středa 26. října 2022

21.10.2022 – Bizarro Masacra Violento Tortura Festa 19 – Liberec, Azyl

Na Píplovi akce, to je ten pán, co vytírá podlahy při koncertech Amoclenu, jezdím rád a vynechávám je zřídkakdy. Devatenácté Bizarro mělo však u mě na vlásku, jelikož po odpadnutí dvou slovenských grindovek Abortion a Sangre De Idiotas zůstal pro mě line-up i přes bravurně na rychlo sehnanou náhradu takovým…průměrným.

Ale sám určitě víš, že často nejlépe dopadají akce, od kterých nic nečekáš a prostě tam jdeš. Tak jsem přišel a dostal crust grindovou sadu od trutnovských BLITZKRIEG BOYZ, které jsem zatím registroval pouze z nahrávek na netu. Kvalitní azylácký zvuk, kritika správným směrem, evokace mnoha jmen tohoto zběsilého subžánru, hrubý growl i čokovina a hlavně totální utrhnutí se ze řetězu. Mrkni na bandcamp.

Druzí se velmi netradičně představili pro příjemně zaplněný sál právě AMOCLEN. Samozřejmě, že došlo na vytírání podlahy, do kterého se zapojili i fanoušci, které běsnily zejména naprosto devastační power-violence pasáže...tyhle těžkotonážní party mě vždycky dostanou…prostě přesně na předpis, jak to kluci umí…a nepotřebuješ už ani xanax. Na zběsilosti ani kvalitním zvuku se při tomhle setu nic neměnilo a já začal být spokojený, že nesedím doma u klipů na youtube.

Pro mě zcela nečekaně po vynikajícím vegan párku v rohlíku, který jsem i přes svou jateční váhu ještě zopakoval, přišel TOP večera přesně uprostřed line-upu, kdy nastoupila na stage část sestavy thrashových Faüst a spustila strhující noisecore v rácmi posledního koncertu GRINDIS KHAN. Naprostá primitivita a neurvalost mě bez debat poslaly do kolen. Škoda, že jsem viděl jediný a zároveň poslední koncert tohoto uskupení.  

Brutální death metal není zrovna hudební styl, kterým bych se doma krmil každý den. Samozřejmě, že mám i v tomhle ranku svoje oblíbené kapely, na jejichž diskografie nedám dopustit, ale…jsem takový BDM selektarián. I přes tenhle subjektivní hendykep jsem setrval na sále po celou dobu vystoupení CROWTOCROW z Lomnice nad Popelkou, jejichž devastace se dvěma kytarami a extra guturál vokálem se pohybovala mezi hardcorem a brutální deathem ostřejší střihu. Set s delšími tracky nabízel krom spousty houpaček a sypaček i řadu zajímavých míst, ovšem jeho hlasitost byla nad možnosti klubového aparátu. Něco málo k poslechu najdeš na bandcampu.

Akci po půlnoci uzavírající POPPY SEED GRINDER jsem viděl poprvé v roce 1999 na indoor festivalu v České Kamenici a následně mě tahle kapela pravidelně provázela metalovými koncerty několik let. Za největší pecku považuju jejich tvorbu s Cifronem a jejich skvělá vystoupení na jejich domovském festu Krhanice open air, kam jsem jezdil pár ročníků od roku 2002, kdy vyšel skvělý split s Defeated Sanity, ze kterého se k mé velké radosti hrál i tento večer. Koncert s novou zpěvačkou jsem ještě neměl možnost vidět, ale do kapely mi vizuálně i poslechově bez problémů zapadla a krom tracků z poslední desky “Faceless Atrocities“, kterou jsem si konečně na akci pořídil na CD, dala na výbornou i celý průřez letitou tvorbou včetně zmíněných více jak dvacet let starých věcí. Celkově PPG, nemilosrdný, precizně strojový rifovací válec s mohutným growlem, který nenechá člověka postát na koncert v klidu. Skvělé, skvělé, skvělé.

Sleduj stránky Azylu, protože se blíží spousta zajímavých akcí.

Grinch

Žádné komentáře:

Okomentovat