pátek 12. srpna 2022

05.08.2022 – ČAD, Moaan Exis, Bolehlav – Liberec, Azyl

Azyl je srdcovka, ČAD je srdcovka…takže nebylo o čem. Zas jednou zaplněný klub, osobně jsem tedy čekal s ohledem na vystupující kapely větší návštěvnost…až tak, že se tam prostě pár lidí i nedostane, ale i tak dobrý. 

Jako první to odpálil BOLEHLAV. Začal o dost později proti avizovanému line-upu, takže už to na sále vřelo a tenhle neurotický dubstep/industrial/breakcore roztancoval nejednoho přítomného. Řada vyloženě metalových fans, která dorazila na ČAD toto dle výrazů evidentně déle vstřebávala, ale někteří nakonec podlehli tak, že v jednu ráno cedili do půl těla pot na finální Moaan Exis. Set Bolehlava mě bavil ještě více než loni v říjnu, kdy drtil společně s Vanessou teplický Božák. Pořadatel naštěstí fanouška šetřil a stroboskop i kouřové efekty zůstaly pod hranicí únosnosti, a to i na Liberec. Střídání kytarových rifů s ovládáním grooveboxu a změti krabiček i kabelů mělo díky luxusnímu zvuku naprosto devastační účinky. Při vyloženě rychtozní smyčce „ojížděči beden“ a „hroziči“ dostali společný zásah na přímo na komoru… “Jednoho dne zaplatíte za mou krev a slzy!“

ČAD předvedli stejný program jako letos na jaře v teplické Hvjezdě. Samozřejmě nechyběl pištův pověstný ostrovtip. Kněžího ovšem z rodinných důvodů vystřídal na postu basáka na přechodnou dobu Grizzly Zlý, což při přehrávce věcí z novinkové desky „Medvede“, která byla konečně ke koupi na LP, celkem sedlo. Průřezem tvorby se kapela dostala třináct let zpátky až k nahrávce “Súkromná Vojna“. Luxusní kolize metalu a punku v podobě hymnusů jako “Železný Mejdan“ střídala metaličtější kompozičně vymazlená tvorba, kupříkladu “Loď Bláznov“, která se do tvorby Čadu vkrádá s každou další deskou čím dál více a bez debat obohacuje posluchačský zážitek a zároveň nenarušuje drive nahrávek ani koncertů. Stejně tak tomu bylo i v Liberci…povedený zvuk, plný sál, mlha, pot, vedro…silný koncert a silný hudební zážitek, který mi přebili až během svého EU tour Infected Rain.

S ohledem na osobu pořadatele, pokračovalo propojení elektronické hudby s klasickými hudebními nástroji. Prochy zde krom Bolehlava vytáhl ze stáje Audiotrauma pro mě doposud neznámou francouzskou dvojici MOAAN EXIS. Digitální hardcore/industrial dostal poněkud temnější osvětlovací kabátek, který mu slušel stejně dobře jako nazvučení. Hra na bicí byla v průběhu delších kompozic kombinována nejen s řadou smyček, ale i další bubenickou hrou, drcením grooveboxu a depresivním řevem. Celý set byl neskutečně agresivní…hudebně, choreografií, vyzáží hudebníků…další překvapení z hudebního ranku, který šel vždy mimo mě.

Další elektrem a dalšími nekytarovými žánry ošlehaný hudební večírek očekávej v Azylu 20. září, kde ti Podještědský okultista naseká 20 dkg něhy.

Grinch


Žádné komentáře:

Okomentovat