatím nikde nenajdeš.

Před samotným hřebem večera v podobě SFU vystoupila melodicko technická death metalová úderka z chorvatský Istrie INFERNAL TENEBRA, jejíž kořeny sahají až někam do roku 1999, kdy byl jejich náplní black metal. Od roku 1999 ovšem už pár let uběhlo a aktuálně naplňuje tahle čtveřice do puntíku svojí profilaci melodickýho a technickýho death metalu. Ku prospěchu věci rozhodně bylo a i na nahrávkách je to sakra znát, že kapela nepodlehla moderním trendům a v rámci melodičnosti nezajíždí do podbízivosti, techniku dávkuje stravitelně a brutalitu nepotřebuje zdůrazňovat slamem nebo BDM americkýho střihu. Koncert mi ovšem sedl rozhodně míň, než jejich poslední předloňská fošna „As Nations Fall“…ovšem s ohledem na nátřesk, vydejchanej vzduch, vedro a hektolitry potu v klubu, lze dojmy ze setu přičítat i tomuhle. Poslední desku najdeš k poslechu na youtube.


Jak vrcholily přípravy na pódiu na příchod Chrise Barnese a jeho aktuální sestavy…čítající spoluhráče z Cannibal Corspe Jacka Owena, nejstaršího člena v aktuální sestavě Jeffa Hughella, Raye Suhyho z Cannabis Corpse a bubeníka Marca Pitruzzellu, kterej toho natlouk víc než dost (od symphonickýho black metalu, přes heavy thrash, až po technickej i brutální death metal či deathcore)….začal jsem mít čím dál víc neblahý tušení, že koncert bude spíše zklamáním. Nakonec byl ovšem opak pravdou. Poměrně dlouhej set obsahující i starý fláky ustál Barnes se vší noblesou a bylo to takový maso, že jsem celej set vydržel u pódia i já a jeho převážnou část dokonce v přední linii, kde se kovový zábradlí pod tlakem šílících fans prohejbalo až ke dredům velikána death metalový scény. Krom moshe vyhecovanýho jednoduší leč o to údernější muzikou SFU proběhl párkrát možnostma skoku omezenej stage diving. Bedňáci kapely ovšem vše bystrym okem střežili a krom mírnějšího vyhoupnutí se za záteras se na pódium nikdo nedostal. S ohledem na spokojenost publika přišly na řadu i přídavky včetně kultu jménem „Hammer Smashed Face“. Výbornej koncert s výbornou atmosférou, člověk neřešil, že jich pár koupil (ostatně na Cannibal Corpse jsem dostal od jedný ženštiny festovní loket) a že ho štípe pot do očí a navíc ještě není jeho, ale desítek dalších šílenců kteří sebou v totálním tranzu mlátí všude kolem (otřít brejle, natož filtr na objektivu u foťáku byl nadliskej úkol)…death metalová apokalypsa!

I přes veliký překvapení živym výkonem SFU, kterej sem v tomhle měřítku fakt nečekal si můj největší obdiv na akci získali němečtí Critical Mess, kteří rozhodně doporučuju všem death metalovým labužníkům. Můj obdiv mají samozřejmě také pořadatelé, protože uspořádat obdobnej večírek stojí spoustu času a hlavně spoustu nervů…nakonec vše bez vady na kráse a takovejhle výsledek musí bejt sakra silnou motivací do další promotérský činnosti…takže snad brzy opět na nějaký kultovce v libereckym Bunkru.

Fotky sleduj časem na mejch stránkách.

Grinch

3 komentáře:

  1. Naprostý souhlas,Critical Mess byli nejvíc!!! Ale celkově to byla vydařená akce,víc takových!!! Břitwa

    OdpovědětVymazat
  2. Naprostý souhlas,Critical Mess byli nejvíc!!! Ale celkově to byla vydařená akce,víc takových!!! Břitwa

    OdpovědětVymazat
  3. Ano, velmi vydařená akce a Critical Mess minimálně pro mě hódně veliký překvapení...po tomhle i předchozích úspěších lze očekávat, že bude obdobnejch akcí v Bunkru víc.

    OdpovědětVymazat