sobota 9. dubna 2022

08.04.2022 – Much Better, Lady Gaza, Terminator X, Močový Khameni, Underground Theatre – Liberec, Had

Koleje Technické univerzity v Liberci, Blok D, Klub Had…tak tady jsem nebyl dlouhých dvanáct let. Ne že bych neregistroval v Hadovi za tu dobu zajímavé hudební akce, ale s ohledem na počet koncertů v okolí a potažmo po celých severních či středních Čechách, jsem se tam prostě nedostal. Chvilku jsem musel dumat, kdy jsem za sebou zavřel v tomhle klubu dveře naposledy, ale na památný a pro mě jediný koncert dnes již nefungující slovenské mlátičky Idiots Parade, prostě nikdy úplně nezapomeneš.

S ohledem na line-up narozeninového večírku nabízející pět hudebních chodů je vzpomínka na Idiots Parade zcela na místě. Ovšem jako první to odpálili někdy po deváté večerní liberečtí MUCH BETTER, o kterých jsem psal před třemi týdny, kdy shodou okolností vystoupili také s grindcore, fastcore, power violence kapelami v nedalekém Azylu. Během těch pár minut jsem opět napočítal čtyři tracky s čitelnou češtinou, nějakým tím samplem a samozřejmě horou emocí. S ideálním zvukem se objevili první tanečníci a kratičký setík měl opět skvělý tah na branku. Jinak maj kluci skvělý merch.

Pro žánr potřebný tah na branku měla i pořádně špinavá a fast hardcore pár minutovka v podání LADY GAZA. Kapelu tvoří kytarista Murder Inc. a kytarista Terminator X / bubeník Interpunkce. Jednalo se o moje první setkání s tímhle duem a koncert s dvěma řevy doprovázející cca půl minutové hudební výbuchy utekl jako jejich demíčko na bandcampu…klidně bych si ho dal znovu…jednoznačně spokojenost.

V duchu rychle, krátce a hlasitě (zde tedy už poněkud moc hlasitě) pokračovala pražská power violence trojice TERMINATOR X. Ti se nejen některými tracky blížili k jedné minutě stopáže skladby, ale nebáli se ani free jazzu, když se odkudsi najednou v průběhu skladby vynořil u kytaristy saxofon a kytara byla najednou na krku zpěvačky, ale ani noisu, kdy dnes již načaté uši drásala grashova anténa. Set byl o krapítek delší než předchozí kanonáda, hudebně poměrně propracovaný a s řadou nekompromisních stop and go partů. Skvělý set, ostatně jako nahrávky na bandcampu.

Výborný koncert odehráli taktéž veteráni cz crust grindové scéně MOČOVÝ KHAMENI, kteří z Ústí pod Labem přivezli staroškolskou jízdu v podobě mixu uvedených žánrů. Crusty kolovrátek proložený grindcore mikrosetem a závěrečnými coverkami ENT a Disrupt…přesně to chceš kolem půlnoci s maximální únosnou hlasitostí. Tenhle styl mám rád, ovšem při domácím poslechu mě obdobné party občas svou jednotvárností lehce ubíjejí…naživo to je ale jiný kafe. Vyrazit na tenhle koncert už stálo jen za zvuk Džízrova rytmičáku a zhlédnutí světového rekordu v počtu ztrát bubenické paličky v jedné skladbě. Tihle pánové ještě zdaleka nepatří do starého železa a minimálně pro mě o fous přehráli i bravurní Terminator X.

No a celý tenhle večírek uzavřeli Underground Theatre. Post hardcore partička, která to zabalila někdy v roce 2015 a dnes v upravené sestavě, kde pokud mě paměť nešálí, zůstal pouze Charlie z Dromu (naposledy jsem UT viděl v Azylu před osmi lety). Další posty obstaraly basa z Drom, kytara z Much Better, bicí z Garbage Feast a hostujucí/doprovodný vokál z Amoclen. Nevím, jak dlouho zkoušeli, ale tahle parta nasázela bez zaváhání nekompromisní porci muziky...válec jako hrom…hradby kytara, víření bicích a tři vokály…jen té mlhy bylo málo, skoro jsem zahlédl i na dva metry zpěváka. Pokud kapelu neznáš, poslechni jejich tvorbu z let 2008-2015, ze které zazněla třeba skladba Řev…třeba na bandcampu.

Grinch

Žádné komentáře:

Okomentovat