středa 18. května 2022

30.04.2022 – Baest, Trigonum Mortis, Necrosorth – Mladá Boleslav, Farářova Sluj aka Orthodox

Před čtyřmi lety to sice nevyšlo, ale kdo si počkal, ten se dočkal. V roce 2018 na kontě dvanáctipalcové ípko, jehož samovydáním a koncerty si kapela začala budovat pověst a dnes je z ní regulérní kůň Century Média se třemi řadovkami pod tímhle labelem. Tohle si prostě fanoušek death metalu nemohl nechat ujít…proto mě zaskočila reakce pořadatele na můj dotaz na bookïng místa v klubu…prej tolik lidí nepřijde.

Nakonec jich pro mě nepochopitelně do Orthodoxu opravdu moc nepřišlo a první kapela TRIGONUM MORTIS hrála doslova pro pád lidí. Poměrně zdařilý death metalem prorostlý black metal složený z lidí z thrash death projektu Sreaming a basačky z blackened thrashovky DeadKillers, která tedy v TM drtí klasickou kytaru, měl v pozici rozehřívací partičky večera jediné úskalí a to vměstnání se pěti členů na poměrně malé pódium. Se zvukem i vlastní hudební náplní jsem byl spokojen, a kdyby jejich debutní cédko nevyšlo až 8. května, na akci bych si jej koupil. Hudebně žádné nóvum, ale autorsky poskládané ověřené postupy v čele se sceramem přecházejícím v duchu žánrů do hlubšího growlu. Řada chytlavých kytarových ploch i úderných riffovaček nedávala prakticky prostor k nudě. Určitě na tuhle kapelu mrkni.

Na druhý set večera v podání NECROSORTH jsem přišel až po jeho začátku a ocitl se v jedné hlukové kouli. Co jsem se dozvěděl, tak si kapela diktovala zvuk sama a ve sklepení tvořící farářovu sluj to rozhodně nedopadlo dle představ všech zúčastněných. Po jedné skladbě jsem klub opět opustil. Doma jsem se na kapelu podíval na netu a zjistil, že jsem o nic nepřišel.

BAEST dělají nejen skvělou muziku, ale jsou to i fajn lidi. Velká škoda, že měli v rámci tour už vystřílený veškerý merch. V ČR si v rámci tour dali jen dvě zastávky. Jednu v Ostravě a jednu právě v Mladé Boleslavi…kdo nebyl, má možnost na letošním Brutal Assaultu. DIY zvuk, který společně s pořadatelem vytvořili, mi k jejich staroškolskému (no, i když novější věci už jsou trochu někde jinde) death metalu nádherně sedl. Nakonec se i ten klub zaplnil a první řady hrozily převážně do stopáží delších tracků loňské desky Necro Sapiens, do jejíchž všech zákoutí jsem stále ještě nepronikl. Set měl vskutku oktany v červených číslech a vše se drtilo pěkně na těsno…až jsem dostal políček, jak kytarista máchnul přes struny. Pro pět týpků to bylo natěsno i na pódiu, ale nedali na sobě nic znát a odehráli to naprosto profi. Mrzí mě, že set byl na daný žánr poměrně krátký…a to jsem nepřítelem dlouhých setů.

Objednej si cédko Trigonum Mortis a pokud budeš na letošním BA, rozhodně si nenech ujít Baest.

Grinch                                                                                                                            

Žádné komentáře:

Okomentovat