úterý 21. června 2022

18.6.2022 – Šlinc Fest 2022

Třetí ročník benefičního festivalu Šlinc Fest pořádaného lidmi okolo labelu Šlinc Records se přesunul podstatně blíže Sudetům, takže letos již nebránilo účasti na téhle hudebně neskutečně vypečené akci prakticky nic. Akce proběhla v krásném areálu Beach Parku Mlékojedy, kde člověk mohl kouknout na kapely bosky v písku, doslova pár metrů od břehu mlékojedské pískovny. Navíc sledovat kapely ze stínu kryté střechy plážového baru nebylo s ohledem na pekelnou výheň také k zahození.

Trošku mě zamrzelo, že pražská black punková syrovost Pakosteň vystoupila už o den dříve během warm-upu v pražské Eternii, ale člověk nemůže mít všechno, že jo? Na uvedené klubovce se ještě ukázali místní hardcore punkeři Death Culture Deprivation, místní náladovka Bugmen a rakouští punx Cryptic Commands..ale zpět do Mlékojed, kde si zahodil auto před vchodem do areálu za pajdičku, za stovku sis mohl hned za bránou postavit stan a samozřejmě mít po zaplacení vstupného (450 očí) dobrý pocit, že si přispěl na dobrou věc. Původní plán věnovat vybrané peníze pražským klubům postiženým covidovou pandemií se pořadatelé rozhodli přehodnotit ve světle současných událostí na Ukrajině a proto větší část prostředků putovala na konto SOS Ukrajina Člověka v tísni.

Zatím samé plusy, že? A dalším byl zvuk, který byl fajný nejen na hlavní stagi, ale i v baru, kde na menším pódiu vystoupili interpreti, kterým tento prostor sedl více, než standardní festivalová stage. Nevím, jestli s ohledem na vypadnuvší metalické a poměrně zčernalé punkery OTRAS, ale začalo se před půl čtvrtou, kdy odehrála jeden ze svých prvních koncertů nová pražská post-blacková partička TRYZNA, což byla jediná kapela, ze které jsem si neodnesl prakticky žádný dojem…možná díky nelidskému vedru, které jsem potlačil až skokem do pískovny. S následnou pražskou emo hardcore kapelou NICOTA jsem měl čest už v libereckém Azylu a od té doby přidali do své tvorby další kapitolu s prostým názvem “III“, která na rozdíl od dvou předchozích vyšla na velmi pěkně zpracovaném LP. České texty, skvělé post-hardcore kompozice a kdyby mi Martin, který je v kapele na vokálu, následně neřekl, že to byl první koncert s novým bubeníkem, ani bych to nepoznal…skvělá show jako jejich nahrávky. Další pražská partička tentokráte v podobě thrashového komanda FORCE OF HELL, která mi loni na OEF úplně nesedla si tímhle setem a letošním debutem “Better Be Dead“ získala dalšího fanouška. Beherit byl se svým kytarovým sólíčkem a trikem Deicide mocnější, než jindy. Bez časové prodlevy spustila na svou kytaru s doprovodem z mobilního telefonu na pódiu v baru polská hudebnice Paulina Dudek aka The Pau. Loni mě tahle tanečně laděná produkce zaujala na liberecké benefici pro Ciocia Czesia (kolektiv, který vytváří podpůrnou sít pro ženy z Polska, jimž polská vláda upírá právo na bezpečnou a legální interrupci) a ne jinak tom bylo zde. Ještě nedozněl poslední hudební podklad a zasloužený potlesk a na hlavním pódiu už zvučili ONANIZER, kteří již dva roky v ustálené sestavě válcují svým gc/pv pódia, kde se dá. I když se jim to nepovedlo vždy úplně tak, jak chtěli, předvedli tradičně neskutečnou smršť, po které bylo zapotřebí opět zchladit hlavu ve vodě. Dva nové tracky už mají nahrané více jak rok, tak čekám aspoň na sedmičku s novou tvorbou…určitě to bude stát za to. DEZINFEKCE z Českých Budějovic je pojem jako hrom, hrají déle jak Onanizer (přes třicet let), jejich tvorbu bezpečně poznáš a novou deskou u Papagáje letos dokázali, že stále mají co nabídnout. Hrálo se pochopitelně z uvedené desky a i přes nižší návštěvnost celé akce občas proletěl vzduchem písek…osobitý hardcore punk s grideovským disha ocáskem, který máme tolik rádi. Největší očekávání jsem měl i přes nátělník OEF od rožnovské punkové scény v podobě představení nové desky CHOROBOPOP. Hrálo se nejen z uvedené desky “Odrazit od dna“, která je zatím k dispozici “pouze“ na CD (LP bude později), ale i debutu “Kočky, Krysy, Celebrity“, což jsou naprosto skvělé nahrávky tanečního punku s automatem, samply a texty, které jsou tak trefné, až z toho mrazí. Živě jsem dostal přesně to, co z desky. Parádní koncert. Největší překvapením akce pro mě byla následující PROHRA PRAHA. Pro mě doposud neznámá kapela, teda krom prstenu, který se propíral v jedné Sklizni. Tehdy jsem něco ochutnal a nějak mě to neoslovilo…ovšem živě mě muzika a zejména přednes Arana Satana…“Závody v páce“…posadily na zadek. Noise rock, v některých partech těžší než život, v některých punkovější než rebélie v anglickém Blackpoolu a v některých depresivnější než Curtisova atmosféra…proč jsem to jen tehdy přešel. Po téhle prohře jsem se už jen nechal dobýt slovenským BETONem, jehož švédský sound burcoval čtyřleté děti ke stržení zábrany před pódiem. Asi nikdo, kdo kapelu znal, nečekal, že zahrají špatně. Tahle kolize staroškolského death metalu a dis-beatu nemá a neměla chybu. Ze švédského hmoždíře se přeživší mohli přesunout na CTIBovi stopy tanečních kroků, kterými roztancoval vnitřní stage po desáté večerní. Zazněly všechny hitovky z debutní desky “Kampak​?​!“ při kterých tancovalo vše, co nohy mělo a byla ohlášena i nová nahrávka. Samotnou kapitolou byly texty jednotlivých tracků, které najdeš v uvedeném linku. Po Ctibovi si vzali slovo ARAN SATAN a následně CÍSAŘ PANCÍŘ. Z těchto setů jsem shlédl pouze část Arana Satana…snad to klapne…protože mě čekala poměrně dlouhá cesta do Sudet.

Na místě byla nabídka nejen merche vystupujících kapel, ale i labelu Šlinc Records…takže jsem si doplnil sbírku, že jo? Celá akce měla pouze jedninou chybu a tou byla malá návštěvnost zřejmě související s tím, že se s akcemi po covidové pauze vskutku roztrhl pytel.

Grinch

Žádné komentáře:

Okomentovat