pondělí 28. června 2021

19.6.2021 – Jaro Fest Jelen 2021

19.6.2021 – Jaro Fest Jelen 2021

19.6.2021 – Nesahat, Ropucha, Prozatimní Řešení, Chvostoskok, Kohout Plaší Smrt, Osliz, Pertho – nádvoří hospody U Jelena v Mimoni

Už v loňském roce jsem registroval tuhle suprovou grafiku na plágu na Jaro Jelen Fest 2020 s obdobně žánrově střiženými jmény, ovšem člověk nemůže být všude, takže jsem poprvé navštívil tuhle D.I.Y. akci na paletách ve vojenském stanu až letos.

Na akci jsem jel s tím, že mě zajímají tři kapely a od ostatních se nechám buďto překvapit nebo se někde rozvalím na sluníčku. Ono to tak nakonec úplně nedopadlo, ale budiž. 120 očí za osm kapel je lidovka, což se v průběhu podvečeru i přes nechutné vedro ukázalo jako fajn tah a kapely měly skutečně pro koho hrát, navíc s profi zvukem. Lidovka byly ceny i za pití, kterého člověk potřeboval zatraceně hodně, protože krom pár slunečníků u stolů se nebylo na nádvoří mezi hospodou a stanem kam schovat. Jídlo na akci hodnotit nemůžu, ovšem mimoňský falafel z hlavní třídy dostává minimálně 4/5.

První kapelu NESAHAT jsem s ohledem na pozdější příjezd úplně minul a navíc je toto jméno minimálně pro mě úplná neznámá. Proto si s dovolením vypůjčím informace z článku Davida Freie, který uvádí, že se jedná o lidi z lokálních kapel Positive, Torax a Nabeton, kteří se nebojí kytarové alternativy a podávají ji velmi zručně a letos to prý můžou minimálně místní fanoušci ještě několikrát posoudit. Na léty prověřenou ROPUCHU už jsem byl na místě, ale fotit přechod z přímého slunečního světla do přítmí stanu bylo stejně náročné jako udělat support kapele před stanem na neskutečném slunečním mordoru. Českolipští ropušáci nezklamali a nasázeli i přes uvedený mordor standardní syrový set pro pogo i řvaní refrénů s pivem v ruce. Dělají to prostě dobře. Následující punk-rocková kapela PROZATIMNÍ ŘEŠENÍ z Českého Dubu byl přesně ten typ kapely, které mi nelezou pod vousy a na které jsem nepřijel. Slušně zahraná soft punková muzika s českými texty, kterou můžeš ochutnat na bandzonu nebo na koncertech, o kterých se dozvíš z FB stránky.

CHVOSTOSKOK a KOHOUT PLAŠÍ SMRT, punk rock a crossover (dříve taktéž punk rock), kořeny v roce 1996, Sněhulák a Tučňák. Nahrávky obou kapel jsem vlastnil před lety na škole na CD-r nosičích/mp3. Vzpomínky a moje první setkání s kapelami živě. Chvostoskok předvedli řemeslně kvalitní punk rockový set, který mě minul stejně jako následně řemeslně kvalitně odvedená kohoutí jízda. Bylo vidět, že v rámci ranku nejsou liberečtí žádní kompoziční ani instrumentální impotenti, což rozrůstající publikum dostatečně ocenilo. Osobně jsem ocenil až následující crustem ošlehanou hardcore punkovou jízdu v podání místních i akci pořádajících OSLIZ. Tahle kapela mě zaujala už v loňském roce v libereckém Azylu. Čekal jsem hrubý a angažovaný hardcore punk, který jsem také dostal. Společně s poměrně masivním běsněním fanoušků jsem si ze setu odnesl velmi dobrý dojem. Oceňuji zejména vyváženost tvrdosti a chytlavosti, což je do kotle ideální kombinace. Palec nahoru zejména za věnovačku GNWP. Kapelu doporučuju, stejně jako jejich poslední CD, které si můžeš koupit i s trikem (parádní motiv). Hudební přehlídku letošního jelena uzavřela kapela PERTHO. Hardcore metalové uskupení, které se vyskytuje poměrně často na tvrdě kytarových akcích v České Lípě a přilehlém okolí. Osobně jsem je viděl nespočetněkrát…naposledy v Mlýnech na Mills Festu s pořadovým číslem II, kde stejně jako zde díky multi žánrové sestavě nezapadli mezi ostatní kapely a to dalo pěkně vyniknout jejich energické crossoverové jízdě.

Hrubek se nelekejte, na čárky nehleďte a hlavně se vymezte proti nenávistnému prezidentovi, který snad brzy odejde ze svého úřadu...hanba mu. Pár mých fotek najdeš tradičně časem na mých stránkách.

Grinch 

Žádné komentáře:

Okomentovat