pondělí 23. dubna 2018

21.04.2018 – Liberecká zastávka Abundance in Exertion Tour 2018


21.04.2018 – New Hate Form, Secret of Darkness, Mean Messiah, Diligence

Debutní full album pražskejch death metalovejch modernistů Diligence s názvem „Abundance In Exertion“ jsem měl k dispozici již se značným předstihem před oficiálním křtem onoho cédéčka v pražskym Rock Café. Takže bylo dost času na docenění jeho kvalit ještě před návštěvou jedné ze zastávek šestidenního tour s Mean Messiah, jejichž mozek Dan Friml stojí za výslednym zvukem uvedený nahrávky. Na tourku s k dvojici kapel připojili ještě zatraceně zajímavý New Hate Form a časem prověření Secret of Darkness.

Z nabídky tourka jsem logicky volil libereckej Bunkr, kterej zvukově opět nezklamal. Co bylo ovšem zklamání, byla poměrně slabá návštěvnost. Chápu, že v samotnym Liberci i v okolí probíhalo tohoto data akcí více, ovšem na stotisícový město, to byla prostě bída…a ať mi nikdo netvrdí, že 99% liberečáků jede „Děti ráje“ nebo obdobný zrůdnosti, který měly padnout spolu s rudou hvězdou.

Žádná z kapel se nenechala ovšem zaskočit a vše se odsypalo naplno. Nejtěžší (zahajovací) pozici měli domácí NEW HATE FORM, kteří zanedlouho dovrší třetí rok na scéně.  Během setu padla zmínka, že jejich neotřelá kombinace „zkázy“ a „smrti“ se konečně zvěční na debutní desce, na což se osobně velmi těším. Živě jsem si dal tuhle pětku hudebníků s převážně  chroptícím Kubou Vitákem (Purnama) za mikrákem po několikátý a opět jsem nebyl zklamanej. Středně dlouhý válce nikam nespěchaly, prostor k nudě vymetla zejména kytarová hra čpící zmíněnou zkázou, ostatně stejně jako stavba všech odehraných kompozic s decentním samplovým podbarvením. Krom infa o přípravě nahrávky jsem se dozvěděl ještě jednu poměrně zajímavou věc, že borci odbočí od profilace experimentální „smrtící“ metlou a přesedlají na žánrově výstižnější doomcore. Pokud si s kapelou ještě nepřišel do styku, určitě mrkni na jejich bandzone a nebo projdi ofiko FB stránku, aby ti neutek koncert, kterej ti rozhodně doporučuju.

Profi zmáknutý vystoupení předvedli dle očekávání aktuálně pražští SECRET OF DARKNESS, kteří už víc jak deset let tlačí melodickej death black, se kterym sklízí úspěch nejen na českejch, ale i zahraničních kolbištích. Za kvalitu muziky mluví nejen předskakování „velkym“ kapelám, ale i zájem labelu METALGATE o vydání posledních dvou řadovek. No, od pětice hudebníků jsem v podstatě dostal, to co naposled před dvěma roky…excelentně zahranej melodickej death black, ke kterýmu jsem si nikdy nenašel úplně cestu a to ani přes jeho hudební „podbízivost“. Hele, sto lidí, sto chutí, takže se nenech ovlivnit, jednim rypákem…SoD svoje kvality rozhodně maj.

Velký překvápko akce byla aktuální podoba MEAN MESSIAH. Na sklonku loňskýho roku na zimním NTEY Deathfestu ve třech a o pár měsíců později ve dvou a s industriálním nábojem. Během setu mi před očima běhaly dvě jména a to Impaled Nazarene a Fear Factory, protože hudební náplň a zvuk vytvářel vražednou v jistejch ohledech potřebou montónost, kterou čas od času příjemně přesek chytlavější part. Chvilku si mě tam Dan tahal jak rybu na háčku a nakonec mě utáh. Dvojice si samo musela pomoc s ohledem na okleštěnou sestavu počítačem, ovšem díky hudebním zkušenostem frontmana vše fungovalo jak na drátkách.


Pokud si někdy už čet moje články na Crumpitu a nebo na webzinu, pro kterej jsem psal dřív, je ti jasný, že nejsem příznivcem moderně střihlýho metalu a jen tak mě nějaká kapela z tohoto ranku nezaujme. DILIGENCE však vytvořili hudební koktejl, kterej má potenciál zachutnat i hudebním konzervám…je to pestrý, ovšem ne překombinovaný…hemží se to zvraty, ovšem stále to sedí na silnici jak starej dobrej diesel…je to technický, ovšem ne onanický…nepodbízí se to posluchači, ovšem na řadě míst se příjemně chytíš…navíc budeš marně hledat zápory. Já sem zápory neshledal nejen při poslechu dlouhohrajícího debutu, ale ani při viděnym setu, kterej díky částečnýmu naposlouchání materiálu dostal úplně jinej rozměr (částečnýmu s ohledem na deset tracků na cédku, který vyžadujou rozhodně víc než jen pár poslechů). Poslechni na bandcampu a uvidíš/uslyšíš sám…po pěti letech maj na scéně solidní jméno a po další pětiletce už bude jméno DILIGENCE zapsaný nesmazatelně.

Fotky sleduj na mejch stránkách.

Grinch

Žádné komentáře:

Okomentovat