pondělí 1. května 2023

28.04.2023 - Witch Music Party - Liberec Azyl

V libereckém azylu se potkaly dvě evropská tour. Svůj řízný a lety prověřený grindcore přivezli z francouzského Nancy GROWLS a MASSIVE CHARGE s basou v podání Emilie Satanas z božské Kaliyugy. Pomyslné síly změřily s berlínským špinavým hardcore punkem i metalem ošlehaným crustem v podání BRÜD a FUNREAL DAMAGE. Vstup lidová dvě kila (mohl si víc, pokud si chtěl podpořit kapely, jelikož všechny peníze šly na cesťáky), teens už tradičně za polovic.

Tenhle vypečený večírek, kdy teda zvukaři ujel prst s hlasitostí, odpálili před devátou GROWLS. Čtyřčlenné komando z uvedeného francouzského Nancy s kořenem v roce 2014. Na kontě mají dvě LP a jelikož jsou ještě pořád UG kapely jako GROWLS, tak cenovka obou desek dohromady byla 500 Kč. Hrálo se převážně z té poslední a to “Muddle Truth“. Zpěvák se nebál do publika a kapela sekala bez zbytečných průtahů jeden track za druhým. Set mel potřebnou živelnost i žánrovou záživnost…žádná kompoziční impotence…radost tohle poslouchat i vidět…ovšem jeho délka byla poněkud přepálená, což ve výsledném dojmu lehce ubralo. Po grindcore výplachu nastoupil imigrantský punk z Berlína BRÜD. Při domácí přípravě na mě letmý poslech jediné desky působil dost tuctově, takže jsem od setu zas tak moc nečekal. O to větší devastační účinek na mě měla živá přehrávka, která si místy v rychlosti nic nezadala s předchozí kapelou. V klasickém d-beat rytmu, který jednoznačné převažoval, dokázala kapela v čele se zpěvačkou s mohutným vokálním projevem, vytvořit neuvěřitelný tlak, který udržela až do samotného finále v podobě coverky “Policja“ od kultovní polské Homomilitie. Přitom bubeník to odehrál celé s nohou v ortéze. Angažovanost převážně polské sestavy byla podtržena nejen nějakým tím statementem, ale i vyvěšením anarchistického praporu na stagi. Totální trefa mezi světla. Obdobný pocit jako u poslechu debutu Brüd jsem měl i u debutní desky FUNERAL DAMAGE, která jelikož byla také nahrána v mezinárodní sestavě, je doplněná o texty v angličtině, francouzštině, němčině, polštině a hebrejštině. Na nahrání se podílel a v kapele působí i baskytarista právě z Brüd. Když to kapela po rozehrávce naplno rozjela, vzpomněl jsem si na Banána a jeho text o víření bubnů ve zběsilém rytmu ze skvělé kapely Spes Erepta. Vynikající kytarová práce včetně nějakých vyhrávek a pod jednoznačným vlivem kapely na triku State of Fear, kteří mě brnkli přes ucho i doma během čtvrté skladby z uvedené desky. Brutální vokál zpěváka s namalovanou záhrobní maskou na obličeji doplňoval příležitostně i uvedený kytarista. Stěna metalu, hardcoru i crustu byla opět poměrně masivní a v celku to bylo další nečekané překvapení večera. S poslední kapelou, která má bohužel venku jen nahrávky na CD, jsem už šel na jistotu. MASSIVE CHARGE je kompozičně vyzrálý a léty prověřený grindcore s dvěma kytarami a takovým tahem na branku, že by i Jágr hanbou zahodil hokejku…tohle prostě nemohlo dopadnout špatně. Navíc když si přičteš, že se na poslední desce podílela v úvodu zmíněná Emilie Satanas pověstná pódivou divokostí. I když se set posunul za hodinu duchů, tak měl neskutečné tempo, nekončící řadu hudebních parádiček a hlavně totálně zběsilé vokály do publika pronikajícího vokalisty a basačky. S dalším řevem si v průběhu setu zahostoval i kytarista z první francouzské kapely, který to pojal až gronibardovsky. Diktát jako hrom!

Kdo nebyl, nejen prohloupil, ale také nepomohl s financováním tohoto skvělého večírku, který se bohužel musel doplácet z kapsy promotéra, což je pro liberecké neskutečná ostuda.

Grinch

Žádné komentáře:

Okomentovat