sobota 21. května 2022

14. 05. 2022 – Kocourek, Patole, Pacino, No VIDA – Liberec, Azyl

Azyl je srdeční záležitost a akce v něm jsou ve většině případů neopakovatelné…stejně tomu bylo při akci leckdy s těžko hudebně zařaditelnými kapelami, které měly co říci…stejně jako benefiční přesah celého večera, který odstartovalo minimálně pro mě veliké překvapení v podobě kapely Kocourek z Nového Boru. Post-hardcore trio kloubící mistrně kytarové náladovky s hradbami riffů a vše kořenící kapkou noisu si mě získalo hned po úvodní skladbě. Tohle prostě musíš vidět/slyšet/zažít. Pokud chceš o kapele zjistit něco bližšího, musíš na koncert.

Posilněn benefičním vegeburgerem na psí útulek v Bosně a Hercegovině – Srce za šapu jsem hltal hudebně sígrovský a přesto procítěný noise rock z Prahy a Slezka PATOLE. Hudební záběr od neurvalých Vole až po rytmické a emotivní Gagarin, mi sedl do noty taktéž na první dobrou. Zejména v ostřeších partech doprovázených naléhavým zpěvem bubenice (v českém jazyce) vyzníval set vskutku intenzivně. Ochutnej nahrávku, která nahradí desítky slov, a kapelu přidej do hledáčku.

PACINO byla pro mě tento večer jedinou kapelou, se kterou jsem měl předchozí zkušenost…nejen na koncertu, ale i z nahrávek včetně té poslední, která byla na akci k mání. Ostravský post-punk s texty v češtině, které sami o sobě navozují melancholickou atmosféru a co teprve, když do toho tohle trio hrábne. Skvělý hudební zážitek v podobě v daném ranku precizních kompozic s parádním zvukem od mistra Discenta…slib mi, že necháš větrat.

Závěr večera patřil akci spolu pořádajícím No VIDA, což je poměrně nová záležitost složená z kytaristů ze severočeské dnes již nefungující crustové úderky Samochotijo. Tak jako se Samochotijo řadou hudebních postupů vymykali zaběhnutým postupům, tak se No VIDA vymyká hudební škatulkám. Sám kapelník, mohu-li Míru takto nazvat, definuje tvorbu kapely jako punkgaze / rock'n'hluk. Všechno zmiňované jsem dostal měrou vrchovatou a zejména spojení punkgaze bylo v delších tracích neskutečně intenzivní. Do několika skladeb nastoupila zpěvačka, která s Mírovým vokálem vytvořila zajímavou kombinaci nijak netrhající celkový koncept kapely. Mimochodem by mě zajímalo, kde sehnali takhle skvělého bubeníka.

Poměrně solidní návštěvnost, přátelské prostředí, benefiční přesah…to je Azyl.

Grinch

Žádné komentáře:

Okomentovat