pátek 11. listopadu 2022

10.11.2022 – Sham 69, Ruined Floor – Bunkr, Liberec

Legendární kapelu Sham 69, která byla dle mnohých v Anglii před neuvěřitelnými pětačtyřiceti lety stejně slavná jako Sex Pistols mám osobně spojenou “pouze“ s několika punk rockovými hity opakujícími se na různých kompilacích. Na rozdíl třeba od uvedených “Pistolí“ nebo kupříkladu Generation X jsem nikdy nesáhl po řadových nahrávkách, a tak jsem k tomu přistupoval i v případě samotné zastávky letošního tour v libereckém Bunkru.

Jako předkapela se ukázali RUINED FLOOR, česká punk rocková formace složená z lidí s hudební minulostí včetně provařeného Spínací Špendlíku, sázející textově na prověřená témata práce ve fabrice a šedi běžného života. Z průměru českého punku kapelu vytahuje nejen notná dávka hitovosti jednotlivých skladeb, ale i zdařilá hra na dvě kytary, což jsem už ostatně kvitoval už letos na jaře, kdy jsem měl možnost vidět a slyšet tuhle kapelu vůbec poprvé, a to ve společnosti P.U.M. a Vision Days. I přes výše uvedené jméno nedokázal poloprázdný klub tuhle rozhodně ne marnou šou “od lidí pro lidi“ docenit.

S kvalitním zvukem, leč mírný skluzem, se pokračovalo v punk rockové krasojízdě v podobě vystoupení legendy SHAM 69. Ano, už i na tento koncert jsem četl reakce, že se jedná spíše o revival s ohledem na rozhodnutí vyloučit posledního zakládajícího člena, a to frontmana Jimmyho Purseye roce 2006, který následně v roce 2011 začal s dalším bývalým členem souboru vystupovat taktéž pod hlavičkou Sham 69. Tohle se prostě děje a dít bude…viz kauza americké hardcore legendy Cro-Mags, kterou až letos na podzim ukončil rozsudek soudu. Ale zpátky k viděnému koncertu, ze kterého i přes skutečnost, že zazněly největší hity jako If the Kids are United, Borstal Breakout, Hurry Up Harry nebo Hersham Boys, mám velmi rozporuplné pocity. Rozhodně klobouček před výkonem bubeníka Iana Whitewooda, který v kapele tluče s přestávkou od roku 1979 ale jak poznamenal jeden z fanoušků, věk nezastavíš. Zcela pochopitelně nedůrazná bicí hra, ač kompenzována vytaženou basovou kytarou působila prostě lehce úsměvně. Set list byl minimálně pro mě poskládán poněkud nešťastně a jednu skladbu jsem fakt vyloženě protrpěl. Závěr koncertu v podobě dvojitého návratu na scénu s přídavky nejen z uvedených hitů mě však utvrdil, že tahle partička i přes rok založení 1975, personální kotrmelce a věkový průměr kapely samotné, umí ještě pořádně kousnout. Proběhlo pogo, řvaní fanoušků s kapelou do mikrofonů na pódiu a na poloprázdný klub i mohutný aplaus. Ostatně můžeš se zajet přesvědčit sám do karlosova Noise Baru, kde Sham 69 vystoupí v sobotu 12.11. společně s výbornou německou hardcore partičkou None Shall Fall, která mě před rokem zničila na Death Coffe Party.

Výsledný dojem z koncertu je i přesto něco větší než jen odškrtnutí další legendy na koncertním wantlistu. Síla ducha a poselství punku, které není jen opít se s kámošema, žije, stačí pročíst  FB stránku kapely…respekt!

fotky

Grinch

Žádné komentáře:

Okomentovat