pátek 12. srpna 2022

04.08.2022 – Bezejména, Strage di Stato, Orban v děčínské čajovně

V děčínské čajovně jsem byl na hudební akci poprvé a musím uznat, že s příští návštěvou váhat rozhodně nebudu. Příjemné vnitřní i venkovní prostředí čajovny „Ve vlnách“, které jsem si doposud užíval pouze v rámci tetovacích dýchánků, prostě nemá chybu. Ostatně stejně jako přístup lidí okolo čajovny, který se pochopitelně promítl i do téhle na čajovnu poněkud ostřejší hudební akce. Sympatické a zároveň technicky bezchybné DIY pojetí (teda až na to světlo pro hudebníky, což pohotově spravila svítilna v mobilu), naprosto dostačující zvuk, přátelská atmosféra. Na koncertu se mihla většina postav spojovaných s děčínským dnes již bohužel sporadicky fungujícím klubem Bioagraffs, kde se to obdobně rychlými kapelami pár let zpátky jen hemžilo.

Jako první se představila kapela BEZEJMÉNA. Asi můžu napsat kapela, protože Denise v  noise běsnění doplnil další jezdec hudební apokalypsy, který krom ovládání spleti krabiček a zhutnil elektronické hromobití dechovým hudebním nástrojem, který jsem viděl poprvé, takže fakt netuším, jak se jmenuje. Trošku mě zamrzelo, že byl v celkové hlukové hradbě úplně utopen Denisův řev, ale třeba to tak mělo být.

S ohledem na poměrně krátké sety se nikam nespěchalo, přestavba paletového pódia zabrala sotva minutu a už podle stikerů na kytaře jsem tušil, že se mi bude pro mě doposud neznámá brněnská kapela STRAGE DI STATO líbit (domácí přípravu jsem tentokráte poněkud zanedbal). Lidi z kapel jako Trauma 84, Lži, No God Rherotic, Orban a další to odsypali dle očekávání poměrně rychle. Kapela je na scéně cca dva roky, na kontě má krom řádky akcí po Evropě i split kazetu s Death Culture Deprivation. Disha pojatý hardcore punk v podobě kratších a úderných tracků s nezbytným řevem v českém jazyce. Ve výsledku velmi příjemné hudební překvapení.

Finální vystupující partička ORBAN, rovněž z Brna a personálně provázaná s předchozí vystupující kapelou byla bez debat jako rána kladivem do hlavy. Čtveřice hudebníků měla menší potíž se světlem, jelikož stage byla sice efektně barevně nasvícena, ale na kytaristův hmatník to bohužel nestačilo. Vše, jak jsem již zmínil v úvodu, se vyřešilo bleskově mobilem, se kterým se na polovinu desetiminutového setu stala zpěvačka Strage di Stato ještě osvětlovačkou. Intenzivní náklep složený z chytlavých rifovaček a vysokooktanových kvapíků, jak je v tomhle ranku zvykem zněl prostě skvěle. Tracky do minuty, jak je znáš ze splitu s Carl Gut a na závěr mocný cover od mocných Charles Bronson. Orban!

18. srpna budou v čajovně pražští noise rock/punkeři Patole, tak zajdi.

Grinch

Žádné komentáře:

Okomentovat