pátek 11. června 2021

5.6.2021 - Ještědská Odysea

5.6.2021 - Ještědská Odysea

O tomhle netradičním festivalu jak místem, tak minimálně pro mě složením line-upu jsem toho slyšel poměrně dost. Ovšem akcí bylo v době před Covidem všude požehnaně a červen byl prostě vždy plný cílových rovinek nejen v pracovních povinnostech. Díky pandemii je už druhým rokem dost věcí vzhůru nohama a tak jsem se letos na tuhle akci, i přes dopolední pracovní vytížení, konečně dostal.

První, co mě naprosto nadchlo, byl samotný areál na kopcích za Libercem, přesněji ve sportovním areálu Vesec, kde se mohl převážně elektronické muziky chtivý návštěvník pohybovat mezi jednotlivými produkcemi po asfaltových cestách či vyšlapaných pěšinkách v posečených loukách. Test, očkovací průkaz či čestné prohlášení plus respirátor je dnes bohužel nezbytná výbava na jakoukoli oficiální kulturu…ovšem i přesto jsem rád, že se nějaké akce konají a navíc mi cca 40.000 mrtvých v ČR na sars nepřijde jako že je vše OK a neměla byt platit žádná opatření, jak požaduje řada slušně řečeno pomýlených jedinců.

Mozkocuc vs Hedonix stage produkující tekno psytrance a Monkey Boom stage produkující d’n’b jungle jsem okouknul pouze ze zvědavosti a s ohledem na svou neznalost žánrů, nejsem schopen toto nijak zhodnotit. Uvedené dvě produkce, o kterých se více dozvíš třeba zde, byly instalovány v lomech ve svazích kopce a vybavené výčepem nabízely tanečníkům veškerý komfort. Pro mě hudebně bližší Hradby Crew vs Dyzlegtic Division stage nacházející se na vršku kopce společně s většinou doprovodného programu v podobě skákacího hradu pro nejmenší návštěvníky, Circo minimo workshopu, Food Not Bombs, argonautí instalace, grafitti jamu, stánku s výrobky z chráněné dílny Tulipán (ten jsem nenašel) a infostánku kolektivu Libereds s legendárním drinkem Mexikaner z Hamburku, byla mojí první letošní festivalovou oázou po většinu času stráveného na téhle akci.

Mezi jednotlivými sety od půl páté odpolední do půlnoci (mimo Dyzlegtic Division djs) mě z areálu vyhnala pouze poměrně prudká průtrž, která jak rychle přišla, tak zase odešla. První vystoupení one man šílenosti “Michal a David“ v podobě punkové elektroniky jsem po pár tracích vzal spíše jako kulisu k supportu FNB. Tuhle ujetost s českými texty můžeš posoudit na bandzonu nebo živě ke konci června v Jirkově. Ostravská Babayaba byla pro mě jedním z lákadel celého festu. Tahle kultovní tekkno/cyber/grind/core partička kolem Kina (Cerebral Turbulency, Carnal Diafragma, Murder Rape Ämputate, Egggore + další ostravské hudební experimenty) nezklamala a v duchu deBBYButu rozhýbala fans pod pódiem. Na přestavění reality a odPALení covid splínu...ideální.

Elektro šňůru narušili “čistokrevní“ hardcoráci Empty Hall of Fame, na kterých nebyla vůbec znát včerejší Eternie. Jedna z mála domácích kapel pod Sea Shepherd a donedávna jediná splitující kapela s Thalidomide. Melodičteji posazený hardcore s angažovanými texty nabízel energické i hudebně promyšlené kompozice, které si můžeš dát kupříkladu z posledního EP “Minuty Ticha“, které vyšlo na dvanácti palcích. Koncert byl skvělej. Poměrně vysoko nasazená laťka samozřejmě nespadla ani u Maximální povolená koncentrace šílenství, což bylo moje druhé lákadlo letošní odysey. Pojem s velkým “P“, kterým od roku 1993 prošla jména jako Beherit, Chymus nebo David Svoboda. Zeštíhlená sestava se zpěvačkou (byla to ta samá, se kterou vystoupili na Fekálce pár let zpět…to netuším)...každopádně opět libový setík pasující spíše do letošní odysey, než k začátkům tohoto hudebního uskupení. Další industriální bestií byl Bolehlav, který v Liberci zazářil stejně jako na francouzském electro a industrial labelu Audiotrauma, což naprosto souzní s hudební náplní, která je zde brána jako neurotická porucha a pozitivity by ses z pódia rozhodně nedočkal. 

Ke zvuku jsem neměl v průběhu odpoledne, večera i noci žádné výtky, ostatně stejně jako k následujícímu setu německých fofrníků Trigger na mikrofonu s Denisem (SxGxS, Beze jména a další). Nekompromisní power violence smršt byla naprostým balzámem na duši. Bicí, basa, dva řevy a oktanové číslo u pomyslného stropu. Kadence krátkých a výbušných skadeb, jak to mají všichni příznivci žánru rádi a přesně jak si to v době karantény opakovaně představovali…až budou moci opět na koncert…topovka…díky! Po tomhle výmelu jsem se chystal k autu, ovšem byl jsem přesvědčen, ať setrvám alespoň na část vystoupení rapového dua P/\ST. Nakonec jsem se zájmem zůstal až do konce, jelikož tvorba dvou herců z nahrávek “Expedice do vnitrobloku“ a “HYBRIS“ mě dostala nejen hudebně a textovým obsahem, ale i herectví nezapírajícím podáním, které bylo na rapovou kapelu živelnější, než bych čekal. Překvapení festu.

Závěrem jsem zhltnul ohňovou šou v podání Circo minimo, která nebyla rozhodně marná a kolem tekno a d’n’b produkcí jsem se pln hudebních zážitků vydal na cestu z areálu…příští rok nevynechám…ty bys taky neměl.

Hrubek se nelekejte, na čárky nehleďte a hlavně nenoste odznaky “Volný Blok“, páč ten tělocvikář  byl moc i na SPD. Pár mých fotek najdeš tradičně ZDE.

Grinch

Žádné komentáře:

Okomentovat